צייר את דיוקנאות חללי צוק איתן - ושולח להורים השכולים

איזי שילדהאוס מרמת גן אייר את פניהם של 67 חיילי צה"ל שנפלו בקיץ 2014. לחלק מהמשפחות הוא כבר העביר את הדיוקן של יקיריהן, אך הוא מבקש סיוע להגיע לשאר ההורים לפני יום הזיכרון

 נועם (דבול) דביר (מאתר ynet, 3 במאי 2016), ערך אל"ם (במיל') שאול נגר

 

במשך שנה ישב איזי שילדהאוס (76) בביתו ברמת גן וצייר את הדיוקנאות של 67 חללי צה"ל שנפלו במבצע צוק איתן בקיץ 2014, וכעת הוא מבקש להעביר להוריהם את התמונות. בפוסט שהועלה אתמול (2 במאי) לרשת הוא מבקש לסייע לו לשנע אותן למשפחות החללים בקצוות המרוחקים של הארץ. "הגעתי למסקנה שנפשית אני לא אעמוד במסירת כל הדיוקנאות לכל המשפחות", אמר. בעקבות פרסום הדברים ב-ynet, קיבל שילדהאוס מאות פניות מאזרחים שביקשו לסייע לו להעביר את התמונות.

שילדהאוס, צייר ומעצב אופנה במקצועו, עלה לארץ לפני 30 שנה. "אף מלחמה לא עשתה לי את מה שמבצע צוק איתן עשה לי", הוא אומר. "בזמן המלחמה עם ישראל נסע להעניק לחיילים אוכל ומתנות, שזה משהו שלא הייתי מסוגל לעשות, אז החלטתי שאעשה את זה בדרך שלי. להגיד תודה למשפחות דרך הציור".

כאמור, על 67 הדיוקנאות הוא עמל במשך כשנה. "ציירתי אותם לפי תמונות שראיתי ב-ynet, הוא מסביר. "בחרתי את התמונה הכי ברורה של אותו חלל והתחלתי לצייר, קודם כול את העיניים. כשהעיניים היו מדברות אליי הייתי ממשיך עם שאר הציור. הציורים נעשו בצבעי שמן, העיניים הן צבעוניות ושאר הציור הוא בשחור לבן".

 

הדיוקנאות בבית יד לבנים. צילום: איזי שילדהאוס

 

לקריאת הכתבה המלאה, מיום 3 במאי 2016, ראו כאן

64 פורטרטים: מציירת את חללי צוק איתן

שירלי רז נרודצקי אוספת את תמונות הנופלים ומכינה רישומים שלהם. את התוצאות היא שולחת למשפחות.

מיכל מרגלית (מאתר ynet, 22 באוגוסט 2014)

רז נרודצקי (30), תושבת פתח תקווה, למדה ציור באיטליה והיא בעלת דוכן בנחלת בנימין בתל אביב. את תצלומי החללים היא לוקחת מהפרסומים בתקשורת וברשתות החברתיות, ובכל רישום היא משקיעה כשלוש שעות. היא משלימה שלושה ציורים מדי יום, ועד כה היא ציירה 45 מהחללים והציורים הועלו לאלבום פייסבוק. את המקור של כל ציור היא מעניקה למשפחות הנופל, ואת ההדפסים היא תציג בעתיד בתערוכה.

לקריאת הכתבה המלאה, מיום 22 באוגוסט 2014, ראו כאן

 

 

ציור של סמ"ר גיא לוי ז"ל, מתוך הכתבה