כאן זברה עבור כריכת הספר

מחבר: ישראל אריאלי
שנת הוצאה: 2022
קוד זיהוי בספריה:

כאן "זֶּבְ רָ ה" עבור

ישראל אריאלי, הוצאת ניב, 165 עמודים, כריכה רכה, 2022

אל"ם (במיל') ישראל אריאלי מקיבוץ גניגר התגייס ב־1963 והגיע לגדוד 82 שבמחנה חסה, לאחר שנפלט מקורס טייס. את השירות הסדיר סיים בדרגת סגן ומכאן ואילך התקדם בשירות המילואים דרך קורסי הפיקוד שעבר והמלחמות בהן לחם, ובכללן מ"פ במלחמת ששת הימים בחטיבה 37 ,מלחמת ההתשה בחזית הסורית, ומג"ד במלחמת יום הכיפורים בחטיבה 179 של רן שריג – הן בחזית רמת הגולן והן בחזית סיני בשלהי המלחמה. כותרת המשנה לספרו היא "סיפור חייו של אל"ם בדימוס האיש והלוחם ישראל אריאלי מקיבוץ גניגר".

"מעולם לא חשבתי שהשתתפות במלחמה הבלתי צפויה הזאת תהיה נטועה בי באופן כול כך חזק לשארית חיי. חיי שלפני המלחמה וחיי שאחרי השתנו במהותם בתכלית. אומנם עיסוקיי לא השתנו, אבל הצורה שבה אני רואה את החיים השתנתה לחלוטין. הפכתי מישראל אריאלי ל־"זֶּבְ ָרה", הכינוי שזוהיתי בו כשדיברנו בקשר במהלך המלחמה.

 "בסיפורי, השזור בסיפורה של קבוצת גניגר שבה אני חי ושל מדינת ישראל, אני מספר על הדרך הקשה שעברו הוריי שורדי השואה עד שהגיעו לארץ והצליחו להקים משפחה, על תקופת ילדותי בימי בית הספר היסודי והתיכון, על המשפחה היפה והאוהבת שבניתי עם רחלי בסיום מלחמת יום הכיפורים, על השירות בצה"ל בסדיר ובמילואים, על המלחמות ובעיקר על מלחמת יום הכיפורים. אני מספר גם על הימים שאחרי המלחמות, כשהמדים כבר בארון ואני הופך למפיק ובמאי של מאות אירועי תרבות ופסטיבלים ברחבי הארץ ובקיבוצים ואחראי להקמת להקות, ובהן להקת הבידור "שומבצל", להקת הזמר "פינה בעמק" ולהקת המחול "צוותא יזרעאל".

זהו ספר מרתק השופך אור על חיי רבים בארץ, בנים להורים שעלו לארץ מארבע כנפות תבל והחלו לבנות חיים חדשים, שמלחמת יום הכיפורים טִלטלה ושינתה את חייהם. הספר כתוב בטוב טעם ולא נעדר ממנו ההומור הטבוע בחייו של המחבר כקו אופי מאפיין.