כריכת הספר בהם יותר מכל

מחבר: אלישיב שמשי
שנת הוצאה: 2005
קוד זיהוי בספריה: AC1664

בהם יותר מכל ; על סוד ההצלחה של צה"ל / אלישיב שמשי
משרד הביטחון – ההוצאה לאור, 2005, 248 עמ'

ולא אשוב עד כלותם ; על מפקדי פלוגות בשדה הקרב / אלישיב שמשי
משרד הביטחון – ההוצאה לאור, 2005, 247 עמ'    קוד ספריה AC1662

שוב מוציא תא"ל (מיל') אלישיב שמשי מתחת ידיו שני ספרי יסוד בתורת הקרב הצה"לית. טבעי לראות את שני הספרים כסדרה אחת, אך כל ספר הוא ישות עצמאית, המעבירה את מסריה ומלמדת על פרספקטיבת קרב שונה, ממנה נגזר תפקידו העיקרי של המפקד ומצבי ההתמודדות שלו המפורטים בכל ספר בנפרד.

העדר ראייה זה מצד הקורא יחמיץ למעשה את תכליתו של כל אחד מן הספרים: המג"ד – דרג הפיקוד הגבוה ביותר בשדה הקרב בספר "בהם יותר מכל", והמ"פ – המפקד הבכיר ביותר שנלחם לצד החיילים בספר "ולא אשוב עד כלותם".

בסגנון חד וברור מעמיד שמשי את תפקיד המפתח של המ"פ והמג"ד וממחיש את הדוקטרינה באמצעות סיטואציות מבצעיות בהן התמודדו מפקדים ביחידות שדה במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים: הבנת הסיטואציה המבצעית, יישום נהלי קרב, דילמות מוסריות בשעת משבר, דוגמה אישית ועוד.

שמשי מציג דוגמאות מאלפות הממחישות את תפיסתו הצבאית. הוא מנתח מהלכי קרבות באופן מדוקדק ומדויק תוך שימת המפקד במרכז הזירה. באופן זה אנו למדים על דמויות מופת בתולדות צה"ל. רצף הסיפורים יוצר את פסיפס המלחמה – מערך כוחות שריון וחי"ר בשיוכם היחידתי בצירים השונים בגזרות הלחימה, אירועים, הקשרים ותוצאות.

מתנה שאין טובה ממנה למפקדי צה"ל מראשית דרכם הפיקודית.

דבורי בורגר