טקס החלפת מפקד חטיבה 460

זכות גדולה היתה לי לפקד על החטיבה, אני גאה מאוד בכם, ברוח שלכם, בנחישות שלכם, ברצון להצליח ובדבקות במשימה. רק יחד יכולנו. רק יחד יכולנו לאתגרי ההכשרה. רק יחד יכולנו למלחמה. רק יחד תוכלו לאתגרי העתיד. כך אמיר אל"ם גיא חסון, מפקד חטיבה 460 היוצא בטקס החילופין שהתקיים ביד לשריון ביום 14 במאי 2014

ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

 

 

 

 

מימין: אל"ם אמיר אבשטיין, המח"ט הנכנס, אל"ם גיא חסון המח"ט היוצא, תא"ל שמואל אולנסקי קצין השריון הראשי

 

חטיבה 460 היא חטיבת ההכשרות של חיל השריון ומשימתה כפולה. בשגרה היא מכשירה את לוחמי השריון לתפקידם, החל מהגיוס, עבור דרך הטירונות, קורס המקצועות, אימון צמ"פ (צוות, מחלקה, פלוגה), קורס מפקדי טנקים, קורס קציני שריון, קורס מדריכות שריון ועוד. ביום 14 במאי 2015 התקיים ביד לשריון טקס החלפה של מפקד החטיבה. אל"ם גיא חסון מפקד החטיבה בשנתיים האחרונות סיים את תפקידו ואל"ם אמיר אבשטיין קיבל את הפיקוד על החטיבה המאתגרת.

בטקס השתתפו מפקד זרוע היבשה האלוף גיא צור, יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני, קצין השריון הראשי תא"ל שמואל אולנסקי, הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ, מנכ"ל עמותת יד לשריון תא"ל חנן ברנשטיין, בני המשפחות השכולות של החטיבה, המפקדים והחיילים המשרתים בחטיבה, בני המשפחות של המח"ט היוצא והנכנס, ואורחים.

 

מדברי אל"ם גיא חסון, המח"ט היוצא

מפקד זרוע היבשה האלוף גיא צור, קצין השריון הראשי תת-אלוף שמוליק אולנסקי, הרב הראשי הצבאי תת-אלוף רפי פרץ יושב ראש עמותת יד לשריון האלוף במילואים אודי שני, משפחות שכולות יקרות – משפחת אלמוג, שמכבדים אותנו בהשתתפותם, אני שולח חיבוק חם ואוהב. מפקדי הגדודים והפלוגות, קצינים, אנשי הקבע, חיילים וחיילות, משפחת אבשטיין – דבורה והבנות, משפחתי היקרה, מכובדי כולם.

בראשית דברי אני מבקש לאחל הצלחה רבה לידידי אמיר, המקבל היום את הפיקוד על החטיבה. התרשמתי מתהליך הלמידה הארוך והיסודי שביצעת, ואני סמוך ובטוח שתדע להביא לתפקיד את ניסיונך המבצעי והאישי ולהמשיך ולהצעיד את החטיבה קדימה למחוזות חדשים, ועוד יהיו כאלה.

אני מבקש להביע את הערכתי לקצין  השריון הראשי על שיתוף הפעולה יוצא הדופן, על האוזן הקשבת והשיח המקצועי, לצד חופש הפעולה שאפשר לאנשי ולי להמריא למחוזות חדשים.

מפקדי חטיבה 460 וחייליה,

תקופת כהונתי כמפקד החטיבה התאפיינה בשותפות לדרך, בשיח מקצועי, ביצירתיות והובלת שינויי, ושיאה במבצע "צוק איתן". כמו בשגרה, הוכחתם נחישות, דבקות במשימה ומקצועיות גבוהה ביותר. הפכתם מידית מחטיבת הכשרה לחטיבה לוחמת. בלחימת החטיבה ברצועת עזה הוכחתם שאם ההכשרה רלוונטית והמפקדים מקצועיים – ניתן להצליח במלחמה. אני מלא הערכה על הדרך שבה נלחמנו ועל הדרך שבה תפקדתם – אתם המפקדים והחיילים. הנחישות המאפיינת אתכם בשגרה היא הנחישות שניצחה את המלחמה.

הוכחתם לי שאין גבול לעוצמה של החטיבה, ובעיקר לעוצמת אנשיה. למדתי שהשמיים הם הגבול, שאין דבר שחטיבה 460 לא מסוגלת לבצע. אני גאה להיות שייך – והיום יותר מתמיד.

אני מבקש להביע את הערכתי הרבה למפקדי הגדודים – אלעד, אריה, נריה, הישאם, רונן, דביר, רפי ועומר על השותפות ולכידות במשימת ההכשרה ובמלחמה.

לחובב ועומרי על תפקידם כסגני מפקדי החטיבה – הייתם לי לעזר רב ויד ימיני.

לקציני המטה, שעשו לילות כימים לממש את הרעיונות והחזון שלי ולהוביל את החטיבה קדימה.

זכות גדולה היתה לי לפקד על החטיבה, אני גאה מאוד בכם, ברוח שלכם, בנחישות שלכם, ברצון להצליח ובדבקות במשימה. רק יחד יכולנו. רק יחד יכולנו לאתגרי ההכשרה. רק יחד יכולנו למלחמה. רק יחד תוכלו לאתגרי העתיד.

למשפחתי היקרה,

אי אפשר לתאר במילים את הטלטלה שעברנו בקיץ. נויה עידן ושי, ילדיי האהובים, אני מבטיח שהתקופה הקרובה תהיה חוויה בלתי נשכחת, אני אהיה כולי שלכם. לאשתי המדהימה קרין, אַתְּ הצוק האיתן האמיתי במשפחה שלנו. היית כך תמיד, גם ברגעים הקשים ביותר. היכולת להכיל אותי ואת התפקיד שלי בשנתיים האחרונות מעורר בי הערצה, ואני מעריץ אותך.

אסיים באיחולי הצלחה לכולכם בהמשך הדרך. שתמשיכו להוביל את חיל השריון למחוזות החדשים, הֱיוּ סבלנים ונחושים, מקצועיים ורלוונטיים. הֱיוּ גאים בעשייתכם, הֱיוּ גאים להיות שייכים לחטיבה 460.

נמשיך להתפלל לשלום ולהתכונן למלחמה.

בהצלחה.

 

מימין: אל"ם אמיר אבשטיין מח"ט 460 הנכנס, תא"ל שמואל אולנסקי קצין השריון הראשי, אל"ם גיא חסון מח"ט 460 היוצא, האלוף גיא צור מפקד זרוע היבשה

 

מדברי אל"ם אמיר אבשטיין, המח"ט הנכנס

מפקד זרוע היבשה האלוף גיא צור, קצין השריון הראשי תת-אלוף שמואל אולנסקי, המח"ט היוצא אלוף משנה גיא חסון, ראש תחש", מטה החיל, ראשי עמותת יד לשריון, מפקדי החטיבה וחייליה, משפחות יקרות ואורחים נכבדים,

זוהי זכות גדולה לקבל את הפיקוד על חטיבה 460, גולת הכותרת של חיל השריון. בחודשים האחרונים יצא לי להתרשם מעט מהנעשה בחטיבה, ומהר מאוד גיליתי עולם שלם של עשייה רבת היקף, המובלת על ידי אנשים משכמם ומעלה. לחטיבה מסורת ארוכת שנים של מצוינות בהכשרה ובהדרכה, וכמובן גם כחטיבה מבצעית לוחמת, מסורת שאני גאה להצטרף אליה.

מורי וחברי גיא, בתקופה האחרונה נוכחתי לראות שלא קיים תחום שבו לא הובלת את החטיבה להישגים מרשימים, ובראשם כמובן פיקוד על החטיבה במבצע "צוק איתן". על הפתיחות, העצות החכמות והסיוע הרב בהכנתי לתפקיד, ובעיקר על כך שאתה משאיר חטיבה חזקה, רבת הישגים ומוכנה לבאות, אני מודה לך.

ברצוני להודות גם למפקדי על האמון שנתנו בי בבחירה לתפקיד. אני מבין את האחריות והחשיבות הרבה בתפקיד מח"ט 460, ומבטיח לעשות כל מאמץ על מנת להיות ראוי לאמון זה.

תודה מיוחדת מגיעה לכם, חיילי ומפקדי החטיבה. אני מכיר את העבודה הקשה, הסיזיפית, בהכשרה ובהתכוננות למלחמה. אין שפק שבלעדיכם, בלי המפקדים, הגננים, המדריכות, קציני המטה, וחיילי המנהלה, לא נוכל להכשיר דורות של חיילים ולהיות מוכנים ליום פקודה.

לסיום, ברצוני להודות למשפחתי, לדבורה אשתי ולבנותיי עדן ומאיה, על התמיכה, הסבלנות וההקרבה, וכמובן על לילות רבים בלי אבא – בלעדיכן לא יכולתי לעשות את מה שאני עושה.

כולי תקווה שביחד, מפקדי החטיבה וחייליה, נוכל להצעיד את החטיבה קדימה, להמשיך ולהתאים אותה לאתגרי התקופה, תוך שמירה על רמת הכשרה גבוהה, ומוכנות לכל עימות, אם יקרה.

תודה.