רב"ט דבורי נהרג בהתהפכות זחל"ם בתנועה למלחמה בליל ה-5 ביוני 1967. 50 שנה אחרי, נערך טקס גילוי מצבה עם כיתוב חדש

רב"ט מאיר (מילו) דבורי ז"ל

אלדד אורן – קצין החינוך והניפגעים של חטיבת אגרוף הברזל

 

רב"ט מאיר ]מילו] דבורי מגדוד החרמ"ש 61  נפל ב-כ"ו באייר תשכ"ז 05.06.1967 במלחמת ששת הימים. מאיר ז"ל היה החלל הראשון של החטיבה ולמעשה גם החלל הראשון של צה"ל במלחמה זו.

להלן קישור לרשומת החלל באתר "יזכור":

http://www.izkor.gov.il/HalalView.aspx?id=45803

לפני מספר חודשים הסתבר כי היות ומאיר ז"ל נהרג בהתהפכות זחל"ם נרשם על כרית המצבה שעל קברו "נפל בעת מילוי תפקידו" .לאור העובדה שהתאונה קרתה כאשר החטיבה כבר היתה בתנועה למלחמה, והיות וצדק היסטורי צריך להעשות גם לאחר 50 שנה, באמצעות ענף נפגעים חש"ן נערכה פנייה של החטיבה למחלקת נפגעים באגף כוח האדם בצה"ל [אכ"א[ בבקשה לעדכן את הכיתוב על הכרית.

היות ובזמן התאונה החטיבה כבר היתה בתנועה למלחמה אך עדיין לא היתה במגע אש עם האויב המצרי, מחלקת נפגעים באכ"א אישרה לתקן את הכיתוב על הכרית ל"נפל בפעילות מבצעית".

טקס גילוי המצבה המעודכנת של מאיר ז"ל התקיים ביום רביעי, ב' טבת תשע"ח, 20.12.2017 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. בני המשפחה הדליקו נר זיכרון וילדי המשפחה "ציירו" לב מאבנים קטנות:

המצבה כל קברו של מאיר דבורי ז"ל

המצבה כל קברו של מאיר דבורי ז"ל

כבדו בנוכחותם את המעמד:

  • בני משפחת דבורי המורחבת.
  • לוחמי החטיבה במלחמת ששת הימים – סא"ל [מיל'] אורי עצמון מגדוד 61 ונורברטו הלפרט מגדוד 94.
  • נציגי החטיבה – סא"ל [מיל'] ארנון יניב, מפקד עורף החטיבה, סרן [מיל'] הרב אשר מאן, רב החטיבה, רנ"ג [מיל'] אלדד אורן, קצין החינוך והנפגעים החטיבתי, רס"ל רועי וחיילים נוספים.
  • סגן קלואי רוזן – ענף נפגעים חש"ן.
  • סג"מ יובל – מדור נפגעים, חיל הטכנולוגיה והאחזקה.

הטקס היה מרגש ביותר.

נשאו דברים בטקס [לפי סדר הדוברים]:

  • רנ"ג [מיל'] אלדד אורן, קצין החינוך והנפגעים החטיבתי במילואים. אלדד סיפר כיצד החטיבה שומרת על קשר רציף ואמיץ עם משפחות הנופלים. כמו כן אלדד הודה לענף נפגעים חש"ן ולמחלקת נפגעים באכ"א על טיפולם בבקשה לתיקון הכיתוב ולמר אבי ישראל, מנהל מחוז הדרום של אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון על טיפולו האישי והמסור בהתקנת הכרית החדשה.
  • סא"ל [מיל'] אורי עצמון, סמג"ד 61 במלחמת ששת הימים ומפקדו של מאיר ז"ל. אורי סיפר על מאיר ז"ל, כיצד התייצב למילואים למרות שלא היה חייב, כיצד התחבב על הותיקים בגדוד והשתלב ביניהם ואיך קרתה התאונה המצערת בדרך למלחמה, התאונה בה מאיר נהרג.
  • הגב' רותי דבורי, אחותו של מאיר ז"ל. רותי סיפרה על מאיר אחיה ועל המפגש האחרון ביניהם ערב המלחמה.
  • סרן [מיל'] הרב אשר מאן, רב החטיבה. אשר קרא פרק תהילים ואת אותיות השם "מאיר".
  • מר ניסים דבורי, אחיו של מאיר ז"ל ומר שלום מרקמן, גיסו של מאיר ז"ל אמרו "קדיש".

בתום הטקס הנוכחים התכנסו לכיבוד קל ושיחת רעים.

אלדד מסר לבני המשפחה את סמל החטיבה וכן חולקו להם כובעים עם סמל החטיבה, תרומתו של לוחם החטיבה בעבר מגדוד 94 נורברטו הלפרט.

מצורף מכתבו של סא"ל [מיל'] אורי עצמון מפקדו של מאיר דבורי ז"ל במלחמת ששת הימים ותמונות מהטקס שצילם סא"ל [מיל'] ארנון יניב.

מכתבו של סא"ל אורי עצמון

אלדד אורן נושא דברים

אורי עצמון נושא דברים

 

לעיון בכתבה המליאה כקובץ PDF, ראו כאן:

אגרוף הברזל – רבט מאיר דבורי זל