כריכת הספר דרך חיים - חיים הרצוג

מחבר: חיים הרצוג
שנת הוצאה: 1997
קוד זיהוי בספריה:

חיים הרצוג – דרך חיים. סיפורו של לוחם, דיפלומט ונשיא
חיים הרצוג,. הוצאת ידיעות אחרונות, 1997

"זכיתי לראות את העם היהודי מגיח מהמעמקים המבעיתים של השואה וממריא בכנפיים מצולקות אל הגבהים של מדינת ישראל הריבונית בארץ ישראל, לכן אינני יכול לראות את העצמאות הישראלית כעניין המובן מאליו. בכל שנותיי בצבא, ביטחון, בפוליטיקה, בכלכלה ובנשיאות, שאבתי השראה מאמונתי בנצח ישראל ובחובה לפעול למענו. מעבר לכל עכבה אני רואה את הסיפור המופלא של ההישגים המרשימים בכל תחומי החיים. אין מקבילות לטרגדיות שנחתו על העם היהודי בימי חיי, אבל ניצחונותינו והישגינו הפליגו מעבר לחומות של כל הדורות הקודמים, לכן אפשר לחלום וראוי לחלום, אדרבא, צריך לחלום".

האלוף (במיל') חיים הרצוג ז"ל, הנשיא השישי של מדינת ישראל, היה קצין המבצעים והמודיעין של חטיבה 7, בתחילת מלחמת העצמאות והשתתף בקרבות לפריצת הדרך לירושלים. ביולי 1948 החל בהקמת חיל המודיעין ועמד בראשו.

לאחר המלחמה שימש כנספח צבאי בארצות הברית, מפקד חטיבת ירושלים וכרמ"ט פיקוד דרום. ב-1959 מונה שנית לראש אגף המודיעין. השתחרר מצה"ל ב-1962 בדרגת אלוף.

בתקופת ההמתנה שלפני מלחמת ששת הימים, נתן הרצוג שיחות פרשנות יומיות ב"קול ישראל", שחיזקו את רוחו של הציבור בישראל. קטעי הקריינות שלו בזמן מלחמת ששת הימים הונצחו על תקליט, שהיה לרב מכר. עם תום המלחמה מונה כמושל צבאי ראשון של הגדה המערבית שכללה אז גם את מזרח ירושלים. במלחמת יום הכיפורים חזר לעודד את הציבור בשיחות פרשנות יומיות ברדיו.