מח"ט ותיק - טנק חדש

אותו לרגע. השבוע קיבל את המרכבה 4 החדישה היישר מפס היצור. מספר הטנק.. איך לא? 007

רב"ט קמילה פוגליאסה, נציגת דו"צ חטיבה 7

אחרי 25 שנה באותו הטנק, ובצעד יוצא דופן בנוף הצה״לי, עבר המח״ט הסבה ייחודית לו על מנת להיות מוכשר להובלת החטיבה בטנק מרכבה סימן 4מ'. השבוע קיבל המח״ט את הפיקוד על טנק המח״ט החדש בטקס חגיגי. ״אמצעי הלחימה שחטיבה 7 מפעילה הם הזהות שלה. טנק זה לא כלי שהלוחמים פשוט מפעילים, אלא זה כלי שהם מזדהים אתו."

"הטנק הזה הוא פאר יצירה ישראלית, זה הוא כלי שעתיד להכריע בשדה הקרב״, סיפר מח״ט 7, אל״ם דן נוימן. הסבת המח״ט לטנק מרכבה סימן 4 מתרחשת במקביל להסבת החטיבה כולה, הסבה שתסתיים בסוף השנה, כשהגדוד האחרון בחטיבה יקבל את הטנק המתקדם בעולם.
״חטיבה 7 כבר כמעט בת 70. שבעה עשורים יש מאחוריה, והיא לא מפסיקה להתפתח ולהשתכלל, אף לא לרגע. כבוד גדול בשביל החטיבה ובשבילי בפרט לקבל את הטנק. הוא הוכיח את יכולותיו בעבר וימשיך להוכיח אותן גם בעתיד״, סיכם אל״ם נוימן.

אלוף משנה דן נוימן, מפקד חטיבה 7 על טנק המח"ט החדש. צילום: חטיבה 7

 

בטקס שנערך בשבוע שעבר במפעל המרכבה במש"א 7000 (מרכז שיקום ואחזקה), נמסר למפקד חטיבה 7 אלוף משנה דן נוימן, טנק מרכבה סימן 4מ' עם מערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח". הטנק שנמסר למח"ט, מסיים את שלב המיבצוע של החטיבה במעבר משימוש בטנקים המיושנים יותר מסוג מרכבה סימן 2 בעלי תותח בקוטר 105 מ"מ, לטנקים החדישים מסוג מרכבה סימן 4מ' כדוגמת חטיבה 401 המפעילה טנקים כאלה במשך מספר שנים.

את הטנק החדיש מסרו למפקד החטיבה בטקס צנוע ראש מנת"ק, (מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון), תת אלוף ברוך מצליח וכן ראש רפ"ט אלוף משנה ניסים לוי. מפקד החטיבה התרגש ביותר בהבחינו שמספר הטנק שקיבל מסתיים בספרות 007, לציון חטיבה 7 עליה הוא מפקד.

תת אלוף ברוך מצליח משמאל ואלוף משנה ניסים לוי, מוסרים את הטנק למח"ט 7

 

מפקד חטיבה 7 אלוף משנה דן נוימן גוזר את הסרט. משמאלו ראש מנת"ק תת אלוף ברוך מצליח. צילום: חטיבה 7

 

טנק "מהניילון" – מרכבה סימן 4מ' חדש למח"ט 7