הנמרים החדשים של צה"ל: הצבא ערך ניסוי בנגמש"ים המיוחדים

משרד הביטחון וגורמים בצה"ל החלו בניסוי מבצעי של הנגמ"שים בבית הספר להנדסה צבאית בדרום. לנגמ"ש שלוש תצורות: אחת עם כף דחפור, אחרת עם אמצעי פריצה ונוספת עם יכולות גרירה וגישור.

 אמיר בוחבוט (מאתר וואלה)

מנהלת הטנק (מנת"ק) במשרד הביטחון בשיתוף גורמי צה"ל שונים החלו השבוע בניסוי מבצעי של "נמרי הנדסה", נגמ"שימרכבה בתצורה מיוחדת שהותאמו לצרכי לוחמי ההנדסה בצה"ל. הניסוי המבצעי מתקיים בבית הספר להנדסה צבאית (בהל"צ) בדרום.

בסרטון שפרסם משרד הביטחון נראים "נמרי ההנדסה" מבצעים משימה של השקת גשר יעד למכשול. בנוסף לכך, ביצעו הנמרים עבודות עפר עם כף דחפור שהוצבה בחזית הנמר וכן פעולות הנדסיות מורכבות נוספות.

נגמ"ש כבד מסוג נמר הנדסה משיק גשר מעל מכשול. צילום – מנת"ק, משרד הביטחון

נמר הנדסה, שמפתחת מנת"ק, נבנה בשלוש תצורות: נגמ"ש למפקד פלוגה עם כף דחפור, נגמ"ש למפקד מחלקה עם אמצעי פריצה ונגמ"ש לסמל מחלקה עם יכולות גרירה וגישור. הפלטפורמות פותחו על גבי הנמ"ר, הנחשב לכלי הרק"מ (רכב קרבי משוריין) הממוגן ביותר בעולם, אשר לקח חלק בלחימה במבצע "צוק איתן".

נגמ"ש נמר הנדסה, עם מערכת נוכרי ועם אמצעי פריצה "Carpet". צילום – מנת"ק, משרד הביטחון

כל הנמרים החדשים ובהם גם נמרי ההנדסה יצוידו במערכת "מעיל רוח", שנחלה הצלחה גדולה בהגנה על טנקי המרכבה במבצע ב-2014, החלטה שתספק הגנה משמעותית נוספת לכל נגמ"ש.

נגמ"שים כבדים מסוג נמר, מיועדים לחיל ההנדסה. צילום – מנת"ק, משרד הביטחון

 

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל ברוך מצליח, אמר השבוע: "הנמר ההנדסי יאפשר לצוות הקרב החטיבתי יכולות שלא היו לו בעבר, של התגברות על כל מכשול הנדסי בשדה הלחימה, תמרון ממוגן יעיל ואפקטיבי ושמירה על מבצעיות מקסימלית. השילוב בין היכולות ההנדסיות החדשות, יחד עם יכולות הנמר ומערכת 'מעיל רוח' יעניקו ללוחמי ההנדסה של צה"ל יתרון משמעותי בשדה הקרב".

לצפייה בכתבה ובסרטון, ראו כאן

עוד על נגמ"ש נמר עם מערכת מעיל רוח, ראו כאן

עוד על נמ"ר ההנדסה, הנמ"רה, ראו כאן