אלוף (במיל') אודי אדם יתמנה למנכ"ל משרד הביטחון

האלוף במילואים שפרש ב-2006 מהצבא לאחר ששימש מפקד פיקוד צפון במלחמת לבנון השנייה, ימונה למנכ"ל משרד הביטחון. אודי אדם הוא בנו של אלוף יקותיאל אדם, סגן הרמטכ"ל שנהרג במהלך מלחמת לבנון הראשונה. יעלון: "ניסיונו יסייע לו לנווט את משרד הביטחון במציאות המורכבת"

 יוחאי עופר, NRG

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון החליט כי למנכ"ל משרדו הבא ימונה אלוף פיקוד צפון לשעבר, אודי אדם, אלוף (במיל') אדם, בנו של אלוף יקותיאל אדם, שנהרג במארב של מחבלים במהלך מלחמת לבנון הראשונה, ייכנס לתפקידו במאי הקרוב, ויחליף את אלוף (במיל') דן הראל, סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום לשעבר, שביקש לסיים את תפקידו בתום שלוש שנים.

לאחר סיום שירותו הצבאי שימש אדם, כיום בן 58, בכמה תפקידים בכירים בתעשיות הביטחוניות השונות, ובהם יושב ראש מועצת המנהלים של התעשייה הצבאית ומנהל הכור בדימונה, הידוע בשמו הקריה למחקר גרעיני, שבו עבד בין 2008 ל-2013.

אלוף אודי אדם בתפקידו כאלוף פיקוד הצפון במלחמת לבנון השנייה. צילום ראובן קסטרו

מי שמינה אותו כעת לתפקיד – שר הביטחון יעלון – הוא זה שחלוץ החליף אותו בתפקידו כרמטכ"ל, לאחר שכהונתו לא הוארכה במסגרת שערורייה צבאית אחרת, כשנטען כי הודח לאחר שהביע פקפוק בתוכנית ההתנתקות. בנוסף, מי שהחליף את אדם בראשות פיקוד צפון לאחר פרישתו היה הרמטכ"ל הנוכחי, גדי איזנקוט.

יעלון בירך על המינוי ואמר כי "בשבועות האחרונים בחנתי מספר מועמדים ראויים לתפקיד, והגעתי למסקנה כי אודי אדם הוא האיש הנכון בעת הזו להוביל בהצלחה את ההתמודדות עם האתגרים הללו. אני מכיר את אודי שנים ארוכות כלוחם וכמפקד בצה"ל, ניסיונו הצבאי והאזרחי הרב של אודי יסייע לו לנווט את משרד הביטחון במציאות המורכבת".

אלוף אודי אדם בשיחה עם לוחמי שריון במילואים במהלך מלחמת לבנון השנייה. תמיד בשטח. צילום: אוסף מיכאל מס

אלוף (במיל') אודי אדם, עם שר הביטחון רא"ל (במיל') משה "בוגי" יעלון, יעבדו בצוותא. צילום: אריאל חרמוני,משהב"ט