פומה - כותרת

מחבר: מיכאל מס ואדם אובריאן
שנת הוצאה: 2011
קוד זיהוי בספריה:

פומ"ה ספר אלבומי חדש של מיכאל מס ואדם אובריאן

לאחרונה יצא לאור באנגלית הספר פומ"ה (פורץ מיכשולים הנדסי). זהו ספר נוסף מספר 11 בסדרת ספרי הרק"ם הישראלי שמפרסמים מיכאל מס ואדם אובריאן (Michael Mass and Adam O’Brien)

ערך אל"ם (במיל') שאול נגר

הספר פומ"ה (PUMA), 83 עמודים, כריכה רכה, הוצאת Desert Eagle Publishing

לוגו של ההוצאה לאור

לוגו של ההוצאה לאור

לכתבה המקורית והנרחבת באנגלית על הספר פומ"ה, לחצו כאן:

הספר פומ"ה מצטרף לעשרה ספרים קודמים בסדרה, ראו בהמשך, ומביא פרטים טכניים רבים על רק"ם זה המשמש את כוחות ההנדסה בצה"ל (הנגמ"ש פומה גם שימש במבצע "צוק איתן"). כמו קודמיו הספר משופע ביותר מ-200 צילומים מפורטים של כלל הרק"ם ושל חלקים ומערכות שונות שבו ובוני דגמים ימצאו בו עניין רב ומקור אמין שיסייע להם בבנייה.

על המחברים

סא"ל (במיל') מיכאל מס עשה את רוב שירותו בצה"ל בתחומי החימוש והשריון ושנים רבות היה אוצר מוזאון הרק"ם שביד לשריון. ידוע גם בכישרונו הרב בבניית דגמי רק"ם.

אדם אובריאן (Adam O’brien), עורך סדרת הספרים הזו, הוא ארכיטקט במקצועו, שהוקסם מגיל צעיר מההיסטוריה הפוליטית והצבאית של ישראל וצה"ל, ובעצמו בונה דגמים נלהב.

הקדשה של הספר

הספר מוקדש לזכרו של אל"ם (במיל') יחיעם הרפז ז"ל, שהיה מומחה צה"לי בנושא מזקו"ם ושירת שנים רבות ברשות פיתוח הטנק (רפ"ט), יחיעם עמד מאחורי הפיתוח של המזקו"ם של טנקי המרכבה השונים ושל הנגמ"ש פומ"ה.

אל"ם יחיעם הרפז ז"ל בעת שירותו

כמה פרטים על הנגמ"ש פומ"ה

בשלהי שנות החמישים של המאה הקודמת הגיעו לארץ מבריטניה ראשוני הטנקים מסוג סנטוריון סימן 5. טנק הסנטוריון נקרא בצה"ל טנק שוט. יעילותם של טנקים אלה הוכחה בתקריות האש של המלחמה על המים לפני מלחמת שש הימים ובמלחמת ששת הימים כאשר הכריעו את טנקי הטי-55 שהיו בצבאות מצרים וסוריה.

הנגמ"ש פומ"ה נבנה על בסיס שלדת טנק שוט קל שהיה בעל מנוע דיזל. נגמ"ש זה יועד לניוד כוחות הנדסה עם ציודם הייעודי, כדי שיוכלו לנוע בשטחים שונים עם כוחות השריון בקצב זהה.

הנגמ"ש פומה ובחזיתו מערכת נוכרי לפריצת מוקשים (מתוך הספר)

הנגמ"ש פומ"ה בפעולה ליד טנק מרכבה סימן 3 (מתוך הספר)

הספרים הקודמים בסדרה:

מגח 6ב גל

מרכבה סימן 3

מרכבה סימן 4

מגח 6ב גל וגל בט"ש

מרכבה סימן 3

מרכבה סימן 3

דחפורים ד-9

אכזרית

נגמ"ש אם-113 זלדה

התומ"תים "רוכב" ו"דוהר"