חטיבת ברק משתתפת בפרויקט נתיבי נעורים

תלמידי כפר הנוער ״רמת הדסה״ אינם רגילים לטנקים בנוף הפסטורלי והשלו של קריית טבעון. אך ביום שני האחרון 22 בפברואר 2016 נחת ברחבת המוסד החינוכי הכלי המסיבי והאימתני העונה לשם מרכבה סימן 3 או טנק מפקד חטיבה 188. הטנק והלוחמים הגיעו לכפר הנוער במסגרת פרויקט חינוכי-ערכי כחלק מתוכנית המוכנות והנכונות לשירות משמעותי בצה״ל המשותפת למשרד החינוך, משרד הביטחון ולצה״ל כמובן.

 אליסה שודייב, נציגת דו"צ בחטיבה 188. ערך סא"ל (במיל') מיכאל מס

״זהו פרויקט שקורה בפעם השנייה בשיתוף פעולה בין חטיבה 188 לכפר הנוער רמת הדסה״ מספרת קצינת החינוך של החטיבה, סגן דניאל בורטונובסקי, שהוציאה בעמל ידיה את המיזם אל הפועל. ״בשנה שעברה יצאנו המפקדים בתחושה מדהימה. רמת השיח והמעורבות של המפקדים והנוער הייתה גבוהה מעל המצופה. השנה יישמו גם את הלקחים משנה שעברה וכך השתפרנו בפעם הנוכחית״ מוסיפה דניאל.

סגן מפקד החטיבה סגן אלוף רפי וולפסון מרצה למשתתפים

הקשר בין צה״ל לחברה בישראל ממשיך לעמוד בבסיס עצמאותו. על כולנו, מחנכים, הורים ומפקדים, אזרחי מדינת ישראל, חלה החובה לשמור ולחזק קשר זה ולתמוך בדור הבא שמשמרתו כבר בפתח. ״מערכת החינוך וצה״ל, כל אחת בתחומה ולאור יעדיה, הינן מערכות מחייבות. שתיהן מחנכות, מעצבות, מקנות יכולות וכישורים ואחראיות יחדיו על בניית מסגרת מעצבת במהלך שנים מרכזיות בחייו של האזרח במדינת ישראל״ מדגישים דניאל והצוות החינוכי של כפר הנוער, ״הן שותפות ומשפיעות על גיבוש זהותם ועל התווית נורמות הפעולה הערכיות של הבאים בשעריהן. שתיהן אמורות ללוות יד ביד את התלמידים של היום, החיילים והמפקדים של מחר – אזרחי מדינת ישראל לעתיד. השיח במיזם עסק בנושאי שליחות, חשיבות השירות המשמעותי בצה״ל, גאווה לאומית, ערכים ואתגרים משותפים. מדהים לראות כיצד שני הצדדים יוצאים נשכרים מהמיזם״.

הרצאת סגן מפקד החטיבה

חטיבה 188 מאמינה בהצמדת צירי המשימה לצירי המשמעות. ״הקשר שנוצר בין מפקדי החטיבה לתלמידים ולצוות החינוכי הפך לעמוק ומשמעותי. פיתחנו קשר אישי. מטעם החטיבה הגיעו מפקדים בפאנל רחב של תפקידים. לצד מפקדי השריון, הגיעו נציגים מגדוד ההנדסה של החטיבה וזה פתח אופקים רחבים יותר״ מדגישה קצינת החינוך.

פעילות של תלמידים ומורים עם חיילי החטיבה

בין הרגעים המרגשים הרבים שהצטברו במהלך היום כחלק מהפרויקט, היה רגע שיא בו תלמיד לשעבר של כפר הנוער הגיע, כשהוא לבוש מדים ועונד על כתפו בגאווה את תג החטיבה. אמיר יין, המשרת בימים אלה במחלקת החימוש של גדוד ״סופה״ 53, ״הצמיח שערות לבנות" רבות על ראשיהן של רכזות החינוך והמדריכות בכפר הנוער בעודו היה תלמיד, כפי שהן עצמן מעידות.

״הגעתי לכפר הנוער בכיתה ח׳ לאחר שהייתי נער בעייתי שעסוק בעיקר בשטויות״ מספר אמיר, ״בהתחלה היה לי קשה, רק בשנה האחרונה התחלתי להבין עד כמה המסגרת של רמת הדסה עזרה לי״ הוא מדגיש.

אמיר יין מגדוד "סופה" נפגש עם המורה שלו

״אומנם מגיל צעיר היה לי ברור שאתגייס, וחלמתי להתגייס לשירות הכי משמעותי שאני יכול, התרגשתי להגיע לבית הספר כשאני בוגר ולבוש מדים. כבר ביקרתי בכפר הנוער מאז שהתגייסתי, אך הפעם הגעתי עם המפקדים ובמסגרת שהיא מאוד עוצמתית״ מדגיש אמיר. ״עד לא מזמן הייתי תלמיד כמו החניכים שישבו במעגל סביבי כשדיברתי וסיפרתי את הסיפור שלי. להגיע עכשיו ולהדריך את מי שפעם ישבתי בכיסאות שלהם, ולעודד אותם להתגייס ולהסביר את חשיבות הגיוס היה מאוד לא מובן מאליו. הרכזים וסגל הכפר שהכיר אותי היו בשוק. הם ראו אותי באור אחר ומבחינתי זה המשמעות של הפרויקט הזה. התלמידים התעניינו מאוד ושאלו המון שאלות ואני מרגיש ששיניתי אצלם משהו בתפיסה ונתתי להם את התחושה שאם אני הצלחתי, אז כמובן שגם הם יכולים.

מפקד פלוגה ג' בגדוד סופה סרן אילאן נבואני משוחח עם התלמידים

 

שיח תלמידים וחיילים בקבוצות