חטיבה 7 מתרגלת לחימה במתאר צפוני

עשרות כוחות רגליים, וגדוד שריון אחד – כך תרגלה חטיבה 7 התמודדות מול אויב במתאר צפוני, תוך שימוש במערכות לייזר מתקדמות וביכולות ההגנה של טנק מרכבה סימן 4 החדש.

 נטע צ'חנובסקי (מאתר צה"ל, 1 בינואר 2016)

טנקים מול טנקים, לוחמים מול חבריהם לגדוד – תרגלו לחימה מול בימוי אויב בצורה האמתית והמוחשית ביותר. במשך 97 שעות ללא שינה התמודדו לוחמי גדוד 75 מחטיבת השריון 7 מול בימוי אויב מלא ומקצועי שנעשה על ידי מערכות הלייזר המתוחכמות שמאפשר טנק מרכבה סימן 4 החדש.

"במהלך התרגיל שהסתיים אתמול, דימינו ירי אויב לכיוון פלוגות טנקים, תותחים וכוחות רגליים. מערכות הלייזר דימו פגיעות בכוחותינו ובכוחות האויב, כך שיכלנו לאמוד את עצמנו ולהסיק מסקנות בסיום התרגיל", אמר מפקד הגדוד, סא"ל טל דוד. "תרגלנו ירי לכיוון מערכת ההגנה 'מעיל רוח' המורכבת על הטנק החדש, וראינו איך היא מונעת את הפגיעה בטנק, מזהה את מקור הירי ומשמידה אותו. בימוי אויב הוא תרחיש אותו חייבים לתרגל עד היסוד, מכיוון שרק כך ניתן להכין את עצמך בתור לוחם שריון לרגע האמת".

מפקד החטיבה אל"ם דן נוימן בתדרוך

במהלך התרגיל לוחמי הגדוד דימו כיבוש ״כפרים״ ברמת הגולן, נתקלו במוקשים, והתמודדו עם בימוי פציעה של מפקד הגדוד והחלפתו בסגנו. בנוסף, התבצע שיתוף פעולה נרחב עם כוחות רגליים, ארטילריה, הנדסה, לוגיסטיקה ומילואים. "צריך להביא את מיטב יכולותינו לידי ביטוי בקרב, לכן גם באימון יש להעצים את היתרונות ולהכיר בחולשות שלנו", אמר סא"ל דוד. "אנחנו שואפים להפתיע את האויב ולהכריעו בכל קרב".

לדברי המג"ד, הנוסחה המנצחת לאימון כוללת דימוי של האזור בו נמצא האויב, שיתוף פעולה עם כוחות נוספים, ותרגול של מערכות ההגנה החדישות של הטנקים. הגדוד תרגל לחימה במתאר צפוני. בין היתר נאלצו הלוחמים לעבור בצירים מסובכים וצרים במהירות וביעילות. "האויב מכיר את השטח ולכן עלינו להכין את הלוחמים בצורה מיטבית לאתגרים מולם הם צפויים לעמוד", סיכם סא"ל דוד.

מרכבה 4 עם מעיל רוח בתרגיל ברמת הגולן (צילום מיכאל מס)