בערב הצדעה למפקדים צעירים בשריון ובמעמד נשיא ארגון בני ברית ישראל, יו"ר עמותת יד לשריון, קצין השריון הראשי ויו"ר ועדת החינוך של יד לשריון, הוענקו לראשונה מלגות לימודים ללוחמי שריון מצטיינים במילואים, מטעם ארגון "בני ברית" ישראל, בעקבות שיתוף הפעולה שנרקם עם יד לשריון בשנה שעברה

בני ברית ישראל

ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

היה זה ערב הצדעה מרגש ומהנה למפקדי שריון צעירים, שהתקיים ביד לשריון ביום 5 במארס 2018, במעמד נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ, יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני, קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון, יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון הגב' נחמה בר-כוכבא וכמובן מפקדי שריון צעירים ובני המשפחות וכן קציני שריון שסיימו את שירות הקבע שלהם. עוד השתתפו באירוע, שאורגן על ידי עמותת יד לשריון, בכירים בארגון בני ברית ובהם: ד"ר אברהם חולי סגן הנשיא העולמי של בני ברית מישראל; ד"ר הדס הכהן נשיאת בנות ברית ונשיאת לשכת רוטשילד; ד"ר צילה שלום יו"ר נשות בני ברית ישראל; וכן מנכ"ל עמותת יד לשריון תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין. בערב שהנחה מיודענו תנ"צ (בדימוס) אליהוא בן-און חברו כמה חלקים:

  • טקס חלוקת המלגות לאנשי מילואים מצטיינים בשריון,
  • פרידה מקציני שריון בכירים בקבע שסיימו את שירותם,
  • מופע בידורי עם השחקן והסטנדאפיסט אדיר מילר.

  ארגון בני ברית ישראל ועמותת יד לשריון משתפים פעולה בתחום החינוך ובנושאים נוספים. הקשרים בין עמותת יד לשריון וארגון בני ברית נוצרו בשנה שעברה, ביוזמת יו"ר ועדת החינוך הגב' נחמה בר-כוכבא. במהלך הפעילות המשותפת קיבל ארגון שני ברית, בשנת 2017, החלטה להעניק 6 מלגות לאנשי שריון במילואים, המיועדות להשכלה אקדמית או להכשרה מקצועית. צוות משותף שכלל את אנשי בני ברית – דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל, ד"ר הדס הכהן נשיאת בנות ברית ונשיאת לשכת רוטשילד, וד"ר צילה שלום יו"ר נשות בני ברית ישראל, ואת אנשי עמותת יד לשריון – תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין המנכ"ל, נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך והח"מ, גיבשו אמות מידה לבחירת המועמדים.

הערב החל במפגש רעים בקומת התערוכות ביד לשריון, עם ארוחת ערב מכובדת, ובהמשך הטקסים באולם המרכבה והמופע הבידורי.

מעשה באנשי בני ברית ואנשי העמותה ולוחמי השריון בסדיר ובמילואים, שהיו יושבים כל הערב בקומת המשתה ביד לשריון, עד שבא אליהוא בן-און, המנחה, וקרא: רבותי, הגיע שעת הטקס באולם המרכבה...
מעשה באנשי בני ברית ואנשי העמותה ולוחמי השריון בסדיר ובמילואים, שהיו יושבים כל הערב בקומת המשתה ביד לשריון, עד שבא אליהוא בן-און, המנחה, וקרא: רבותי, הגיע שעת הטקס באולם המרכבה…

למצגת צילומים מערב ההצדעה, שצילם עומר כץ, ראו כאן:

https://photos.google.com/share/AF1QipO7BxB72OkMJakSFyMLM6TFXvIrkgbBtaK-iq8m5w6ugA_YLLAfmcHq9V59FgFt7g?key=eWoxZTV6NVlBUEdRdEdtYkFmZER2OFBUVENRSGVn

 

 

טקס הענקת המלגות

ראשון המברכים היה נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ, ולהלן דבריו:

"טקס זה יש בו מהסמליות המדגישה את הקשר האמיץ בין הארגון היהודי הוותיק בעולם לבין הקהילה בישראל, כשצה"ל מסמל ומהווה גורם מרכזי וכור ההיתוך החברתי בחיי מדינת ישראל ובביטחונם של התושבים כולם. בני ברית כארגון חברתי והתנדבותי מקיים קשר רצוף זה באופנים רבים ובצורות שונות, הן בסיוע לכוחות הביטחון בתרומות ובמלגות, הן בפעולות התנדבות ובסיוע אישי כדוגמת אימוץ יחידות במקומות שונים בישראל וייזום אירועים חברתיים ותרבותיים, היוצרים קִרבה בין החברה וכוחות הביטחון"

מראה מטקס הענקת מלגות של ארגון בני ברית
מראה מטקס הענקת מלגות של ארגון בני ברית

ארגון בני ברית – ארגון חברתי והתנדבותי מהגדולים בישראל – מונה כ-1700 חברים ב-60 לשכות בכול הארץ. הארגון חרת על דגלו להיטיב עם הקהילה והחברה בישראל תוך מתן דגש על החינוך, ומתן דוגמה אישית. בין שאר פעולותיו בעולם, ארגון בני ברית, כחלק מהארגון העולמי הפועל ב-59 מדינות, פועל לאחרונה בנושא מרכזי ומטריד בעולם והוא המלחמה באנטישמיות שמרימה ראש בשנים האחרונות, כמו החוק הפולני שהתקבל לאחרונה באירופה ומזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של עם ישראל.

רק לאחרונה התפרסם שבשנת 2017 עלו הפגיעות האנטישמיות בארצות הברית ב-60 אחוזים והמצב דומה גם במדינות אירופה. הציניות הפוליטית בעולם גוברת כשארגון בי-די-אס (BDS) בהמלצת מדינות אירופה הופך למועמד לפרס נובל לשלום.

כאן המקום לציין שבשנה האחרונה נוצר שיתוף פעולה חשוב בין עמותת יד לשריון ובין ארגון בני ברית. התהליך התבטא בהקמת צוות משותף של אנשי השריון בלטרון בראשותם של מנכ"ל עמותת יד לשריון תא"ל (במיל') עו"ד חנן ברנשטיין; הגב' נחמה בריל אלמנתו של אחד מלוחמי השריון המפורסמים באומץ ליבם, האלוף משה בריל וקצינת חינוך בשריון בעברה; אל"ם (במיל') שאול נגר ששימש בכיר במחלקת תורת חיל השריון; אליהם חָברו נשיא בני ברית (דניאל גרץ) איש שריון לשעבר בחטיבה 7; ד"ר הדס הכהן נשיאת לשכת נשים רוטשילד ומראשונות מדריכות שריון בעברה; ד"ר צילה שלום מרצה וחוקרת בתחום האקדמי; וד"ר אברהם חולי סגן הנשיא העולמי של בני ברית ששירת בדרגת סא"ל (במיל') בחיל הקשר. ועדה משותפת זו קבעה תוכנית לשיתוף פעולה הכוללת הענקת מלגות משמעותיות לחינוך אקדמי לחיילים ולקציני מילואים. הוועדה בחרה שישה חיילי מילואים מצטיינים ובהן סמלת מדריכת שריון, מבין עשרות מועמדים שהוגשו המלצות לגביהם, המשרתים במילואים ונושאים בנטל במסירות ובחתירה למצוינות במהלך שירותם במילואים.

.

נשיא ארגון בני ברית ישראל, מר דניאל גרץ, נושא דבריו
נשיא ארגון בני ברית ישראל, מר דניאל גרץ, נושא דבריו

בהיותי נשיא ארגון בני ברית ישראל אני מאמין ומקווה ששיתוף הפעולה המבורך בין שני הארגונים ילך ויתעצם בעתיד ויופנה גם לתחומים נוספים הקשורים בחינוך, כמו הבאת משלחות של חברי בני ברית העולמי, פעילות שהחלה לפני כחודשיים, השתתפות בהרצאות וסמינרים לחיילי השריון בתחומי ההיסטוריה של עם ישראל והמורשת היהודית, כשארגון בני ברית היה שותף פעיל בהקמתה של מדינת ישראל, וכן ייצוג הולם של אתר יד לשריון.

בו-זמנית הקשר של חיילי המילואים וארגון בני ברית ישמש דוגמה לנתינה, המהווה נדבך חשוב לחוקת ארגון בני ברית ופעילות חבריו, ואותם חיילים ובני משפחותיהם יראו בכך דוגמה אישית. וכפי שנאמר "מאיתנו תראו וכמונו תעשו".

לסיום מאחל אני למקבלי המלגות ולמשפחות – עלו והצליחו ויישר כוח גדול! למפקדים, לחיילים, לוועדה ולהנהלת יד לשריון – עלו והצליחו, מארגון בני ברית!

לחלוקת המלגות הוזמנו לבמה גם הגב' נחמה בריל בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון, תא"ל גיא חסון קצין השריון הראשי והאלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת יד לשריון. בצירוף למלגה הכספית קיבל כל אחד תעודת הוקרה מטעם ארגון בני ברית, בחתימות של נשיא בני ברית ישראל ומנכ"ל עמותת יד לשריון, בנוסח הבא:

תעודת הוקרה

ומלגת לימודים אקדמיים

מוענקת

ל…

על פעילות מסורה

וחתירה למצוינות

בשירות המילואים

ואלה מקבלי המלגות במילואים:

  • סמלת עדי מן, מדריכת נגמ"ש במסייעת 330 בחטיבה 460. עדי לומדת חינוך מיוחד במכללת דוד ילין בירושלים. היא שירתה כמדריכת שריון וצוינה כחיילת מצטיינת בסדיר. בשירותה במילואים שואפת ומשמרת ידע מקצועי ברמה גבוהה. עדי היא חיילת מצוינת ואזרחית שתורמת לחברה.
  • רס"ל איגְנַט יַבסַיֵיב, טען-קשר בגדוד 8108 בחטיבה 679. איגנט לומד הנדסת מכונות באוניברסיטת אריאל. איגנט היה חייל מצטיין בשירות הסדיר. הוא מיצב את עצמו כסמכות מקצועית. בתפקידו התחבר לכלל החברים במחלקה ומאז הוא הגרעין מלכד ביחידה. איגנט חייל מסור ומקצועי המתייצב תמיד למילואים ונכון תמיד להתנדב.
  • סגן אסף דדון, מ"מ בגדוד 8130 בחטיבה 179. אסף לומד מדעי המחשב באוניברסיטת אריאל. אסף הינו מפקד מקצועי, קשוב ואנושי, מוערך ואהוב על חייליו ומפקדיו, מוביל את מחלקתו בקור רוח ובהתמדה. בנוסף על תפקידו כמ"מ אסף התנדב להוביל את קידום מערכת הצי"ד (צבא יבשה דיגיטלי) בפלוגה ובגדוד לרמה מקצועית גבוהה. אסף נשוי + 2.
  • סרן דניאל אלתר, סגן מפקד סיוע חטיבתי במפקדת חטיבה 7. דניאל לומד מדעי הקוגניציה באוניברסיטה העברית בירושלים. דניאל פועל ללא לאות ימים ולילות במסירות ראויה לשבח, ובזמנו החופשי מול כלל יחידות החטיבה, לטובת העלאת כשירות מערך האש תוך חתירה למצוינות ותוך הקפדה על סטנדרטים מקצועיים בלתי מתפשרים.
  • סרן נדב בלקינד, מ"מ בפלוגת החרמש בגדוד 429 בחטיבה 10. נדב לומד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. נדב הוא קצין יוצא דופן במסירותו למשימותיו ולחייליו, ערכי ומעורב מאוד בנעשה בפלוגה מתוך מחויבות, אכפתיות ורצון לעזור. נדב מקפיד להתייצב באופן עקבי למילואים. נדב נשוי +1.
  • רס"ן צחי יעקובסון, מ"פ בגדוד 294 בחטיבה 847. צחי משלים לימודי דוקטורט בכימיה במכון ויצמן. צחי קצין שריון ערכי ומוערך, אחראי ומסור למשימותיו. צחי רואה בשירות ערך עליון וכך הוא מחנך את פקודיו. צחי משקיע את מרצו בכל עת שנדרש. צחי נשוי + 3.

מקבלי המלגות והצוות שהעניק את המלגות נערכו לצילום קבוצתי על הבמה.

המלגות. מימין: תא"ל גיא חסון קצין השריון הראשי, מר דניאת גרץ נשיא בני ברית ישראל, גב' נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך של יש לשריון, חמשת מקבלי המלגות (נעדרה מהטקס סמלת במיל' עדי מן), האלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת יש לשריון
מעמד מקבלי המלגות. מימין: תא"ל גיא חסון קצין השריון הראשי, מר דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל, גב' נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון, חמשת מקבלי המלגות (נעדרה מהטקס סמלת במיל' עדי מן), האלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת יד לשריון

טקס פרישה מקציני שריון שסיימו את שירות הקבע

קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון פתח את הטקס בדברי ברכה:

לוחמי המילואים מצליחים לשלב בין הפעילות האישית לבין המציאות הבלתי נגמרת הזאת שכול כך מייחדת את עולם המילואים, וזה דבר שיוצא מן הכלל. אני מבקש במעמד הזה בראש וראשונה להביע הערכה ותודה על הקשר שנוצר בין ארגון בני ברית ועמותת יד לשריון, שממשיכה לחבק אותנו (השריונאים), ולתת לנו הזדמנות לומר תודה. אנחנו קמצנים בלומר תודה. ערב זה הוא ערב של הוקרה ואהבה, חברות ורעות. התקבצו פה הערב אנשים שהם עמוד התווך של חיל השריון, המפקדים הבכירים שלנו בסדיר ובמילואים, ואני לא יודע מה קשה יותר – להיות שריונר בסדיר או להיות מפקד גדוד או סמג"ד במילואים. מה שבטוח הוא שהם עושים זאת מכול הלב. ומה שבטוח יותר בערב הזה שכול איש צבא צעיר, ואני 28 שנים במערכת, יודע דבר אחד, שבלי הפרגון והתמיכה מהמשפחה המצומצמת – שום דבר לא יכול להתקיים. והערב הזה הוא ערב ביחד לא רק של לוחמים, אנחנו הלוחמים נמצאים הרבה ביחד, הוא הערב ביחד של המעגל הקרוב הזה, שמאפשר לנו היום להישיר מבט ולהביע הערכה ולומר תודה על השותפות, ותודה על הדרך. אין זה מובן מאיליו. השנה אנו מציינים מלאות 70 שנה למדינת ישראל, 70 שנה לחיל השריון, כמעט 30 שנה של שקט, דור שהמשימה שלו היא לשמור על מה שקיבל. אנחנו דור, ואני מכליל בו חלק מהוותיקים, שלא נדרש למלחמות הגדולות, שירשנו מדינה בת קיימא ועלינו להעבירה לפחות מעט טוב יותר ממה שקיבלנו. לשם כל דרושים אנשים חזקים , צריך משפחות חזקות, צריך חברה חזקה. בראש וראשונה אני מבקש להביע הערכה לכם, המפקדים, ולא פחות לבנות ובני הזוג, ולמשפחות הקרובות.

בהזדמנות זו ביקשנו לקרוא לאנשים שפרשו השנה מהשירות בחיל השריון, שעשו שירות ארוך ומשמעותי, ואני מנצל הזדמנות זו לומר גם להם תודה רבה.

קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון מברך את הפורשים משירות קבע
קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון מברך את הפורשים משירות קבע

בזה אחר זה עלו הקצינים הפורשים אל הבמה לקבל שי משולב שכלל מכתב תודה עם מדליה מטעם קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון ועותק פרו של האלוף חיים ארז "מסע חיים" שיצא לאור לפני כמה חודשים.

מדברי יו"ר עמותת יד לשריוטן, האלוף (במיל') אודי שני

בפתח דבריי ברצוני לומר כמה מילות תודה. לראשונה, לגברת נחמה בריל, שעליכם צריכים לדעת ששנים רבות היא דוחפת אותנו. היא דוחפת אותנו לרעיונות, להתחדשויות, וגם לאירוע הזה של חלוקת המלגות.

ולארגון בני ברית, שבו גם דני הנשיא היה בעברו איש שריון בחטיבה 7, וגם ד"ר הדס הכהן שהיום נודע לי שהיא מדריכת טנקים מהמחזור הראשון, וסגן נשיא בני ברית העולמי ישראל ד"ר אברהם חולי, ששירת בדרגת סא"ל בחיל הקשר. בני ברית – כול הכבוד לכם.

וכמה מילים, לפורשים. כול סיום הוא גם התחלה, ויש חיים אחרי. ברוכים הבאים לאזרחות והרבה תודה על מה שעשיתם.

וכמה מילים על העמותה. עמותת יד לשריון קיימת שנים רבות, ודור המייסדים שלה עשה עבודה נפלאה. ואנחנו אנשי הנהלה חדשה, עוד מעט שלוש שנים, מכוונים את הפעילות של העמותה ל-40-30 אלף איש, אלה שמשרתים כיום בסדיר ובמילואים. זכות הקיום של העמותה היא התחדשות. היא כול הזמן צריכה להתחדש. העמותה הזאת היא הבית החם וצריך ליצוק בו תוכן. אנחנו בנחישות רוצים ראשית כול לתת.

ההנצחה והמורשת הם תכנים חשובים וקיימים, ומי שיגיע לכאן בחודש יוני-יולי יהיה מופתע לראות את השינוי שמתהווה.

חרתנו על דגלנו ארבעה תכנים. הראשון כולל תרבות והוויי ובית פתוח לחוויות כאלה ואחרות. בכוונתנו בכול שנה לקיים מופע גדול. השני שאנו פותחים בו היום, הוא נושא המלגות. כיוון שאיננו יכולים להגיע למספרים גדולים, אנחנו רואים חשיבות גדולה לכך שהמשרתים כיום, וכרגע בעזרתו האדיבה של ארגון בני ברית, אנחנו פותחים בזה הענקת מלגות על פי הקריטריונים כפי שיסוכם בוועדות המתאימות. התוכן השלישי שאיתו יצאנו איתו אתמול לדרך הוא סיוע כלכלי. הקצבנו כסף גם למקרים קיצוניים וגם למקרים סיעודיים, כמובן בראשות ועדה עם אמות מידה. בראש הוועדה הזו עומד השריונר ואל"ם (במיל') עורך דין אמציה אטלס, וזה המעט שאפשר לתת למי שיצטרך.

התוכן הרביעי שמצוי בתהליכי התארגנות הוא הסיוע וההכוונה לחיים האזרחיים.

בשבועות הקרובים, ככול הנראה את המרכז למפקדים, המרכז למילואימניק. יהיה לנו כאן מבנה עם חדרים, ומפקדים במילואים יוכלו לבוא לכאן ולעשות את הדרוש להם.

תודה רבה.

יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני נושא דבריו
יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני נושא דבריו

 

הענקת שי לפורשים. מימין: תא"ל גיא חסון קצין השריון הראשי, האלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת השריון ואחד הפורשים
הענקת שי לפורשים. מימין: תא"ל גיא חסון קצין השריון הראשי, האלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת השריון ואחד הפורשים

 

אדיר מילר במופע הבידורי
אדיר מילר במופע הבידורי