מ"ילדי טהרן" לפיקוד על צליחת הטנקים במלחמת יום הכיפורים - השקת ספרו של חיים ארז בלטרון

כריכת הספר "מסע חיים"

השתתף ורשם – סא"ל (מיל') עודד מגידו

השקת הספר – ביוגרפיה של מפקד החטיבה במלחמת יום הכיפורים, התקיימה באולם המרכבה ביד לשריון בלטרון בתאריך 19.10.17. הספר, שנכתב ע"י אילן כפיר ודני דור, ראה אור באוקטובר 2017.

באירוע ההשקה נשאו דברים מרגשים האלוף במילואים ישעיהו גביש, שפקד על פיקוד הדרום במלחמת ששת הימים בה לחם חיים ארז כסמג"ד ומג"ד 79, האלוף במילואים יעקב (ג'קי) אבן, שהיה מקימו ומפקדו הראשון של גדוד 79 וסגן מפקד אוגדה 143 במלחמת יום הכיפורים, הפרופסור אסא כשר, וחתן השמחה, אלוף במילואים חיים ארז. הינחה את הערב תא"ל (מיל.) יום טוב תמיר.

הספר מספר את קורותיו של חיים ארז מילדות בפולין ערב השואה ולאחר תחילת מלחמת העולם השנייה, נדודיו ברחבי ברה"מ עד שהגיע והצטרף לקבוצת "ילדי טהרן" שאיתה עלה לארץ ב-1943, ילדותו בנהלל, שירותו הצבאי, והמשימות שנטל על עצמו לאחר שחרורו מצה"ל, שכללו 15 שנות התנדבות בתפקיד יו"ר יד לשריון.

גולות הכותרת של שירותו הצבאי של חיים ארז היו : הלחימה כמ"מ בגולני בקרב על צומת רפיח במבצע קדש 1956 ; השתתפותו במשלחת הראשונה שנסעה ללמוד את טנקי ה"מגח" (פטון) בצבא גרמניה, בפיקודו של יעקב (ג'קי) אבן ; לחימתו בגדוד 79 במלחמת ששת הימים, אותה החל כסמג"ד והמשיך כמג"ד לאחר נפילתו של המג"ד אהוד אלעד ז"ל ; הפיקוד על חטיבת הצליחה, חטיבה 421, במלחמת יום הכיפורים ; והפיקוד, בתפקידו כאלוף פיקוד הדרום, על המבצע הרגיש והמורכב של פינוי חבל ימית.

אלוף חיים ארז נושא דברים כיו"ר יד לשריון
אלוף חיים ארז נושא דברים בהיותו יו"ר יד לשריון

לצפיה בסרט "מסע לארץ משה" על המשלחת של גדוד 79 לבית הספר לשריון הגרמני, ראו כאן:

לצפייה בסרט "כנגד כול הסיכויים – חיים ארז", ראו כאן:

קישור לצילומים מערב השקת הספר, יעלו בקרוב.