עם העמקת המעורבות הטורקית בצפון סוריה , מעביר הצבא הטורקי עוד טנקים מדגםM60T 'סברה', לעבר העיר אל-באב בצפון סוריה. הטורקים ספגו אבדות בשריון ובנפש עקב מתקפות דע"ש.

טנק סברה בסכימה מדברית

ליקט" סא"ל (מיל') מיכאל מס, וכן Defense Blog 29.1.2017.

הצבא הטורקי הולך ומסתבך בלחימתו מעבר לגבול הטורקי עם צפון סוריה, והינו נוחל אבדות בנפש וכן בטנקים מסוגים שונים. הצבא הטורקי מפעיל בעיקר טנקים מסוג ליאופרד 2, אשר כלי אחד כזה נפל בידי כוחות דעאש והושמד במכוון על ידי חיל האוויר הטורקי כדי למנוע את הפעלתו ע"י הארגון.

הצבא הטורקי מפעיל גם טנקים מסוג פטון M60A3 אשר עברו השבחה ע"י 'תעש' אשר כללה החלפת התותח לזה המורכב גם בטנקים מסוג מרכבה 3 ו-4 בקוטר 120 מ"מ, התקנת חליפת מיגון מתקדמת, וכן התקנת מערכת בקרת אש המקבילה לזו שבטנקי המרכבה. ההשבחה כללה גם החלפת חטיבת הכוח לדגם חדש המבוסס על מנוע גרמני בהספק של 1000 כ"ס, שיפורי מזקו"ם, וכן החלפת מערכת סינון האוויר.
פרויקט ההשבחה שבוצע בטורקיה סיפק לצבא הטורקי טנקים המושבחים בכול הפרמטרים בהם נבחן כלי לחימה עיקרי, דהיינו כוח האש והקטלניות, המיגון והשרידות, וכן הניידות. הצבא הטורקי העביר כבר בעבר טנקים מסוג זה לאזורי הלחימה נגד דעאש, ואף פורסמו צילומי וידאו של טנק כזה השורד פגיעה של טיל נ"ט.

לכתבה על הפגיעה בסברה הטורקי, ראו כאן:

https://www.yadlashiryon.com/show_item.asp?levelId=63829&itemId=8426

טנק סברה שניפגע מטיל

טנק סברה טורקי אשר נפגע ע"י טיל קורנט

מנכ"ל משהב"ט אודי שני

מנכ"ל משהב"ט לשעבר, אלוף (במיל') אודי שני בטקס מסירת הטנקים לצבא הטורקי. צילום: אוסף מיכאל מס

בהסתמך על צילומים וסרטון וידאו, מסתבר שהצבא הטורקי מעביר עוד טנקים מסוג 'סברה' לצפון סוריה. משלוח נוסף של טנקים אלה, צבועים בצבעי הסוואה מדבריים נראה בצפון סוריה. טנקים אלה הועברו כאמור, לצורך עיבוי כוחות היבשה הטורקיים אשר ספגו אבדות בקרב טנקי הסברה והליאופרד 2 אשר ברשותו. הטנקים נפגעו על ידי לוחמי המדינה האסלאמית ליד העיר אל-באב.

 

טנק סברה בסכימה מדברית

טנק סברה טורקי בסכימה מדברית

 שיירה טורקית של טנקי סברה

טנקי סברה מועברים באמצעות מובילים לעבר צפון סוריה.

 טנק ליאופרד בידי דעאש

טנק ליאופרד 2 טורקי אשר נפל בידי לוחמי דעאש. הטנק הושמד לאחר מכן בתקיפה אווירית

בקרו דרך קבע באתר השריון

www.yadlashiryon.com

בקרו דרך קבע בדף הפייסבוק

https://www.facebook.com/yadlashiryon.latron/?fref=ts