פרויקט גיוס קיץ 2017 • מפקד חטיבת השריון 401 אל"מ אוהד נג'מה: "אתם המתגייסים ניצבים בפתחו של פרק משמעותי בחייכם, עם גיוסכם לצה"ל תצטרפו למשפחת חיל השריון"

מרכבה 4מ באימון 401

ישראל היום. 29.7.2017

מפקד חטיבה 401 אוהד נג'מה

מפקד חטיבה 401 אל"ם אוהד נג'מה

אני זוכר היטב את היום שבו התגייסתי לצה"ל, לפני כ־20 שנה, כשנכנסתי נרגש וחושש בשערי הבקו"ם. לאחר זמן קצר החברים לדרך והעוצמה שבטנק גרמו לי להרגיש בבית ומילאו אותי גאווה. הרגשתי שייך. אני סמוך ובטוח שגם אתם, מתגייסים יקרים, תתאהבו עד מהרה בכלי החזק ביותר בשדה הקרב ובאנשים שבתוכו.
אתם המתגייסים ניצבים בפתחו של פרק משמעותי בחייכם. עם גיוסכם לצה"ל תצטרפו למשפחת חיל השריון. אתם מצטרפים אל החיל המתקדם ביותר ביבשה, אך זכרו כי סוד עוצמתנו טמון בראש ובראשונה בהשקעה בפיתוח האנשים. המקצוענות שלנו מתחילה ביחס האישי בין המפקדים לחיילים.
בהגיעכם אל שרשרת הקליטה ביומכם הראשון תחושו מייד באחוות הלוחמים. כשתחולקו לחטיבות תפגשו באנשים שיהפכו לחבריכם הטובים ביותר. בצוות יהפכו אחיכם לנשק גם לחברים לחיים. יחד תספגו ערכי רעות, חתירה לניצחון, הקרבה ומקצועיות.
חטיבה 401 מציינת השנה יובל להקמתה. אנו גאים במורשת קרב ענפה שהצטברה בפעילות ממושכת בחזית העשייה המבצעית של צה"ל מאז הקמתו, לאורך כל מלחמות ישראל. חטיבת השריון 401 היא החטיבה המתקדמת ביותר בצה"ל, והייתה הראשונה לחנוך את טנקי מרכבה סימן 4 המצוידים במערכות המתקדמות בעולם. מערכות אלה, המשלבות אש עוצמתית, ניידות וטכנולוגיה מתקדמת, חיוניות לעמידתנו בכל משימה. החיבור בינן לבין אנשינו המובחרים, הלוחמים בטנקים, בפלוגות המסייעות ובפלוגות הסיור, הוא הכוח המכריע בהשגת הניצחון בשדה הקרב.
החטיבה מתמודדת בימים אלה עם אתגרים מבצעיים מורכבים, והיא תוסיף לפעול לאורך כל גבולות המדינה בתחכום, ביצירתיות ובקצוענות.
מתגייסים יקרים, אני מאחל לכם הצלחה רבה בדרככם החדשה. חיל השריון וחטיבה 401 מצפים לכם ושמחים על הצטרפותכם למשפחתנו.
הכותב הוא מפקד חטיבת השריון 401 אל"מ אוהד נג'מה