הרמטכ"ל: הקרב המשולב חיוני ליכולת ההכרעה של צה"ל

אלוף גיא צור נכנס לתפקידו כמפקד זרוע היבשה בטקס החילופים שהתקיים בלטרון. אלוף סמי תורג‘מן, מפקד מז”י היוצא, אמר בטקס כי “כוחות היבשה נכונים לכל אתגר”

 

מערכת אתר צה”ל, 24 בפברואר 2012

 לחיצת יד של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ למפקד החדש של זרוע היבשה האלוף גיא צור בסיום הטקס. צילום: נופר ניסים, יד לשריון

לחיצת יד של הרמטכ”ל רב-אלוף בני גנץ למפקד החדש של זרוע היבשה האלוף גיא צור בסיום הטקס. צילום: נופר ניסים, יד לשריון

 

אלוף גיא צור מונה היום (ראשון) לתפקיד מפקד זרוע היבשה, בטקס שנערך ב”יד לשריון” שבלטרון במעמד ראש המטה הכללי, רב- אלוף בנימין (בני) גנץ, חברי פורום המטה הכללי והמשפחות. אלוף גיא צור החליף בתפקידו את אלוף שלמה (סמי) תורג’מן, שכיהן כמפקד זרוע היבשה בשלוש השנים וחצי האחרונות וימונה למפקד פיקוד הדרום.

הרמטכ”ל גנץ אמר למפקד זרוע היבשה היוצא כי “במשך שלוש שנים וחצי הובלת את זרוע היבשה, בתקופה שבה נדרש צה”ל לאתגרים חסרי תקדים בבניין הכוח. עשית זאת בשילוב האופייני לך של נחישות ושל שיקול דעת, באופן מחושב מתוך הבנה מקצועית ומעמיקה שהשתתפה בפיתוח תורות הלחימה של צה”ל. חוסנך ניכר בעלייה ברמת הכשירות והמוכנות של צה”ל, בשיפור היקף ואיכות האימונים של כוחות היבשה ומערך המילואים”.

רא”ל גנץ אמר לאלוף צור כי “היום, בתמונת מצב אזורית, דינאמית ומורכבת, שינויים באופי הלחימה והתפתחות הטכנולוגיה, אין תחליף לכוחות היבשה. הקרב המשולב ביבשה עודנו מרכיב מרכזי וחיוני ביכולת התמרון וההכרעה של צה”ל. אני סומך עליך שתדע להוביל את זרוע היבשה באחריות, שתדע לשמור על הקיים, החזק והמבוסס זה מכבר ותשכיל להתאים ולהעצים את הכוחות מול אתגרי העתיד”.

מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף שלמה (סמי) תורג’מן, אמר בטקס כי הוא “מתבונן היום בגאווה רבה ובתחושת סיפוק על כוחות היבשה ורואה יחידות כשירות ומוכנות. אני רואה מפקדים איתנים ומקצועיים, מובילים אחריהם לוחמים גאים ומקצועיים, שתחושת המסוגלות זורמת בדמם, ואני יכול לומר בסיפוק- יש על מי לסמוך וכוחות היבשה נכונים לכל אתגר”.

“מפקדי וחיילי זרוע היבשה, מסביב יהום הסער. תזוזת היבשה האסטרטגית, האופרטיבית וטקטית המתרחשת במעגלים קרובים ורחוקים, שאת סופה מי ישורונו, מעמידה בפנינו אתגרים חדשים ואתגרים ישנים עם פנים חדשות. יחד נפעל להתאים ולחזק את כוחות היבשה את מול האתגרים המשמעותיים כל כך”, סיכם אלוף צור.

לסרטון על הדברים שנאמרו בטקס ראו כאן.

 

אלוף גיר צור נכנס לתפקידו כמפקד זרוע היבשה

אלוף צור מחליף בתפקידו את האלוף סמי תורג‘מן, שימונה בקרוב למפקד פיקוד הדרום הרמטכ”ל: “האלוף תורג’מן הוביל את הזרוע להישגים מרשימים”

 

מערכת אתר צה”ל, 21 בפברואר 2013

 מימין: הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, אלוף גיא צור, אלוף סמי תורג'מן, שר הביטחון אהוד ברק

מימין: הרמטכ”ל רב-אלוף בני גנץ, אלוף גיא צור, אלוף סמי תורג’מן, שר הביטחון אהוד ברק

 

תא”ל גיא צור הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף בטקס חגיגי אשר נערך במחנה “רבין” (הקריה). הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר אהוד ברק, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי.

אלוף גיא צור, אשר כיהן כראש חטיבת התכנון באגף התכנון עתיד להחליף בתפקידו את מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף שלמה (סמי) תורג’מן, אשר ימונה למפקד פיקוד הדרום.

אלוף תורג’מן אמר בטקס כי הוא “מעביר צבא יבשה חזק, נחוש ומוכן לאתגרים הקרובים וחזון לעתיד, אך בעיקר אני משאיר אנשים שיידעו להפוך חזון למציאות”. אלוף צור הודה לרמטכ”ל ולשר הביטחון על האמון שניתן בו ואמר כי הוא “חש את גודל האחריות שניתנה לי בפיקוד על זרוע היבשה המעצבת את כוחות היבשה ויכולותיהם בתקופה מאתגרת של אילוצים רבים ואתגרים רבים עוד יותר”.

ראש המטה הכללי, רא”ל גנץ, הודה לאלוף תורג’מן ואמר כי יכולתו לנווט את ספינת זרוע היבשה בדרכו המקצועית והשקטה היא שהביאה להישגים מרשימים הניכרים בכל חלקי הזרוע. בנוסף, בירך הרמטכ”ל, רא”ל גנץ, את אלוף צור ואמר: “אין לי ספק ביכולת שלך לדעת מה הזרוע צריכה מול צורכי ההווה והעתיד, ניסיונך העניק לך ידע שיוביל להישגים מרשימים”.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי “יצא לי להכיר את סמי כשהגעתי לאגף המבצעים. ראיתי אותו אחר כך באוגדה עם יכולת שכלית מעמיקה וחודרת, עם הקשבה ועקשנות על הביצוע וקביעת סטנדרטים גבוהים, ועכשיו בזרוע היבשה. אני מודה שנהניתי מאוד מהעבודה עם גיא צור. אני חושב שאתה מביא איתך לא רק הרבה ניסיון מהעבר, אלא גם איזו אמת ישנה שפעם נוספת מקבעת את עצמה”.

“אני חושב שאתה בא מצויד מאוד בכלים הנכונים ואתה מבין את העדיפויות. אני שמח מאוד לראות אותך היום עם דרגת אלוף נכנס לתפקיד כל כך חשוב, ואני מאחל לך הצלחה”, הוסיף השר ברק.

פרטים מהאינטרנט

גיא צור נולד ב-1962. היה מפקד עוצבת הפלדה במלחמת לבנון השנייה ואחר כך מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה ומפקד עוצבת סיני. ב-2011 מונה לראש חטיבת התכנון באגף התכנון. התמנה ביום 21 בפברואר 2013 למפקד זרוע היבשה.

גיא צור נולד בגבעתיים בשנת 1962. הוא התגייס לחיל השריון ושירת בחטיבה 188. בשריון עבר צור הכשרה כלוחם וקורס מפקדי טנקים. בהמשך השלים קורס קצינים ושימש כמפקד מחלקת טנקים. בין השאר היה מפקד פלוגה ומפקד גדוד 53 בתקופת הלחימה בדרום לבנון. ב-1994 מונה לקצין אג”ם של אוגדה 36 ואחר כך יצא ללימודים באנגליה בבית הספר המלכותי ללימודי ביטחון. לאחר חזרתו מונה לראש מחלקת תורת חיל השריון ולמפקד חטיבת מילואים. בשנת 2000 מונה למפקד חטיבה 401, חטיבת שריון סדירה והוביל אותה במהלך מבצע חומת מגן. ב-2002 מונה למפקד חטיבה 460, חטיבת ההכשרות של חיל השריון.

באוגוסט 2003 קודם לדרגת תת-אלוף והתמנה לראש מטה פיקוד הדרום, במסגרת זו עסק בתכנון ביצוע תכנית ההתנתקות. בנובמבר 2005 מונה למפקד עוצבת הפלדה. האוגדה תחת פיקודו לחמה במלחמת לבנון השנייה, וקיבלה אחריות על הגזרה המזרחית של דרום לבנון.

צור נשוי ואב לשלושה, בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות ותואר שני במנהל עסקים.