עשור למלחמת לבנון השניה – האתר הרשמי של צה"ל

במלאת עשר שנים למלחמת לבנון השנייה, השיק צה"ל אתר אינטרנט ובו מהלכים, ראיונות , סרטים וצילומים.

 

סא"ל (במיל') מיכאל מס. תודה לאל"ם (במיל') ארז לב רן

אתר האינטרנט מביא את סיפור המלחמה כאוסף של ראיונות, סרטים וצילומים. חלקו של חיל השריון אינו בא לידי ביטוי באופן המייצג את חלקו של החיל בלחימה. באתר גם סיורים וירטואליים, הצגת החללים וכן סקירה של מקבלי העיטורים.

האתר הינו ברזולוציה גבוהה והושקעה בו עבודה רבה.

מג"ד 293 במלחמה עם אלוף פצ"ן אודי אדם. צילום: סא"ל (במיל') עמרי שדה

איגרת הרמטכ"ל הפותחת את האתר:

עשור חלף מאז מלחמת לבנון השנייה. עשור מאז עמדו לוחמינו בקו האש למען שלום אזרחי המדינה ותושביה כולם ולמען השקט בגבול הצפון. אנו זוכרים את דמותם של אחינו לנשק ומצדיעים להם על שפעלו בתעוזה, ברעות, באומץ לב ובחירוף נפש. בגבורתם ובנופלם הם הניחו למפקדי צה"ל ולחייליו מורשת קרב שממנה נוסיף לצמוח ולפעול למילוי המשימה.

לאורך מלחמת לבנון השנייה רשם צה"ל הישגים: פגיעה קשה בארגון חיזבאללה, ביסוס ההרתעה הישראלית וכינון שקט ממושך ויציב מגבול הלבנון המשרת את האזרחים משני צדי הגבול. במהלך הלחימה התגלו גם ליקויים, ולאחריה נעשה תהליך הפקת לקחים ולמידה מעמיק שהוביל לשיפור ניכר ביכולתו של צה"ל.

עשור חלף מהיום שבו יצא צה"ל למלחמת לבנון השנייה, ואנו רואים את ההתקדמות הגדולה שחלה בשנים אלו. צה"ל של שנת 2016 הוא צבא ערוך, מאומן ומצויד. המוכנות לחירום ולמלחמה עומדת בראש סדר העדיפויות של צה"ל. התפיסה הארגונית והמבצעית של כוחותינו השתנתה והתעדכנה – היקף האימונים של לוחמי צה"ל גדל ואיכותו השתפרה. ננקטו צעדים לשיפור הכשירות והיכולת המבצעית של מערך המילואים מתוך ההבנה שהמערך הוא נדבך חשוב בכל תרחיש חירום ומלחמה. נעשו שיפורים גם בתחום הגנת העורף כדי להבטיח את שלום אזרחי ישראל בזמן מלחמה, ולהעניק לחוד הלוחם אורך נשימה כדי שיוכל להגן ולנצח. בעשור שחלף צה"ל פיתח ידע ותובנות מערכתיות אסטרטגיות, ומיקד את תפיסת האויב שלו בלוחמה נגד ארגון החיזבאללה. כל אלו יאפשרו לצה"ל – אם יידרש לכך – לנצח בעימות עתידי.

אני רואה את הרוח של מפקדי צה"ל וחייליו לדורותיהם מפעמת בעודם פועלים מדי יום ביומו מול כל האיומים וממלאים את משימותיהם בנחישות, באחריות ובערכיות. האיום מלבנון עודנו קיים וטומן בחובו אתגרים רבים, והוא מחייב את צה"ל להיערך לכל תרחיש שיבוא לפתחו. אויבנו מצפון בוחנים אותנו כל העת, אני בטוח שברגע האמת נעמוד איתנים ונוכיח כי צה"ל הוא צבא מוכן, חזק, עוצמתי ומכריע. אני סמוך ובטוח כי ביום פקודה נדע לממש את ייעודו של צה"ל: להגן על המדינה, להבטיח את קיומה, ואם נידרש – לנצח במלחמה.

רב-אלוף גדי איזנקוט

ראש המטה הכללי

ראש אגף המבצעים במלחמת לבנון השנייה

לצפייה באתר, ראו כאן:

https://www.lebanonwar2.idf.il/

 

דבר מפקדים בשריון, ראו כאן:

https://www.lebanonwar2.idf.il/%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%A7%D7%93%D7%99%D7%9D/