מלחמת ההתשה בחזית המצרית כותרת

מחבר: יהודה בריל
שנת הוצאה: 2019
קוד זיהוי בספריה:

מלחמת ההתשה בחזית המצרית 1967-1970

יהודה בריל, הוצאה עצמית, 2019 ,477 עמודים, כריכה רכה

מלחמת ההתשה בחזית המצרית בשנים 1967-1970 ,האפורה, הנשכחת, המדממת, מרובת החללים והפצועים, נחרתה עמוק בנפשו של יהודה בריל המחבר, ששימש אז מפקד טנק. השנים הרבות שחלפו מאז לא התישו אותו ואת רצונו העז לתעד את סיפורו של גדוד 79 שבו שירת באותה מלחמה. שנים רבות הוא אסף בשקדנות אין־קץ פרט לפרט וטווה את סיפור המלחמה של הגדוד ושל חייליו ומפקדיו, אף שזיכרונם של חלק מחיילי הגדוד קהה במקצת עם השנים. הוא ליקט צילומים רבים ובספר הוא מציג יריעה רחבה של המלחמה מההיבט של מי שהשתתפו בה. לפני כשנתיים פרסם מהדורה ראשונה אינטרנטית של הספר באתר יד לשריון, ומאז הוסיף למהדורה המודפסת שיצאה לאחרונה פרקים שונים, פרטים על החללים וצילומים רבים.

"נוכחתי לדעת" כותב המחבר "שאין הרבה מידע בכתובים ובכלל על מלחמת ההתשה בחזית המצרית והחלטתי לספר עליה ולהעלות אותה להכרה ציבורית רחבה מאוד".

"שירתי כמט"ק במלחמה. את הספר כתבתי כסיפורו של לוחם שריון שלחם במלחמה. ראיתי בעבודתי שליחות וזכות גדולה. בספר מתוארים הרבה אירועים וסיפורים שרואים אור לראשונה, אירועים שהתרחשו בגדודי השריון השונים, בחילות השונים שלחמו במלחמה, מבצעים שונים כמו של סיירת שקד, הצנחנים, סיירת מטכ"ל, שייטת 13 ,סיפורי לוחמים, דברים לזכרם של הנופלים ודברים רבים נוספים".

המחבר מקדיש את הספר לזכרם של לוחמי השריון, החרמ"ש והסיור, פלוגת המפקדה והחולייה הטכנית האמיצים ששירתו בגדוד 79 במלחמת ההתשה ונפלו בה, וכן ליתר הלוחמים האמיצים מהגדודים האחרים מחטיבות השריון ומהחילות השונים בצה"ל ונפלו באזור קו התעלה. עוד מוקדש הספר למשפחות השכולות, ללוחמים שנפצעו בה שחלקם חיים עד היום עם תוצאותיה של המלחמה, חלקם הלומי קרב הנושאים עמם את האירועים הקשים שחוו עד עצם היום הזה.

 

לכתבה שפורסמה באתר יד לשריון מיום 18 במרץ 2019: השקת הספר מלחמת ההתשה בחזית המצרית 1970 – 1967 לחצו כאן

ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר