עם ברק בעיניים

לוחמים אמיצים, אתם מגן הפלדה של צה"ל. מח"ט 188 של השריון מברך את המצטרפים לחטיבה

 אל"ם תומר יפרח (מאתר ישראל היום, 27 ביולי 2015)

 

מח"ט 188 של השריון מברך את המצטרפים לחטיבה. צילום: דובר צה"ל

מחזור גיוס יולי 2015 מצטרף לשורות חטיבה 188 בימים אלה. מדובר במשפחה מפוארת שהישגיה עיצבו את גבולותיה של המדינה. החיבור שבין האדם לאדם ובין האדם למכונה הוא שמייחד את השירות בחיל השריון. רעות השריונרים המפורסמת, אשר נרקמת בין הלוחמים ובמהלך החוויות, תהפוך את השירות שלכם למיוחד, והחברים שתרכשו יישארו לצידכם שנים רבות קדימה. בימים הקרובים תפגשו אנשים מכל קצות הארץ, בחורים איכותיים כמוכם. מתוך קבוצה זו יתגבש בתוך כמה שבועות צוות הטנק שלכם, צוות קטן ואיכותי שילמד לעבוד כאחד כדי להפעיל את הטנק ולהפוך אותו מגוש פלדה דומם למכונת מלחמה משוכללת ואימתנית הדוהרת בכל שטח ושולחת אש קטלנית לאויב.

הקשיים והאתגרים שאותם תחוו לאורך מסלול ההכשרה ובמהלך הפעילות המבצעית יחשלו את גופכם ואת רוחכם ויהפכו אתכם ללוחמים נועזים המפעילים את כלי המלחמה הטוב ביבשה. במהלך הלחימה ב"צוק איתן" ראיתי כיצד לוחמי חטיבה 188 נלחמו כאריות במרחב דיר אל־בלח ואל־מועזי, וכן בסמטאות סג'עייה. השריונרים נלחמו כתף אל כתף בחזית ולא פעם הובילו את שאר הכוחות הלוחמים. אחד המשפטים השכיחים ששמעו הרבה שריונרים מחבריהם לוחמי החי"ר במהלך הלחימה היה: "אנחנו לא יודעים מה היינו עושים בלעדיכם".

אני מאחל לכם שירות מאתגר ומשמעותי. זכרו – אף אחד לא זז בלי השריון שלו.

 חטיבה 188: תעודת זהות 

  • החטיבה המשוריינת הוקמה בשנת 1967 וצמחה מתוך חטיבת חיל הרגלים המיתולוגית "כרמלי", שתפקידה העיקרי היה להגן על הכרמל ועל מפרץ חיפה עוד מקום המדינה.
  • החטיבה מכונה גם "עוצבת הברק" והסלוגן השגור בפי כל חייל בחטיבה הוא "ברק בעיניים".
  • מספר הצל"שים שחולקו ללוחמים בחטיבה לאחר מבצע צוק איתן הוא הגבוה ביותר מבין חטיבות השריון, וכולל את צל"ש הרמטכ"ל.
  • החטיבה מורכבת משלושה גדודי שריון – סופה, רשף וסער, גדוד הנדסה הנקרא המח"ץ ופלס"ר מילואים.