פלס"ר 401 ערך אימון שבחן מוכנות למלחמה בגזרה הצפונית

הכוחות תרגלו יכולות הסוואה במקביל לסגירת מעגלי אש ומודיעין. מפקד הפלס"ר: "המהות שלנו היא ללכת לפני החטיבה, ולסייע לה בכניסה להתקפה"

 דנה פטרוב (מאתר צה"ל, 2 בינואר 2014)

 

פלס"ר 401, הסיירת של חטיבת השריון המתקדמת, קיימה בשבוע שעבר תרגיל ברמת הגולן, כחלק מהאימון החטיבתי אשר עסק במוכנות למלחמה בזירה הצפונית. התרגיל התקיים גם בשטחי הגליל, והביא לידי ביטוי את יכולות הפלס"ר בתחום סגירת מעגלי האש, המודיעין וכיבוש המתחמים.

התרגיל שנערך התמקד ברמת העבודה כצוות, ונשמרה במהלכו סודיות מוחלטת בתוך היחידה, וזאת על מנת ליצור מצב של אי ודאות אשר מדמה מלחמה אמיתית. הלוחמים נאלצו להתמודד עם תנאים קשים במיוחד של מחסור בשינה, מסעות עם משקלים כבדים ומעט הפסקות. "האתגר בתרגיל היה ההתמודדות עם הרצף שלו ועם התנועות הארוכות", סיפר לאתר צה"ל מפקד הפלס"ר, רס"ן אורן. "תרגלנו יכולת הסוואה וסגירת מעגל למול אויב שנמצא בכפר, בזירה שדומה מאוד לזירה הצפונית האופרטיבית. עמדנו בכל ההישגים הנדרשים וביצענו את כל המשימות", הדגיש.

ייעוד הפלס"ר הוא להתקדם בראש החטיבה למתחמי האויב, להביא מודיעין ולאתר צירי תנועה עבור הטנקים. "המהות של הפלס"ר היא ללכת לפני החטיבה, לאתר אויב ולסייע לחטיבה כאשר היא נכנסת להתקפה", הסביר רס"ן אורן. "בחלק מהמקרים התפקיד שלנו הוא לבצע התקפות מקומיות להשמדת אויב. המשימות שלנו כוללות התמודדות עם אויב מוסווה היטב, שמבצע ירי נ"ט או ירי תלול מסלול לעורף", חידד מפקד הפלס"ר.

בקרוב צפויה היחידה להתחיל תעסוקה מבצעית בגזרת הערבה, זאת לאחר שביצעה תעסוקה מבצעית ארוכה באיו"ש לפני כן. במהלך הקו ידרשו לוחמי הפלס"ר לשמור על כשירותם המבצעית, במקביל לפעילות הביטחון השוטף. "בערבה יש אתגרים שונים מאוד מאלה שהתמודדנו איתם עד עכשיו בגזרת איו"ש", ציין מפקד הפלס"ר. "מאפייני הקרקע שם שונים, אבל אנחנו נעסוק בייעוד שלנו בכל זירה שאליה נגיע", סיכם