מג"ד 74 – פרופיל – האדם שבטנק ינצח

סא"ל אריה ברגר, מג"ד 74 בחטיבה 188 של חיל השריון, קיבל צל"ש מפקד אוגדה על פינוי פצועים במהלך מלחמת לבנון השנייה • "נכשיר את הלוחמים העתידיים כדי שירגישו ערוכים לכל תרחיש"

סא"ל אריה ברגר, ישראל היום 31 ביולי 2016

 

סא"ל אריה ברגר. צילום: דו"צ

שמי אריה ברגר ואני מתגורר בנופי פרת עם אשתי וחמשת ילדיי. אני מפקד על גדוד 74 בחטיבת השריון 188, או בשמה השני "חטיבת ברק". התגייסתי בשנת 1999 לחיל השריון והגעתי לגדוד 71. לאחר קורס מפקדי טנקים וקורס קצינים ביצעתי מגוון תפקידי פיקוד בגדוד, בחטיבה ובחיל. זה שנה אני מפקד גדוד 74 בחטיבה 188. תפקידי כמפקד הגדוד הוא להכין, לאמן ולהכשיר אתכם – הלוחמים העתידיים. אני אעשה הכל כדי להכין אתכם מבחינה מנטלית, מבצעית ומעשית כדי שבשדה הקרב תרגישו שאתם מוכנים וערוכים לכל.

בימים אלה אתם, המתגייסים החדשים, מצטרפים לחיל השריון. אתם מצטרפים לחיל שבו הערכים המובילים הם יוזמה, רעות, חתירה לניצחון ומקצוענות. רעות השריונאים נוצרת מעבודה קשה והדדית הנקשרת בין לוחמים. צוות טנק הוא גוף אחד. טנק לא יודע להילחם ללא סנכרון בין אנשי הצוות שלו. הדבק הזה יוצר את הרעות המפורסמת שרואים אותה הכי טוב בשדה הקרב.

שירות בגדוד שריון כיום נמצא בחוד החנית של צה"ל. כמי שנמצא בחטיבה 188 זה 17 שנה, השתתפתי בכל המבצעים והמלחמות שהיו בתקופה זו וזכיתי לראות איך הטנקים מובילים בכל משימה. בזמן מלחמת לבנון השנייה הייתי קצין המבצעים של גדוד 53. המלחמה תפסה אותי ביום הראשון בתפקיד. עברנו משיגרה לחירום מהר מאוד, הרבה תרגולות והכנות ספציפיות ובתוך שבוע כבר עלינו לגבול. אל לבנון נכנסנו עם כוחות החי"ר, וכשנכנסתי הרגשתי שיש לנו אחריות על הביטחון בצפון. ברגעים אלה רואים את המשימה לנגד העיניים ושואפים לבצע אותה הכי טוב. בקרב שבו לחם הגדוד בכפר עינתאפעלתי לפינוי פצועים מתוך שטח שהיה חשוד כשדה מוקשים. על תפקודי בקרב קיבלתי את צל"ש מפקד האוגדה.

המג"ד פונה למתגייסים החדשים לחיל השריון

החיל ביצע למידה מעמיקה והתאמות מול האתגרים העומדים בפנינו לאחר המלחמה, חידדנו כל אתגר לפתרון. שינויים אלה מתבטאים, בין השאר, באימונים שתעברו במהלך ההכשרה ובמהלך השירות, ובכלל ההיבטים הלוגיסטיים והאסטרטגיים מרמת הטנק הבודד ועד רמת החטיבה. חטיבה 188 ושאר החטיבות בחיל השריון מחכות לכם. ברצוני לאחל לכם ביום גיוסכם כניסה חלקה לצה"ל ושירות משמעותי, ערכי ומבצעי בחיל המוביל ביבשה. זיכרו תמיד: "האדם שבטנק ינצח!"

תעודת זהות: חיל השריון

  • במחזור הנוכחי מתגייסים לחיל כ־760 לוחמים
  • כ־20 מתוך המתגייסים החדשים הם עולים חדשים, ובהם גם חיילים בודדים
  • חלק מהמתגייסים יוכשרו להיות נהגים, טענים ותותחנים, בעוד חלקם האחר יוכשר ללחימה בפלוגה המסייעת, שהיא פלוגת חיל רגלים ייעודית ללחימה לצד הטנקים
  • כ־130 לוחמים בכל מחזור עוברים קורס מפקדי טנקים, קורס פיקודי המקביל לקורס מפקדי כיתות
  • בכל מחזור כ־50 לוחמים נבחרים לצאת לקורס קצינים