הוקרה למילואים - מקבץ כתבות

16 בדצמבר 2014: הוקרה למילואים – מקבץ כתבות

צה"ל הוא בעיקרו צבא מילואים. כאשר יש מלחמה יחידות המילואים מגויסות ונושאות בעיקר הנטל וכמו כן הן מגויסות כאשר יש מבצע גדול כמו "חומת מגן" או "צוק איתן". לאחרונה התקיים יום הוקרה למילואים ובצה"ל הושק אתר אינטרנט עבורם. הבאנו מקבץ כתבות על כך.

 ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

 

צה"ל יפסיק לשלוח צווי המילואים בדואר

 

לצפייה בסרטון מאתר http://rotter.net ראו כאן:

http://rotter.net/forum/scoops1/161851.shtml

 

בהצדעה: הושק אתר המילואים

צו 8, מידע וטפסים: אתר המילואים יביא למהפכה בתקשורת שבין משרת המילואים לבין הצבא. השימוש באתר יביא לחיסכון כספי של למעלה מ-4 מיליון ש"ח ויצמצם את הביורוקרטיה

מיכל גלברד (מאתר צה"ל, 9 בדצמבר 2014)

מילואימניקים, מעתה חייכם יהיו פשוטים בהרבה: אתר חדש המיועד למשרתי המילואים מביא למהפכה בתקשורת שבין משרת המילואים לבין הצבא. האתר יביא לשדרוג טכנולוגי, ויאגד תחתיו את כל מה שמשרת מילואים צריך באינטרנט. "מטרת האתר החדש היא לייצר כתובת אחת למשרת המילואים", הסביר לאתר צה"ל קצין השלישות הראשי (קשל"ר), תא"ל שלומי סנדרוסי.

אחד החידושים המרכזיים באתר הוא האפשרות לקבל צווי מילואים אונליין, ובכך לשים קץ לימים בהם התקבלו צווי התייצבות בדואר. "כבר אין יותר צו על המקרר", תיאר זאת קשל"ר. מרגע קבלת הקוד האישי לאתר, תופסק שליחת הצווים בדואר, אלא אם איש המילואים ביקש זאת במפורש דרך האתר. על קבלת הצו יעודכנו המזומנים בהודעת טקסט ו/או בדואר אלקטרוני – והם יצטרכו לאשר את הקבלה דרך האתר, ולאשר התנדבות במידה ויש צורך. "כך קצינת הקישור יכולה לדעת בכל שלב מי קיבל את הצו, מי יגיע ומי בחר להתנדב", ציין תא"ל סנדרוסי.

בנוסף לכך, המעבר לשליחת צווים באתר יביא לחיסכון כספי שמסתכם במעל ל-4 מיליון ש"ח מהפסקת שליחת צווים בדואר. כמו כן, התרומה לאיכות הסביבה והפחתת השימוש בנייר הינה עצומה – לצד החיסכון העתידי בכוח אדם, כאשר יבוטלו מוקדי השירות לאנשי המילואים באוגדות.

משרת המילואים כלקוח

לדברי קשל"ר, המענה שצריכים אנשי המילואים צריכים להיות דומים ליחס ללקוח. "אנו מבינים שאנשי המילואים צריכים לקבל מענה ראוי ואיכותי, בדומה לזה שמקבלים אזרחי המדינה מכל חברה המכבדת את עצמה ורוצה להגיע ללקוחות שלה, בין אם מדובר בבנק או בחברה סלולארית", הוא הדגיש. "משרתי המילואים מהווים את כוח ההכרעה של צה"ל, מהיותם כאלה הם צריכים לקבל את המענה הטוב ביותר".

"האינטרנט הפך לאמצעי המוביל ביכולות של גוף או חברה לתקשר עם הלקוחות ועם הציבור. זה המענה המהיר, היעיל והזמין ביותר שיכול להיות", הסביר תא"ל סנדרוסי. עם זאת, הפלטפורמות הישנות, הכוללות טלפונים, פקסים ואפילו דואר, עדיין קיימות לבינתיים. "הקמת האתר אומרת למעשה שהמשרתים לא תלויים רק בקצינת הקישור ואינם מוגבלים לשעות המשרד שלה או לעומס הטלפוני", הוא הוסיף.

בנוסף לכך, האתר מאפשר למשרת המילואים למלא טופס המפרט את כל הבקשות המיוחדות שהוא יכול להגיש. במידה וחסרות לו נעליים, מדים או דיסקית – יכול המשרת לבקש זאת על מנת שיחכו לו כשיגיע לשירות מילואים. גם בקשות לאוכל מיוחד, למשל כשר או צמחוני, נמצאות בחלק זה.

כבר לא תלויים רק בקצינת הקישור. צילום ארכיון: דובר צה"ל

גם תהליכים שבעבר נחשבו לסבוכים, כמו שינוי מועד ההתייצבות, מתאפשרים כעת בטופס מיוחד. "עד עכשיו היה צריך להגיע לקצינה ולקחת את הטופס, לפקסס אותו חזרה ולאחר מכן קצינת הקישור העבירה את הטופס למפקד הגדוד", פירט קשל"ר. "התהליך היה ארוך ומסורבל – כעת הכול בלחיצת כפתור". באותה הדרך יכול משרת המילואים להעביר בקשה לוועדה רפואית.

שירות נוסף שיקל על חייו של משרת המילואים הוא מעקב ובקרה אחר הבקשות. לאחר ששלח בקשה, יקבל משרת המילואים מסרון ובו יתבשר כי הבקשה נקלטה ויוכל לבדוק בכל זמן באיזה שלב נמצא הטיפול בבקשה זו. "הציפייה כעת שמשכי הטיפול יהיו מהירים מבעבר", הדגיש תא"ל סנדרוסי. "בזכות התהליכים הללו התפנה לקצינת הקישור זמן, ואנחנו שמים לה רף גבוה לטיפול מהיר". כמו כן, ייתכן כי עומס הטיפול במשרתי המילואים יגדל, מכיוון שהפלטפורמה הנוחה תעודד אנשי מילואים רבים יותר לפנות לקצינת הקישור דרך האתר.

עד סוף 2015: 90 אחוזים ממשרתי המילואים יעברו לתקשורת דרך האינטרנט

האתר מאפשר שורה של פונקציות: החל ממידע שנועד למשרתי המילואים ועד אזור אישי למשרת המילואים. בזמן שהמידע הכללי יהיה נגיש לכולם, האזור האישי של החייל יהיה פתוח רק לאחר הזנת מספר תעודת זהות וקוד אישי, אותו יקבל מקצינת הקישור לאחר שיחתום על טופס המאשר זאת.

צילום מסך

בימים אלו מושק קמפיין לאתר בתקשורת ובאינטרנט, שמטרתו לחשוף את המשרתים לאתר ולהזמין אותם להירשם. "אנחנו מקווים וצופים שבזכות הקמפיין ופעולות סגלי הקישור נגיע עד סוף שנת 2015 לכך ש90 אחוזים ממשרתי המילואים יעברו לתקשורת דרך האינטרנט", העריך קשל"ר. "במצב הזה ייעלמו מוקדי השירות למשרתי המילואים באוגדות. הבודדים שיעדיפו לא לעבוד עם האתר יתקשרו לקצינת הקישור", הוסיף.

למעשה, האתר פועל כבר מחודש יוני השנה, ומשרתים רבים קיבלו דרכו צווי 8 במהלך מבצע "צוק איתן". "המבצע לימד אותנו שיש מערך מילואים שכשקוראים להם הם מתייצבים בלי לחשוב לרגע", סיפר תא"ל סנדרוסי. "כמו שהם מגיבים לקריאה שלנו – אנחנו צריכים לתת להם את הטיפול הטוב ביותר שניתן. אתר המילואים זו ההוקרה, התודה והמענה שלנו. אנחנו אומרים להם בכך – כמו שאתם נענים במהירות בחירום, המענה שתקבלו בימי שגרה יהיה מהיר בהתאם".

 

באנו למילואים – יום ההוקרה למערך המילואים בישראל חל היום

היום יום ההוקרה למערך המילואים בישראל. חיילי המילואים היו כוח משמעותי בכל מלחמות ישראל, ולצד סיפורי הגבורה הרבים גם שימשו מקור בלתי נדלה ליצירות תרבות – סרטים, ספרים והצגות, שהפכו לחלק מהוויי המדינה.

(מאתר ישראל היום, 11 בדצמבר 2014)

חיילי מילואים בגדה המערבית של תעלת סואץ, דצמבר 1973. צילום: לע"מ

 

מצדיעים למערך המילואים

טקס ההוקרה למערך המילואים נערך הערב, בראשות שר הביטחון והרמטכ"ל. רא"ל גנץ: "אנחנו השכפ"ץ הקדמי של הביטחון הישראלי"

גלי קופר (מאתר צה"ל, 12 בדצמבר 2014)

טקס ההוקרה למערך המילואים נערך הערב בראשות שר הביטחון, הרמטכ"ל וחברי פורום מטכ"ל. במהלכו, הודו הבכירים לאנשי המערך על פעילותם במבצע "צוק איתן" ולאורך השנים. "אני בעצמי אצטרף למערך בעוד חודשיים", אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ. "אני רוצה להודות לכם, אנשי המילואים, ולבני ובנות זוגתכם. צה"ל הוא מקשה אחת – בסדיר ובקבע, בים וביבשה. בזכותכם יכול הצבא לתפקד ולהוות את השכפ"ץ הקדמי של הביטחון הישראלי ובמידה מסוימת תעודת הביטוח של העם היהודי כולו", המשיך.

במסגרת הטקס הוענק אות מגן שר הביטחון לגופים ומרכזים שתרמו לאנשי המערך, ביניהם אוניברסיטת "בן גוריון" וחברת "טבע". גופים אלו העניקו בין היתר הקלות בתנאי הבחינות, תרומות כספיות וחבילות שי. "החברות הללו מצטיינות כל אחת בתחומה ובבסיסה הערכי", אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. "התמיכה והסיוע שמעניקות החברות לעובדיהם, אנשי המילואים – שהופכים את חיינו לבטוחים יותר – מהווה דוגמה ומופת", ציין.

במהלך הטקס נשא דברים גם קצין המילואים הראשי (קמל"ר), הושע פרידמן בן-שלום. "אתם, המנהיגות והליבה של מערך המילואים, אומרים בקול צלול שזוהי זכות לשרת", קבע הקמל"ר. "אתם תובילו את אנשיכם לקרב בצורה הטובה ביותר. אין לי מילים לומר כמה אני מעריך, מאמין וסומך עליכם; כמה אני מעריך את משפחותיכם. מאחורי כל משרת מילואים עומדת משפחה הנושאת בזכות", הוסיף.

 

אתר המילואים החדש ייחנך מחר: "הבית של המשרתים"

בצה"ל יחנכו אתר מילואים חדש, וגם את צווי הגיוס במעטפות החומות יחליפו מיילים. מערך המילואים עובר בשנים האחרונות שינוי משמעותי כשבין היתר ישנה מגמה להקטין את מספר המשרתים ולהגדיל את מספר האימונים. האזינו

טל לב-רם (מאתר גלי צה"ל, 8 בדצמבר 2014)

לקראת ציון יום מערך המילואים השבוע, יחנכו מחר (שלישי) בצה"ל אתר מילואים חדש, בו חיילי המילואים יוכלו לקבל ולברר את כל המידע הנדרש להם. את הקשר עם הצבא יוכלו משרתי המילואים לנהל דרך האינטרנט, וגם את צווי הגיוס יקבלו במייל ולא במעטפה החומה הכול כך מוכרת. "החל ממחר יש להם אתר מילואים שזה יהיה הבית שלהם. הבית שבו הם יוכלו לקבל את כל המידע שהם צריכים ביום יום", הסביר קצין השלישות הראשי, תת אלוף שלומי סנדרוסי.

צבא המילואים עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות: יחידות נסגרו והמגמה היא להקטין את המערך כך שישרתו במסגרתו רק מי שצה"ל באמת צריך. המשמעות: פחות אנשי מילואים, שיעשו יותר ויתאמנו יותר.

קצין המילואים הראשי, תת אלוף הושע פרידמן בן שלום, הסביר את השינויים הצפויים: "אנחנו נמקד ואנחנו נקטין את היחידות לגודל הנכון. אנחנו נראה הטיה גדולה מאוד לכיוון המוכנות והכשירות האופרטיבית". הוא הוסיף: "פחות אנשי מילואים יעשו יותר מילואים".

הנתונים של שירות המילואים בשנה החולפת מצביעים על תל אביב כעיר המובילה בהבדל ניכר במספר משרתי המילואים. מעל 40 אלף משרתי מילואים נמצאים בעיר, כאשר 60 אחוזים מהם רווקים או רווקות, והגיל הממוצע הוא 31.