הטיל הישראלי שמנטרל טנקים מטווח קצר - בתוך שש שניות

טיל חדש שפותח על ידי חברת "רפאל" ונישא על גב הלוחמים, מסוגל לפגוע בטנקים מטווח קצר בתוך שניות ספורות בלבד. החברה הציגה את הטיל ללקוחות מרחבי העולם. "מדובר בפיתוח פורץ דרך".

 

אמיר בוחבוט, וואלה, 27 בדצמבר 2017

חברת רפאל ערכה לאחרונה הדגמה של טיל חדש ללקוחות בינלאומיים, ממשפחת טילי "ספייק". הטיל, שמיוצר על ידי החברה ונמכר בחו"ל, נקרא "ספייק "SR ומסוגל לפגוע במטרות הנמצאות בטווח של עד 1,500 מטרים.

אבירם לוי, מנהל שיווק מערכות נשק טקטי בחברת רפאל, אמר לוואלה NEWS , "זיהינו פער בהתמודדות עם מטרות בטווחים קצרים, והטיל החדש נועד למלא את הפער. מדובר בטיל פורץ דרך – אין לו תחזוקה, או משגר נפרד. הוא נישא על גב הלוחם, ותוך פחות משש שניות הוא מוכן לירי על מטרה סטטית או נעה". לדבריו של לוי, הטיל הזה נותן מענה בין היתר לטנקים רוסים. "יש לנו לא מעט לקוחות שהאיום עליהם הוא טנקים בגבולות, בייחוד מדינות מזרח אירופה", הוסיף.

טווח המינימום של הטיל הוא 50 מטרים ובמסגרת ההדגמה המוצלחת בוצע ירי בטווחים של 150 עד 1,500 מטרים נגד מטרות נייחות ונעות. לאירוע, שנערך בשדה הניסויים של רפאל בדרום הארץ, הגיעו משלחות מיותר מ-15 מדינות, בהן פולין, שוויץ, שבדיה, גרמניה וספרד. משקל המערכת קטן מעשרה קילוגרמים, והיא נישאת לאורך קילומטרים רבים על גב הלוחמים ברמת המחלקה והפלוגה.

"נותן מענה נגד טנקים רוסים". חייל במהלך ניסוי בטיל, החודש (צילום: חברת רפאל)

הטיל הינו בעל מבנה ייחודי, המאפשר לו להיות זול, קל ואמין יותר מהטילים המתחרים בעולם. פריצת דרך משמעותית במבנהו היא איחודם של מנוע ההפלטה ומנוע הטיסה של הטיל לכדי מנוע אחוד – פיתוח  ייחודי בעולם, ותרומה משמעותית למשקלו הנמוך של הטיל ולאורכו הקצר. לטיל כושר תמרון גבוה במיוחד ויכולת פגיעה במטרות בתנועה בטווח קצר .סדרת טילי ה"ספייק" מורכבת ממערכות טילים לטווחים שונים של עד 30 ק"מ, שניתן לשגרם מהאוויר, הים והיבשה נגד מגוון סוגי מטרות. עד כה, נמכרו בעולם כ-27 אלף טילים מסדרה זו עבור למעלה מ–26 לקוחות בינלאומיים.

לצפייה בסרטון של רפאל, ראו כאן:

https://www.youtube.com/watch?v=Ukxul8HH8as

לצפייה בסרטון על משפחת טילי הספייק, ראו כאן:

https://www.youtube.com/watch?v=a2goq_pr25E

לצפייה בכתבה ובסרטון, ראו כאן:

http://news.walla.co.il/item/3026483