פאטון - כריכה

מחבר: מרטין בלומנסון.
שנת הוצאה: 1989
קוד זיהוי בספריה: AC8560

פאטון – האיש והאגדה

כתב: מרטין בלומנסון. הוצאה: "מערכות צבא הגנה לישראל/משרד הביטחון-ההוצאה לאור, 1989, מס' עמודים: 189 עמודים.

"הצטרפתי למפקדת הארמיה השלישית של גנרל ג'ורג' ס.פאטון בלוכסמבורג בראשית שנת 1945. מעולם לא הכרתי את הגנרל שפיקד עלי ומעולם לא דיברתי עימו. הבטתי בו מרחוק בפליאה. עוד באותם ימים היו מעלליו לאגדה.

היתה לו דמות כובשת. בין אם נסע בג'יפ, ובין שעמד בדום מתוח או האזין לתדרוך, שלטה נוכחותו בכיפה. חיצוניותו הממורקת ברקה. הוא היה תמיד מוכן לתצוגה ותמיד היה דרוך כקפיץ. הוא השרה התרגשות ויראה, כמו גם נאמנות ואמון.

השרות הצבאי שם לא דמה לשום שרות אחר. כאז כן היום, אני גאה על שנמניתי עם הצוות של פאטון ותהא תרומתי פחותה ככל שתהא. כלאלפי חיילים אחרים האומרים בנימת סיפוק: "גם אני דהרתי עם כוחותיו של פאטון", אף לי יש זכרונות נעימים. מותו היה אבידה אישית וכשהבשורה על מותו הגיעה אליי, חנקו דמעות את גרוני.

מאז הקדשתי את מרבית חיי חחימוד חייו של פאטון החייל והאדם. ניסיוני הראשון לתארו כול בספר "הבקעה ומרדף" שפורסם בשנת 1961 ושחלקו הארי מוקדש למעלליו בשדה הקרב ונורמנדיה. לכך נוספו מאמצים אחרים. בשני כרכי הספר "מסמכי פאטון" שהופיעו ב-1972 וב-1974 ניסיתי לאפשר לפאטון לדבר בשמו ובדרכו שלו. חקירה מאומצת ומחשבה מעמיקה הובילו אותי לערוך מחדש את קווי דמותו, ואני מקווה שאף להבהירה. הספר הנוכחי הוא בבחינת מבט חדש ושונה על הקצין ועל הישגיו".