ערב הוקרה למשרתי המילואים של חטיבה 401

מפקד חטיבה 401 אלם יאיר וולנסקי

ערב הוקרה למשרתי המילואים של חטיבה 401, במעמד קצין השריון הראשי תא״ל שמואל אולנסקי ומפקד חטיבה 401, אלוף-משנה יאיר וולנסקי, התקיים ביום חמישי 8 באוקטובר 2015. במהלך הערב הביעה החטיבה הוקרה לעשרות משרתי המילואים שמתייצבים פעם אחר פעם לתרום את חלקם לפעילות החטיבה.

ליאור סירקיס, דוברת חטיבה 401

מפקד חטיבה 401 אלם יאיר וולנסקי
מפקד חטיבה 401 אלם יאיר וולנסקי
מראה בכנס עם אנשי המילואים של חטיבה 401 - עותק
מראה בכנס עם אנשי המילואים של חטיבה 401

״כמפקד שנים רבות בצבא למדתי להעריך את משמעות ההתייצבות החוזרת של המילואים, ואני עוד יותר מעריך את מי שמשרת במילואים בחטיבה סדירה – העומס הוא גדול וזה דורש הרבה״, כך אמר מפקד החטיבה, אלוף-משנה יאיר וולנסקי. ״תרומתכם אינה מובנת מאליה, ברור לי שהבחירה לעשות זאת מבוססת על הערכים שעליהם גדלתם, וכן על המחויבות האדירה שאתם חשים כלפי מדינת ישראל וביטחונה. בעידן שלנו, שבו השתבש הקו הברור שהיה בעבר בין חזית לעורף, נכון עוד יותר להודות לבנות הזוג ולמשפחות על עמידתן האיתנה בעיקר ביום פקודה, כמו בימים שכבר עברנו, ונקווה שלא נצטרך לעבור שוב.

אחד היתרונות המרכזיים שיש להיותכם אנשי מילואים בחטיבה סדירה היא הבגרות והיציבות שאתם מגיעים איתה. אני חושב שהיא מהווה עבורנו תמיכה וסיוע רב בכל מפגש איתכם.״

במהלך הערב הוענקו תעודות הערכה לכלל יחידות החטיבה במילואים, והוצגה פעילות החטיבה ופעילות משרתי המילואים בפרט, במבצע ״צוק איתן״.

״אנחנו דור שראה בכל קורסי הפיקוד את משפטו של בן גוריון – תדע כל אם עבריה שמסרה את גורל בניה לידי המפקדים הראויים לכך. בכל פעם שאני ניצב מול חיילי מילואים אני מבין שכבר לא מדובר רק בכל אם עברייה, כי עכשיו זו גם הילדה בבית, או האישה שנשארת לבד עם הילדים. אנחנו יוצאים לאימון והאישה יוצאת לקרב", אמר רמ״ט החטיבה, שרון זייד, שגם הנחה את הערב.

״רק מי שנמצא מול האתגר של הנעת חיילי מילואים במסגרת צבאית, השונה כל כך מחיי היומיום של אנשים, יוכל להבין את המשמעות של להיות מפקד. ביולי האחרון תרגלנו משימות קיפול של מפקדת החטיבה בחום של 40 מעלות. הכל נעשה בזמן ובמקצועיות הראויה. בשירות המילואים למדנו שכוחם של ערכים חזק יותר מכוחו של מזג אוויר. לא משנה מהיכן אנו מגיעים לשירות המילואים, נמשיך להגיע על אותו בסיס ערכי ועוצמתנו רק תגדל. אם זה גל טרור, איום מצפון או רעש מדרום – אנחנו נהיה שם – בשקט, בנחישות, בהבנה. בכל שנה, בכל מזג אוויר. עלינו לראות זאת כזכות שניתנה לנו."

קצין השריון הראשי תאל שמואל אולנסקי
קצין השריון הראשי תא"ל שמואל אולנסקי
נואם בכנס חטיבה 401
נואם בכנס חטיבה 401