ערב הוקרה למפקדי חיל השריון

ערב הוקרה למפקדי חיל השריון ולפורשים שסיימו שירותם, התקיים במוצאי שבת 5 באפריל 2014, מטעם עיריית תל אביב-יפו ומפקדת קצין השריון הראשי, בהשתתפות מר רון חולדאי ראש העירייה ותא"ל שמואל אולנסקי הקשנ"ר

 אל"ם (במיל') שאול נגר

שלט באולם קבלת הפנים בערב ההוקרה

במרכז ענב לתרבות שבגן העיר, הצמוד לבניין עיריית תל אביב-יפו, התקיים במוצאי השבת של 5 באפריל 2014 ערב הוקרה מהנה למפקדים ולמפקדות חיל השריון כיום ולמפקדים שפרשו מהחיל ומצה"ל בשנים האחרונות, עם בנות ובני הזוג שלהם. הזמר והיוצר אהוד בנאי ולהקתו ריתקו את הקהל בשיריו המוכרים ובהדרן נדיב לקול התשואות הרמות.

השתתפו בערב גם חברי עמותת יד לשריון ובהם האלוף (במיל') חיים ארז יו"ר העמותה, פרופ' אסא כשר, תא"ל (במיל') עמוס כץ שהיה קשנ"ר, תא"ל (במיל') מנשה (מנש) גולדבלט. בקבוצת הפורשים נראו האלוף (במיל') אבי מזרחי, שהיה מפקד פיקוד המרכז וקודם לכן מפקד זרוע היבשה וראש אט"ל; האלוף במיל') דני ביטון (בעברו ראש אט"ל, מפקד אוגדת סיני ומח"ט 7; תא"ל (במיל') חלוצי רודוי שהיה קשנ"ר, ואחרים.

אלוף (במיל') אבי מזרחי בעת שירותו. צילום מאתר ויקיפדיה

 

אלוף (במיל') דני ביטון בעת שירותו. צילום מאתר ויקיפדיה

קצין השריון הראשי תא"ל שמואל אולנסקי מברך. צילום: ש. נגר

מדברי הברכה של רון חולדאי – ראש עיריית תל אביב-יפו

פתח את הערב ראש עיריית תל אביב-יפו, העיר המאמצת את השריון, ובדבריו אמר:

מאז נוסדה העיר הזו לפני קצה למעלה מ-100 שנים, היא הייתה סמל ישראלי חשוב: סמל לחיים ה"נורמליים" במירכאות, מקום בו השגרה נמשכה תמיד, מקום שבו גם בחירום וגם ברגיעה ממשיכים התושבים ללכת לבית הספר ולטייל בשדרה, לשבה בבית קפה וגם בתאטרון. ומאז כינון גייסות השריון – גם הם סמל ישראלי חשוב – סמל לעוצמה ולגבורה של צבא ההגנה לישראלי העומד איתן על משמר העם והארץ.

כבר עשורים ארוכים ששני הסמלים האלה קשורים אחד בשני בקשר הדוק. החיבוק שמעניקה העיר העברית הראשונה לחיילי השריון הוא, חיבוק של אהבה והוקרה, על השקט שאתם מעניקים לבו ועל כך שבעומדכם זקופים בצריח אתם מאפשרים לנו לחיות את אותה "נורמליות". כל זאת, הרחק מזירות הקרב שבהן נאלצים חיילי השריון להפגין אח מקצועיותם ואת גבורתם. וזהו שקט מבורו ביותר.

כיום בעידן הזה, בעידו של טילים – כול הארץ חזית – וספק אם אפשר עדיין לדבר על עורף במובנו הקלאסי. אך אין הדבר מפחית כהוא זה מן החיבוק החם שתל אביב-יפו מעניקה לחיילי חיל השריון ומתחושה ההוקרה שהיא חשה כלפי לוחמי החיל, מפקדיו, פצועיו וחלליו – כולם, בנים ובנות מאומצים של העיר הזו.

יש ערי מטרופולין בעולם שבהן הופעתם של טנקים בכיכר המרכזית היא סימן להפיכה צבאית. אצלנו סימנו הטנקים במשך שנים מפגשים של אהבה בין חיילי השריון לתושבי העיר, ובעיקר בינם לבין ילדי תל אביב-יפו. בשנים האחרונות המרנו את המפגשים בכיכר רבין באירועי הוקרה כמו זה של הערב – שבהם באנו לומר לכם שאנחנו מרגישים חובה לומר את שבחם של אלה המגנים עלינו ועל חיינו ישירות, ולומר לכם זאת במפגש פנים אל פנים.

מפקדי השריון וחייליו, תודה לכם שבאתם. העיר הל אביב-יפו גאה בקשר אתכם היום ולאורך השנים. אני מבטיח שאנחנו נמשיך לטפח אה החיבוק ההדדי ולומר לכם – תודה מכול הלב.

ברכת קצין השריון הראשי תא"ל שמואל אולנסקי

בדברי ברכתו הודה קצין השריון הראשי תא,ל שמואל אולנסקי לעיריית תל אביב-יפו ולראש העירייה (תא"ל במיל') רון חולדאי ולכול אנשי העיר השומרים על הקשר מכול הלב עם השריון, במספר מפגשים לאורך השנה. בתוך כך הזכיר את הערב לפצועי השריון שהתקיים לפני כמה חודשים ואת ימי תרבות וכיף שמקיימת העירייה ליחידות מבצעיות של השריון הבאות לעיר. הוא גם הבטיח להביא את הטנקים של השריון לכיכרות, (ורון חולדאי העיר בהומור שזאת בתנאי שלא ישברו את המדרכות…).

זהו ערב של חברות ורעות. מתחוללים שינויים רבים בחיל השריון בתקופה האחרונה, ציין הקשנ"ר, אך האמל"ח הטוב ביותר של חיל השריון לאורך כול השנים שנשאר כזה, אלה המפקדים בחיל. ערב זה הוא ערב הוקרה למפקדים, והזדמנות להודות לבנות ובני הזוג.

אהוד בנאי בהופעה. צילום מאתר ויקיפדיה