האם יכול הטנק הסיני הבא לנצח את הטנק הרוסי החדש ארמטה T-14?

חברת נורינקו (Norinco) הסינית מצהירה כי לטנק VT-4 עליונות על הטנק הרוסי העוצמתי T-14.

תרגם חלקית וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

מתוך כתבה של Franz-Stefan Gady, (מאתר ASIA DEFENSE, 9 ביוני 2015)

 

הטנק הסיני VT-4

לאחרונה פרסם עיתון סיני China Daily כי החברה הסינית הגדולה ביותר לפיתוח והייצור חימוש יבשתי Norinco (China North Industries Group Corporation) מכריזה כי לטנק שהיא מפתחת VT-4 יש עליונות בתחום האוטומוטיבי, בניידות ובמערכות בקרת האש על פני הטנק הרוסי T-14 ארמטה. עוד צוין כי הטכנולוגיה של הטנק הסיני אמינה יותר מזו של הטנק הרוסי. הממסרת של הטנק הרוסי לא פותחה היטב, כפי שנראה מהתקלות שהתגלו בחזרות לקראת המצעד ב-7 במאי, בעוד שבטנק הסיני לא התגלו תקלות כאלה עד כה.

עוד מדגיש המאמר כי הטנק VT-4 חסכוני יותר, עוד מרכיב חשוב הוא המחיר. דווח כי מחיר הטנק הרוסי T-14 יקר כמו של הטנק האמריקאי אברמס M1A2. מדוע הרוכשים אינם מחשיבים את הטנק הסיני שיש לו טכנולוגיות מפותחות היטב ומחיר זול בהרבה? המחיר הזול של סדרת הרק"ם VT תוכננה גם לצרכים של מדינות מתפתחות.

בכתבה מצוין כי חברת נורינקו מציעה מגוון רחב יותר של כלי רק"ם לעומת המתחרה הרוסי. לרוסים יש לצורכי יצוא רק את הטנק T-90S ואילו לנורינקו יש טנק VT-2 בקצה התחתון, VT-1 במרכז התחום וטנק VT-4 בקצה העליון.

לטנק הסיני תותח 125 מ"ח חלק קדח ומגוון סוגי תחמושת.

הטנק הרוסי ארמטה T-14

 

לעיון בכתבה המקורית באנגלית, ראו כאן:

http://thediplomat.com/2015/06/can-this-chinese-tank-beat-russias-t-14-armata/

 

לכתבה וסרטון על הטנק הסיני VT-4 באינטרנט, ראו כאן:

http://www.armyrecognition.com/china_chinese_heavy_armoured_vehicle_tank_uk/vt4_mbt-3000_norinco_main_battle_tank_technical_data_sheet_specifications_pictures_video_uk.html