קצין שריון ראשי חדש לחיל השריון

טקס החלפת קצין השריון הראשי נערך ביד לשריון בלטרון ביום ד' 29 ביוני 2016. תא"ל שמוליק אולנסקי משתחרר משירות בצה"ל, ואילו תא"ל גיא חסון נוטל את הפיקוד.

 סא"ל (במיל') מיכאל מס.

 

מסכת של אירועים הקשורה לחילופי קצין השריון הראשי, ארעה ביד לשריון בלטרון ביום ד' 29 ביולי 2016, אשר החלה בהיכרות של קצין השריון הראשי הנכנס, תת אלוף גיא חסון בפני מועצת עמותת יד לשריון אשר התכנסה באותו יום לישיבתה השנתית. במהלך הישיבה, הציג יושב ראש עמותת יד לשריון אלוף (במיל') אודי שני, שהיה בעצמו קשנ"ר, את קצין השריון הראשי הנכנס תת אלוף גיא חסון וסקר את תפקידיו העיקריים. תת אלוף חסון אשר שב משנת לימודים בארה"ב קיבל את דרגת התת אלוף בבוקר אותו יום.

אלוף (במיל') אודי שני ניפרד במילים חמות מקצין השריון הראשי היוצא תת אלוף שמוליק אולנסקי, והעניק את "שטיחהקשנ"רים" אשר מועבר ע"י עמותת יד לשריון לכול קשנ"ר נכנס, ואשר עליו רשומה שושלת הקשנ"רים, לתא"ל גיא חסון.

מדברי אודי שני: "כשהייתי קשנ"ר טענתי שחיל השריון ועמותת יד לשריון חד הם. גם היום, כאשר החיל צנוע יותר, שומרת העמותה את המורשת, את הנצחת הנופלים ומהווה בית חם ללוחמי הסדיר, המילואים ובני המשפחות". "גיא, אתה נכנס היום לתפקיד קצין השריון הראשי, ואתה ביחד עם המח"טים מובילים את עמותת יד לשריון. אנחנו פה רק הגלגל הרזרבי".

קשנ"ר היוצא תא"ל שמוליק אולנסקי: "בחיל השריון, בסדיר ובמילואים יודעים שכול אירוע, כנס, מיפגש או דיון, מתבצעים ביד לשריון. הקשר חזק ביותר. השנה ערכנו גם את טקס המצטיינים של החיל עם מנכ"ל ויו"ר העמותה. זהו מצב מצויין וחדש שבו יו"ר עמותת יד לשריון מעניק את הפרסים למצטייני חיל השריון. כך נעשה גם בכנס הפורשים. יש לחיל ולעמותה הרמוניה משותפת. אמנם לא פרצנו עדיין את סוגיית גיוס חברים חדשים לעמותה, אך מהקק"ש האחרון, כול קצין חדש בחיל השריון הוא אוטומטית חבר בעמותה. אנחנו עובדים על שילוב אוכלוסיית המילואים, אך לא מצאנו עדיין את הפטנט. זכות גדולה לי להיות חלק מהחבורה הנפלאה היושבת כאן. אינני ניפרד מהבית. אחזור במלוא המרץ. אני מאחל הרבה הצלחה ליושבים בבית הזה, כי יש פה נבחרת מנצחת שנושאת על שיכמה את הבית החם של השריון".

קשנ"ר הנכנס תא"ל גיא חסון: "כיוצא חטיבה 500, זהו נתון ששם אותי בהיסטוריה של השריון במצב לא רע. הייתי בתפקידי האחרון מפקד חטיבה 460 וחזרתי לא מזמן משנת לימודים בזרוע הצבא בארה"ב. אני מאד מתרגש לעמוד בפניכם, מול מפקדים מההיסטוריה של השריון שרק שמעתי אודותיהם או מפקדיי מהעבר. כאחד שמשרת בחיל השריון מזה שניים וחצי עשורים, אני אומר לכם, שמי שלא שירת בשריון לא יבין את הרוח. יד לשריון תמיד היה הבית שלי, ואעשה הכול על מנת לחזק את הקשר עם העמותה. בהצלחה לכולם, ותודה".

תא"ל שמוליק אולנסקי, מימין, אלוף (במיל') אודי שני ותא"ל גיא חסון. צילום: שלומי דרור

במהלך היום עמוס האירועים התקיים גם קורס מפקדי טנקים וכן קורס מכ"ים למפקדים בפלוגות המסייעת של השריון (הפלמ"ס). היה זה הטקס האחרון אשר בו כיבד את המסיימים בנוכחותו קצין השריון הראשי היוצא תת אלוף שמוליק אולנסקי, אשר בירך את המסיימים ומשפחותיהם.

תת אלוף שמוליק אולנסקי, מימין ומפקד חטיבה 460 אל"ם אמיר אבשטיין בטקס סיום קורס מט"קים ומ"כים של החטיבה.

 

קשנ"ר היוצא, תא"ל שמוליק אולנסקי, בעברו מח"ט 205, עם המח"ט הנוכחי אל"ם הישאם איברהים, אל"ם (במיל') חן וינקלר (משמאל), וקצין החינוך החטיבתי אלדד אורן (שני מימין). צילום: מיכאל מס

 

בערב הפרידה שנערך בתום הטקסים, ניפרד חיל השריון מתא"ל שמוליק אולנסקי בערב מרגש שבו נשאו דברים אמו של שמוליק שדבריה ריגשו לא רק את שמוליק מושא גאוותה, אלא גם את כלל הנוכחים באולם המרכבה.

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, שיבח את שמוליק : "הובלת את חיל השריון. בזרוע היבשה סיימת עבודת מטה על עתיד הרק"ם ב-20 השנים הקרובות, ורק בעוד שנתיים נתחיל ליישם את העבודה המופלאה שהובלת." הוסיף מפקד הזרוע, "הפצת חום וידידות למפקדים. קח זמן ולך לך לדרך חדשה. הרבה הערכה אליך ואיחולי הצלחה."

סא"ל צמרת ספורטה , ראש ענף נפגעים של חיל השריון: "שמוליק, היית קצינת הנפגעים הכי טובה".

 

לצפייה באלבום הצילומים מטקס החלפת קצין השריון הראשי, ראו כאן:

https://photos.google.com/u/1/album/AF1QipOCet29dpIXFqkvqAAenVcFQJRHlcdcoYb91zQX

 

לצפייה באלבום הצילומים מערב הפרידה מהקשנ"ר היוצא, ראו כאן:

https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipOBIR18EYmpFMbLJz2fKGZc8Xh9fnaA7jFl2ob7MBTKfjLQ-LmnkzghxcRoWV-rHg?key=WVAxclVyMU8tdEp2Z09wZThYeFdCQm1lT1dHVEFn