כריכת הספר אלה האחים שלי - אורי אור

מחבר: אוי אור
שנת הוצאה: 2003
קוד זיהוי בספריה: AC2679

אלה האחים שלי

מחבר אורי אור, בהוצאת ידיעות אחרונות , ספרי חמד, 2003 , 255 עמודים

אלה אחים שלי הוא סיפורו האישי והמרגש של מפקד מצטיין, הנע כל הזמן קדימה עם כוחותיו. וזה ספרם של אנשי מילואים, ישראלים רגילים, שהמלחמה הפכה אותם לגיבורים. אוֹרי אור, בן מושב כפר-חיים בעמק חפר, היה במלחמת ששת הימים מפקד פלוגת הסיור של חטיבה 7 שהגיעה לתעלת סואץ; במלחמת ההתשה היה מג"ד טנקים בסיני ובבקעת הירדן; בשנים שלאחר מלחמת יום הכיפורים היה מפקד חטיבה 7, מפקד האוגדה המשוריינת בגולן, אלוף פיקוד המרכז ואלוף פיקוד הצפון. עם סיום שירותו כיהן כמנכ"ל קרן קיימת לישראל. בין תפקידיו לאחר מכן היה חבר כנסת, יו"ר ועדת החוץ והביטחון שלה, יו"ר התעשייה האווירית.

דברי ימי גדוד 82 מחטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים כרוכים גם בסיפורה של חטיבת אוֹרי אור. "בקרב על נפח" לחמו כתף אל כתף הטנקיסטים של הגדוד, בפיקוד הסמג"ד דני פסח ז"ל, יחד עם המילואימניקים של חטיבה 679 שעליה פיקד אוֹרי אור והלוחמים של חטיבת ברק.

למרות ההפתעה (גם מפרוץ המלחמה ובעיקר מכך שאין מלחמה דומה לקודמות לה) ולמרות הנחיתות המספרית והטכנולוגית – ניצח צה"ל במלחמה, דבר המעיד שוב על עוצמת המוטו של חיל-שריון כי "האדם שבטנק ינצח". היוזמה שהפגינו המפקדים הזוטרים, המקצועיות שלהם כטנקיסטים וכמפקדי מסגרות והרֵעוּת – הם הם ששינו את פני הקרב והפכו מפלה לניצחון מפואר.

זכה בפרס יצחק שדה לשנת תשס"ד – 2004