הצבא האמריקני קונה את מערכת ההגנה לטנקים של רפאל בסכום של 193 מיליון דולרים. היא תותקן על גבי טנקי אברהמס של צבא ארה"ב. כיום היא מותקנת על טנקי צה"ל ונגמ"שי נמ"ר

טנק אברמס עם מערכת "מעיל רוח"

יואב זיתון ynet  פורסם:  26.06.18

 

חברת רפאל הודיעה היום  כי חתמה על הסכם שבמסגרתו ירכוש צבא ארה"ב את מערכת ההגנה "מעיל רוח" מתוצרתה ואשר מספקת הגנה לרק"ם (רכב קרבי ממוגן) בהיקף של 193 מיליון דולר.

ההסכם נחתם בין רפאל לחברת DRS לאונרדו, שתספק לצבא האמריקני את המערכות לאחר ייצורן בארה"ב ובישראל. מערכת "מעיל רוח" תותקן על גבי טנקי אברהמס של צבא ארה"ב.

 

מערכת מעיל רוח, שפותחה על ידי רפאל בשיתוף עם אלתא, היא מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם המבצעית היחידה העולם, שכבר נוסתה בהצלחה בשדה הקרב ומספקת יכולת שרידות ותמרון לכוחות.

המערכת מותקנת על מאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה"ל, לרבות טנקי מרכבה סימן 4 וכן על גבי נגמ"שי נמ"ר. כמו כן המערכת נמצאת תחת חוזים לאספקה שבסופה היא תהיה מותקנת על יותר מ-1,000 פלטפורמות בצה"ל. המערכת כבר הוכיחה את הגנתה מפני טילי נ"ט ואיומים נוספים.

טנק אברהמס עם מערכת "מעיל רוח". צילום-רפאל
טנק אברהמס עם מערכת "מעיל רוח". צילום-רפאל

המערכת מורכבת מחיישנים המגלים ומסווגים את האיום ואת מיקומו. בשלב הבא המערכת משגרת אמצעי-נגד ליירוט האיום. נתוני מיקום היורה מועברים על ידי מערכת השו"ב (שליטה ובקרה) של "מעיל הרוח" לכוחות בשטח לצורך נטרול המשך האיום.

מאז יירוטה המבצעי הראשון במרס 2011 הוכחה המערכת כבר פעמים רבות בשדה הקרב, בעיקר בעת מבצע "צוק איתן" והותאמה לסוגי רק"ם נוספים.

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת היבשה והים של רפאל, אמר כי "רפאל מספקת פתרונות הגנה לצבא ארה"ב כבר יותר משני עשורים באמצעות מיגון פסיבי מציל חיים על כלי רכב כגון ברדלי, סטרייקר ו-AAV7 ואנו גאים להמשיך לעשות זאת עם מערכת מעיל רוח (טרופי)".

מערכת ,מעיל רוח, על גבי טנק אברהמס אמריקאי
מערכת ,מעיל רוח, על גבי טנק אברהמס אמריקאי