חברי הנהלת ארגון בני ברית ישראל, הנשיא דניאל גרץ (שריונר בעברו), המפקח מיכה נתן, ד"ר הדס הכהן נשיאת לשכת נשים רוטשילד (ומדריכת שריון בעברה) וחברים נוספים, קיימו ביקור ראשון ומכובד ביד לשריון ביום 27 ביוני 2017, בליווי המנכ"ל תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין שאירח את המבקרים, ויו"ר ועדת החינוך הגב' נחמה בר-כוכבא, שיזמה את הביקור. בסיום הביקור הותוו כמה קווים לשיתוף פעולה של ארגון בני ברית ועמותת יד לשריון

ביקור נשיא בני ברית בלטרון

ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ (משמאל) עם מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין, והגב' אושרת שפירא מנהלת מרכז המבקרים
נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ (משמאל) עם מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין, והגב' אושרת שפירא מנהלת מרכז המבקרים

 

הכול החל ביוזמתה של נחמה בר-כוכבא, יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון, שארגנה ביקור מוקדם בלשכת בני ברית בראשון לציון, ביום 17 במאי 2017, בהשתתפות ד"ר הדס הכהן, איריס הכהן ורחל אליס מלשכת נשים רוטשילד, דניאל גרץ  שהיה באותה עת סגן נשיא בני ברית ישראל, והח"מ. מטרת המפגש הראשוני הייתה לפעול לשיתוף פעולה בין ארגון בני ברית  ויד לשריון, בתחום החינוך, וייזום פעולות משותפות שיביאו לקידום  מטרותיהם של שני הארגונים כתוצאה מסינרגיה של גופים בעלי מטרות דומות. בסיכום הביקור הראשוני הועלו כמה המלצות לשיתוף פעולה ביו בני ברית לעמותת יד לשריון:

  • הענקת מלגות לחיילים בודדים נצרכים, ללימודי השכלה גבוהה לאחר שחרורם.
  • השתתפות קבועה של נציגי בני ברית בטקס זיכרון ביום הזיכרון לחללי השריון.
  • השתתפות בסיומי קק"ש וקמ"ט בלטרון וקידום חיילים מצטיינים בתחומי החינוך.
  • לפעול מטעם בני ברית בקריית החינוך ביד לשריון עם חיילים העוברים סדרת חינוך.
  • בחינת פרויקטים משותפים בתחומי החינוך וההתנדבות בהם עוסקים שני הארגונים.

 בביקור שהתקיים ביד לשריון, ביום 27 ביוני 2017, השתתפו נציגי בני ברית מחיפה, ירושלים גוש דן ותל אביב, בראשות הנשיא דניאל גרץ, וכן יוסי גבאי ואשתו, ההורים של רב"ט שלמה גבאי ז"ל שנפל במלחמת לבנון הראשונה, ולזכרו הוקמה לשכת תקוות שלמה בתל אביב.

ביקור נשיא בני ברית בלטרון
בהנחת זר למרגלות כותל השמות. משמאל: נחמה בר-כוכבא, יוסי גבאי, אביו של רב"ט שלמה גבאי ז"ל, דניאל גרץ, ד"ר הדס הכהן, פני, אימו של רב"ט שלמה גבאי ז"ל, אושרת שפירא מנהלת מרכז המבקרים, ומבקר נוסף

במהלך הביקור הניחו האורחים זר למרגלות כותל השמות, ביקרו במכלול הנצחה, עלו לגג בניין המשטרה וקיבלו הסבר מקיף ממנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין, ביקרו בתערוכת הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, ובסיום התקיימה שיחה, שבה הוסכם על הקמת צוות משותף מטעם שני הארגונים כדי לקבוע דרכי פעולה לשיתוף בתחומי ההתנדבות והסיוע לחיילי שריון במילואים הנושאים בעול. חברי בני ברית הביעו את תקוותם לשיתוף מתמשך עם יד השריון גם בפעולות התנדבות וגם בטקסי חיל השריון.

ביקור נשיא בני ברית

 

בשיחת הסיכום של הביקור ציין נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ את הדברים הבאים:

מטרותיו של ארגון בני ברית ישראל הן לסייע, להתנדב, לתרום ולקדם פעילויות שונות במסגרות שונות ובארגוני נזקקים, כשהדגש הוא על החינוך, ולא רק על חינוך. כ-40 אחוזים מחברי הארגון מתנדבים בפועל במסגרות שונות והלשכות פעילות כארגון חברתי על כל המשתמע מכך ונפגשים הממוצע אחת לחודש.

בהזדמנות זו ברצוני להדגיש שבין כוחות הביטחון לבין בני ברית קיימות פעולות של מענקי מלגות, תרומות ליחידות צה"ל השונות כמו יחידות שריון או משמר הגבול, המבוטאות במענקי לימוד ובהלוואות נוחות ליתומי צה"ל נזקקים בתחום ההשכלה הגבוהה. הדבר נעשה פרטנית באמצעות לשכות שמאמצות יחידות, כמו מענק מלגות למשתחררי גדוד 77 של חטיבה 7, שמוענק מדי שנה על ידי לשכת תקוות שלמה מתל אביב, לזכרו של חברם שהיה איש שריון ונפל במלחמת שלום הגליל (1982). המלגות חולקו בטקס מרגש בפעם החמישית ביום 1 בדצמבר 2016.

"בני ברית" נמצאת כיום בתנופת התרחבות והצערתו של הארגון, כדי לגייס חברים חדשים ואיכותיים שיהוו תוספת כוח לארגון (המטרה להרחיב את הארגון לכ-2000 חברים תוך שלוש שנים  עד שנת 2020).

הנני מאחל לנוכחים יום פורה שיביא תוצאות חיוביות, הן לחברה בישראל והן לשתי העמותות, תודה ויישר כוח ליזמים.

משמאל: ד"ר הדס הכהן ורחל אליס מלשכת נשים רוטשילד, נחמה בר-כוכבא ומבקרת נוספת
משמאל: ד"ר הדס הכהן ורחל אליס מלשכת נשים רוטשילד, נחמה בר-כוכבא ומבקרת נוספת

בהמשך למפגש סגל א' של ארגון בני ברית והנהלת יד לשריון גובשה רשימת נושאים המוצעים כבסיס לשיתוף פעולה באמצעות ועדה משותפת שתוקם על ידי שתי העמותות. ואלה הנושאים:

  • מלגות לסטודנטים משוחררי השריון וקביעת הקריטריונים למתן המלגות.
  • סיוע בהלוואות מהקדשות המנוהלות על ידי בני ברית (ליתומי צה"ל והשריון)
  • פעולות התנדבות חברתית וקידום מוסדות הפועלים לטובת נכי השריון.
  • שילוב פעולות חינוך והדרכה במתקני יד לשריון בתחומים היסטוריים משותפים לשני הארגונים.
  • סיורי חיילי השריון במסגרת קורסי מפקדים בסדרות חינוך במוסדות ובאירועים הקשורים לבני ברית.
  • השתתפות אנשי בני ברית בטקסים של יד השריון בהענקת מלגות, הלוואות, סיוע לחיילים בודדים.
  • פרסומים משותפים על פעילויות בתקשורת.

 

ביקור נשיא בני ברית
דברים שכתבה ד"ר הדס הכהן בספר האורחים בסיום הביקור: מודה לכם על ההזמנה לביקור רב הרושם והחם והלבבי לחברי הנהלת בני ברית. אין לי ספק שזו תחילתה של דרך לידידות נפלאה שתביא עימה פירות של עשייה חשובה לחברה ולחילות צה"ל והשריונאים.
כמדריכת שריון לשעבר אני רואה בזה סגירת מעגל וציון דרך נוסף בחיל השריון.
בכבוד רב ובידידות. הדס

ארגון בני ברית – כרטיס ביקור

ארגון "בני ברית" נוסד ביום י"ט בתשרי התר"ד (13 אוקטובר 1843), בעיר ניו יורק והינו הגוף היהודי העולמי הוותיק ביותר הקיים עד היום. בבסיס הקמתו עמד הצורך בקידום עניינים יהודיים וטיפוח עקרונות של בשנת מקום מושבו בוושינגטון. הארגון פועל ב-58 מדינות בארצות הברית, קנדה, דרום אמריקה, אירופה, אוסטרליה ודרום אפריקה.

ייעודו של ארגון בני ברית הוא לאחד את העם היהודי ולדאוג לרווחתו, ללחום באנטישמיות ובאפליה גזעית ודתית, לנטוע בלב העם היהודי ערכים של כבוד האדם, צדק, צדקה ואהבת ישראל, לתמוך בציונות, במדינת ישראל ובמורשת ישראל.

ארגון בני ברית

הלשכה הראשונה בארץ ישראל "לשכת ירושלים", הוקמה ביום י"ז בסיוון התרמ"ח (26 במאי 1888).
ארגון "בני ברית ישראל" כגליל ה-יד (14) של הארגון היהודי העולמי "בני ברית",  נוסד כ-22 שנה מאוחר יותר.

בישראל פועלות כ-50 לשכות, המאורגנות במועצות אזוריות ועורכות פעילויות רחבות היקף. כל הלשכות עוסקות בעזרה לזולת ובעשיית צדקה. כל לשכה מקיימת מפגשי חברים לעתים מזומנות. במפגשים נערכים פעילויות תרבות, הרצאות, טיולים וכד'. החברות בבני ברית משתתפות גם בארגון בנות ברית ונוטלות חלק בפעילות מועצת ארגוני הנשים בישראל.

בבני ברית גם לשכות דו-לשוניות, בעיקר כאלה שהביאו איתן את מסורת המעורבות של ארגון בני ברית בארץ מוצאן. ישנן לשכות דוברות צרפתית, אנגלית, ספרדית, הונגרית, רומנית ועוד. לשכות אלה מקילות על ההתערות של העולים החדשים בארץ ומקיימות קשר עם יהודי התפוצות בארץ מוצאן.

פעילויות בני ברית ישראל:

  • מתן מלגות לתלמידים ולסטודנטים,
  • רכישת ציוד ותרומות לבתי חולים,
  • עריכת חגיגות בר-מצווה לתלמידים משכבות מצוקה,
  • בתי תמחוי וארוחות על גלגלים,
  • מחסני ריהוט וציוד,
  • טיפוח חיילים ממשמר הגבול ורכישת אפודי מגן עבורם,
  • טיפוח מעונות ילדים ומחלקות ילדים בבתי חולים לרבות פסיכיאטריים,
  • התנדבות בקהילה,
  • בית אבות בני ברית בחיפה,
  • פעילות במועדוני קשישים, בשיתוף מחלקות הרווחה של הרשויות המקומיות.

מרכז בני ברית ישראל נמצא בתל אביב, בראשו עומד נשיא (כיום דניאל גרץ, שריונר בעברו), והנהלה נבחרים המיצגים את הלשכות בישראל.

ארגון  בני ברית פועל על בסיס התנדבותי בלבד.

 

קראו את מאמרו המרתק של יאיר ספרן על ארגון בני ברית:

http://www.files.org.il/BRPortalStorage/a/2/91/09/84-lDZDY8wJfG.pdf

 

אתר הבית של ארגון "בני ברית ישראל":

http://www.bnaibrithisrael.org.il/BRPortal/br/P100.jsp