"כלל אזרחי ישראל יכירו במורשת התרבותית של עמם, יתרמו לחברה ולסביבה, יאהבו את מדינתם, ארצם ומולדתם ויהיו מחויבים לערכיה הדמוקרטיים ולחוקיה, יפעלו בדרך מוסרית, ינהיגו ויונהגו בדרך ערכית ויכוננו חברת מופת ברוח עקרונות מגילת העצמאות". כך מנוסח חזון מינהל חברה ונוער של משרד החינוך, שאנשיו באו ליד לשריון, להתרשם מהעשייה כאן התואמת חזון זה.

מינהל חברה ונוער במשרד החינוך בביקור בלטרון

אל"ם (במיל') שאול נגר. צילום: סמל מתן אמור

למצגת צילומים מהביקור ראו כאן:

https://photos.app.goo.gl/rTFExU1fNVQVAwi3

 

בפתח הביקור. במרכז מר חגי גרוס - מנהל מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, עם מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין ויו"ר ועדת החינוך הגב' נחמה בר-כוכבא

בפתח הביקור. במרכז מר חגי גרוס – מנהל מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, עם מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין ויו"ר ועדת החינוך הגב' נחמה בר-כוכבא

ביוזמת הגב' נחמה בר-כוכבא, יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון, הגיעו לביקור באתר כ-20 אנשי מטה מינהל חברה ונוער של משרד החינוך, בראשות מר חגי גרוס. הביקור התקיים ביום 17 ביולי 2018 בהשתתפות מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין. מרכז הביקור מטעם מטה המינהל היה שמעון שמעון שמשמש ממונה ארצי פיקוח רשותי וראש המטה במינהל חברה ונוער במשרד החינוך. באתר של המינהל מצאנו תיאור של אבני היסוד בעבודת המינהל, והם:

  • חיבור למקום,
  • חיבור לאדם,
  • חיבור לזהות,
  • חיי חברה וקהילה.

אנחנו ביד לשריון מזדהים עם אבני יסוד אלה, שבפועל משמשות גם אותנו בכול הקשור להנצחה הפעילה של חללי השריון ושימור וטיפוח מורשת השריון.

הביקור התחיל בהתכנסות של המבקרים בחדר הדיונים, ולאחר ברכות ודברי פתיחה קצרים הם ניהלו דיון ערכי קצר על יום תשעה באב ומשמעותו במגזרים שונים של החברה בישראל.

 

הטקס למרגלות כותל השמות

המבקרים השתתפו בטקס למרגלות כותל השמות שניהלה הגב' נחמה בר-כוכבא. מנהל המינהל מר חגי גרוס הניח זר למרגלות כותל השמות, הח"מ הסביר על אתר יד לשריון, שהוקם בזכות אנשי שריון בעלי חזון ומעוף, שחוו מלחמות קשות וחוו את תוצאותיהן, והחליטו להקים אתר זיכרון ומורשת פעיל וייחודי להנצחת כול חללי השריון ומורשת השריון, מאז הקמתו בשנת תש"ח. חברו אליהם בעשייה אנשים רבים שתרמו ממרצם, מזמנם, מכישוריהם ומכספם, כדי להגיע לאן שהגענו, ועוד היד נטויה. בהמשך הסביר בקצרה על תולדות חיל השריון מהקמתו במלחמת העצמאות ועד היום.

הגב' יפה צדקיהו, ממחוז ירושלים במינהל, שהיא אחות שכולה, קראה את "מגש הכסף" של נתן אלתרמן. נחמה קראה את ה"יזכור" והטקס הסתיים בשירת "התקווה".

הטקס ליד כותל השמות
הטקס ליד כותל השמות

אחות שכולה, הגב' יפה צדקיהו, קוראת את "מגש הכסף"

אחות שכולה, הגב' יפה צדקיהו, קוראת את "מגש הכסף"

 

זר המינהל למרגלות כותל השמות
זר המינהל למרגלות כותל השמות

הסבר על גג בניין המשטרה

מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין הסביר למבקרים על אתר יד לשריון שבלב עמק איילון, כי מקום זה, המצוי בגבול הקו הירוק שבסיום מלחמת העצמאות, מכיל בתמצית את תולדות עם ישראל בארצו מאז ימי יהושע בן-נון ועד ימינו, עבור דרך קרבות המכבים, מחנות המעצר בלטרון בתקופת המנדט הבריטי, קרבות לטרון במלחמת העצמאות ובתוך כך מציאת דרך בורמה שהסירה את המצור על ירושלים הבירה, השתלטות צה"ל על משטרת לטרון במלחמת ששת הימים, ופתיחת כביש מספר 1 מהשפלה לירושלים בתחילת שנות ה-80.

מינהל חברה ונוער במשרד החינוך בביקור בלטרון

על גג בניין המשטרה – שומעים הסבר

בתערוכת הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה - הסבר מפי תא"ל (במיל') צביקה קן תור
בתערוכת הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה – הסבר מפי תא"ל (במיל') צביקה קן תור