ערב מורשת בסימן עשור למלחמת לבנון השנייה בגדוד 46

בסימן עשור למלחמת לבנון השנייה ערך גדוד 46 "שלח" ערב לזכר הנופלים של הגדוד.

 דו"ץ גדוד שלח

ערב לזכר הנופלים של גדוד 'שלח' במלחמת לבנון השנייה נערך בשבוע שעבר במעמד מפקד חטיבה 401 אל"ם יאיר וולנסקיוהוריו של רס״ן בניה ריין ז״ל, שהתכבדו בהדלקת נר לזכרם של נופלי הגדוד בזמן מלחמת לבנון השנייה. בערב מיוחד זה סופר על פעילות הגדוד במלחמה, על נופלי הגדוד וכן סופרו סיפורי מורשת של הגדוד מאז 2006 ועד היום.

נופלי הגדוד במלחמה:

סמל יונתן 'יוני' שרעבי,

סמל אורי גרוסמן,

סמ"ר אדם גורן,

סמ"ר אלכסנדר בונימוביץ׳,

ורס"ן בניה ריין

אחד הסיפורים המפורסמים בחטיבה 401 ממלחמת לבנון השנייה הוא סיפורו של "כוח בניה", צוות עצמאי מגדוד 46 בפיקוד רס"ן בניה ריין. בצוות היו רס"ן בניה ריין, סמ"ר אלכס בונימוביץ', סמ"ר אדם גורן וסמ"ר אורי גרוסמן, בנו של הסופר דויד גרוסמן. ריין היה מ"פ שלא פיקד באותה עת על פלוגה ואסף את הלוחמים לאחר תחילת המלחמה. הצוות, שכונה "כוח בניה", עסק בחילוץ והציל בכמה מקרים לוחמים בתוך לבנון. באחד המקרים חילץ "כוח בניה" שמונה לוחמי הנדסה מפומ"ה פגועה, תחת אש. דקות ספורות לאחר החילוץ ספגה פגיעה ישירה של טיל נ"ט. באחד מניסיונות החילוץ ספג הטנק של הצוות פגיעה ישירה של טיל נ"ט מתקדם והארבעה נהרגו במקום. לאחר המלחמה הוענק לאנשי הצוות צל"ש אלוף על חירוף הנפש והאומץ אשר גילו במהלך הקרבות והחילוצים בלבנון. סמל יהונתן שרעבי בן 19 מפתח תקווה, נהרג בכפר א-טייבה מפגיעת טיל נגד טנקים..(מקור-ויקיפדיה)

מפקד חטיבה 401 אל"ם יאיר וולנסקי נושא דברים במהלך הערב המרגש

במהלך הערב המרגש הושמעו עדויות של מפקדים מזמן המלחמה, ביניהם, עידן גת שהיה מפקד טנק בפלוגה ב' יוסי זרקוביאן שהיה סמ״פ פלוגת "ברקן", ( היום סמ״פ במילואים בגדוד ), עז רבסקי שהיה מ"פ ג' ״הבחורים" וכן אלעד רצאבישהיה מפקד הגדוד.

הוריו של רס"ן בניה ריין התכבדו בהדלקת נר לזכר הנופלים.

הוריו של רס"ן בניה ריין ז"ל מדליקים משואה במהלך הערב לזכר נופלי הגדוד במלחמת לבנון השנייה