כותרת הספר אני נשבע לך

מחבר: אביגדור קהלני
שנת הוצאה: 2004
קוד זיהוי בספריה: AC3700

אני נשבע לך
משרד הביטחון – ההוצאה לאור, גל"צ וכתר, תשס"ה 2004, 343 עמ'

אני נשבע לך; שיחות אישיות עם לוחמים על מלחמת יום הכיפורים

אביגדור קהלני. שם נרדף לנכס לאומי, למלחמת יום הכיפורים בהקשר החיובי, אשר החזיר לצה"ל את זוהרו ולמדינת ישראל את ערכה וכבודה בעיני העמים.

במלאת שלושים שנה למלחמת יום הכיפורים יצא תא"ל (מיל') אביגדור קהלני בסדרת ראיונות בגלי צה"ל עם לוחמים, מפקדים ובני משפחות שכולות. התוכנית הכתה גלי התרגשות במדינה והדבר הנכון ביותר לעשותו נעשה – תסכיתי השידורים נכרכו לספר מרשים וייחודי הנושא את כותרת התוכנית.

השריונר, הצנחן, לוחם השייטת והטייס משחזרים כמו היה זה אתמול את סיפורם. מן הפצועים מביניהם, אנו למדים על תהליך מייסר של שיקומם, ועל הישגים אישיים מרשימים, כנגד כל הסיכויים, אשר הם יכולים לסמן לעצמם ממרחק של שלושים שנה.

מרגשות במיוחד השיחות עם ההורים השכולים והאלמנות. הם אינם מתמקדים בהתמודדות עם השכול, אלא בניסיון להיות באי-כוחם של יקיריהם ולספר על נסיבות נפילתם והאופן בו הגיעה הבשורה הקשה לפתח ביתם.

על כישרון כתיבתו של קהלני למדנו מספריו הקודמים, וכעת אנו עדים לנפשו הפיוטית הפורטת על נימי נפשנו עם שיר הנושא של הספר "אני נשבע לך" – שיר שהולחן על ידי אביהו מדינה, מפקד טנק במלחמת יום הכיפורים, שגם סיפורו מופיע בספר.

דבורי בורגר