בינואר האחרון ביקר ביד לשריון שר החינוך מר נפתלי בנט, שציין כי "לטרון היא הסיפור של הגבורה הישראלית". בהמשך לביקורו הגיע לביקור ביד לשריון ד"ר משה וינשטוק, יו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, שכתב בספר האורחים: "בית חינוך ציוני, אנושי ויקר המספר את סיפורם של רבים". עוד צפוי ביקור של אנשי מטה משרד החינוך.

דר משה ויינשטוק

אל"ם (במיל') שאול נגר

 

בסיום ביקורו של שר החינוך מר נפתלי בנו ביד לשריון ב-21 בינואר האחרון (ראו כתבה באתר מיום 22 בינואר 2018) הגיע לביקור ד"ר משה וינשטוק, יו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, ביום 13 בפברואר 2018, כהכנה לביקור מטה משרד החינוך באתר. לביקור של ד"ר משה וינשטוק התלוו מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין, הגב' נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך, הגב' אלין דנקר מנהלת מרכז המבקרים, המדריך גבי גולדנברג והח"מ.

ד"ר משה וינשטוק חותם בספר האורחים ביד לשריון, בתום ביקורו
ד"ר משה וינשטוק חותם בספר האורחים ביד לשריון, בתום ביקורו

הביקור החל בהסבר ראשוני על אתר יד לשריון, בעמדת הכניסה, שהיא מיצב לזכרו של האלוף (במיל') מוסה פלד (ששימש יו"ר העמותה בשנים 2000-1986), לרבות הסבר על כותל השמות. משם המשיך ד"ר וינשטוק למכלול הזיכרון – שער הגבורה, מגדל דמעות השריון ומעמד היזכור היומי. אחר כך לתערוכת הלוחם היהודי, שם פירט המנכ"ל את העובדות הבסיסיות על הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, עובדות שאינן ידועות לרבים בציבור ואינן מופצות או נלמדות באופן מסודר. על גג בניין המשטרה הסביר המנכ"ל את מיקומו של אתר יד לשריון בלב האזור שבו אירעו התרחשויות היסטוריות רבות בתולדות העם בארץ.

הביקור הסתיים בדיון שבו הביע ד"ר וינשטוק את התרשמותו הרבה מהפעילות הרבה באתר יד לשריון, התחום החינוכי ובנושאי זיכרון ומורשת, כפי שביטא בדברים שכתב בספר האורחים.

הדברים שכתב ד"ר משה וינשטוק בספר האורחים
הדברים שכתב ד"ר משה וינשטוק בספר האורחים

 

אחד הביקורים המרתקים בהם הייתי, יד ושם למיליון וחצי לוחמים יהודים עלומים שלחמו למען עמם ולמען האנושות כולה במלחמת העולם השנייה.

זיכרון ללוחמי השריון היקרים שבזכותם אנו חיים כאן, ושהקרבתם מאפשרת לנו לעלות לגג המצודה ולחזות באלפי שנות ההיסטוריה היהודית הנפרסת לרגלינו.

בית חינוך ציוני, אנושי ויקר המספר את סיפורם של רבים, שכול אחד מהם יחיד ומיוחד מאוד.

תודה גדולה,

משה וינשטוק

יו"ר המזכירות הפדגוגית

משרד החינוך