הם פשוט שריונרים

מימין: אל"ם ניר בן דוד מח"ט 188 ברק, אל"ם יאיר וולנסקי מח"ט 401, ואל"ם דן נוימן מח"ט 7,

מתגייס לחיל השריון? למפקדים בחטיבה יש כמה מילים לומר לך. מיוחד: שלושת מפקדי חטיבות שריון פונים בטורים אישיים למתגייסים הטריים

 אל"ם דן נוימן, אל"ם ניר בן דוד ואל"ם יאיר וולנסקי

(מאתר צה"ל, 29 בנובמבר 2015)

מימין: אל"ם ניר בן דוד מח"ט 188 ברק, אל"ם יאיר וולנסקי מח"ט 401, ואל"ם דן נוימן מח"ט 7,
מימין: אל"ם ניר בן דוד מח"ט 188 ברק, אל"ם יאיר וולנסקי מח"ט 401, ואל"ם דן נוימן מח"ט 7

לקראת הגיוסים לחיל השריון מפקדי חטיבות 7, 188 ו-401 אליהן אתם מצטרפים היום, כתבו במיוחד בשבילכם שלושה טורים אישיים, כל טור מציג טעימה קטנה מהשירות הגדול אותו אתם מתחילים היום.

 מפקד חטיבה 7, אל"ם דן נוימן

מתגייסים יקרים, אני מניח שאתם מגיעים היום עם חששות והתרגשות רבה. השירות הצבאי הוא ההזדמנות הגדולה שלכם לרשום את סיפור חייכם. בעוד כשלוש שנים כשתשתחררו ותשאלו את עצמכם, "מה עשיתי בצבא?", אתם רוצים שתהיה לכם תשובה טובה. אתם רוצים לראות את יישובי הארץ ודרכיה, ולהגיד לעצמכם "זה כאן גם בזכותי". אתם רוצים לראות את תושבי הארץ העסוקים ולהגיד, "עשיתי את שלי כדי שיוכלו לעסוק בכך". אתם רוצים לפגוש חברים חדשים לחיים, ואתם רוצים לדעת שהשירות פיתח את יכולותיכם. בשורה התחתונה, אתם רוצים שירות משמעותי, והשירות בחטיבה 7 עונה בדיוק לכך.

חטיבה 7 הוקמה עם הכרזת המדינה ומאז לקחה חלק בכל מלחמות ישראל, בכל העימותים ובכל רחבי הארץ. בכל מקום אליו הגיעה החטיבה – היא הכריעה. חטיבה 7 היא לא "עוד חטיבה", אלא  "החטיבה". היא מאוישת במיטב הלוחמים בשריון, בפלס"רובהנדסה, מצטיידת כעת במיטב אמצעי הלחימה ומלאה במסורת של נחישות, מקצוענות, גמישות ומחשבה יצירתית.

השירות בחטיבה 7 איננו קל או פשוט. הוא מלא באתגרים המחייבים מקצוענות ורעות בין הלוחמים. אימונים מורכבים בכל תנאי מזג אוויר ובכל רחבי הארץ, שיתוף פעולה עם יחידות רגלים ותותחנים, תעסוקות מבצעיות בכל הגבולות – בטנקים או בפומ"ות(פורץ מכשולים הנדסי), או כלוחמים רגליים. בשירות תתבקשו לעמוד בדרישות גבוהות באופן קבוע, כי בחטיבה 7 לא מתפשרים על איכות. אנחנו מתכוונים לנצח בשדה הקרב.

בימים אלו החטיבה נערכת לאימון חורף ברמת הגולן שיכלול תרגילים מסוגים שונים, ביום ובלילה, עם מגוון כוחות. במקביל, עוברת החטיבה הסבה לטנק מרכבה סימן 4. אני מצפה לפגוש אתכם בחטיבה, כשתצטרפו ליחידות המבצעיות בעוד כשמונה חודשים.

בהצלחה.

חטיבה 7 באימון. צילום: דובר צה"ל
חטיבה 7 באימון. צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבה 188, אל"ם ניר בן דוד

למי מכם שמצטרף היום לשורות חטיבת השריון "ברק" (188), דעו שמדובר בחטיבה מפוארת שהישגיה עיצבו את גבולותיה של מדינת ישראל. אתם, הדור החדש של החטיבה, מהווים חלק בשרשרת הדורות הממשיכה ומצמיחה את שורשי החטיבה. הכומתה השחורה שתרוויחו בזיעה ותזכו להניח בכותפת, תסמל עבורכם את הקשר לאדמה ולטנק שיהפוך לבית השני שלכם, אבל יותר מכל, את החברים שיעמדו לצדכם כתף לכתף בקרב.
מורשת הקרב, יחד עם אירועים רבים, הותירו לנו את הרוח המלווה את מפקדי ולוחמי החטיבה – "רוח ברק". בתוך זמן קצר, תתוודעו לרוח זו ולדמות הלוחם בחטיבה 188. בתוך זמן קצר, יתגבש צוות הטנק שלכם, צוות קטן ואיכותי שילמד אתכם לעבוד כאחד כדי להפעיל את הטנק ולהפוך אותו מגוש פלדה דומם, למכונת מלחמה משכוללת ואימתנית הדוהרת בכל שטח ושולחת אש קטלנית לאויב.

תוך זמן קצר, תתוודעו לרעות השריונרים, אשר נרקמת בין הלוחמים. רעות הייחודית לחיל השריון בכלל ולחטיבה בפרט, לא תמצאו דומה לה. בימים הקרובים תפגשו אנשים מכל קצוות הארץ, צעירים ואיכותיים כמוכם, המגיעים מלאי מוטיבציה עם "ברק בעיניים". יחדיו תעצבו את השירות שלכם למיוחד ולמשמעותי, והחברים שתרכשו יישארו לצדכם שנים רבות קדימה.

רק לפני כחודש, יצאה החטיבה לתרגיל חטיבתי כשברקע גל טרור שהורגש בכל רחבי הארץ, המבקש לשבש את חיינו בארץ ישראל. ההתעקשות לקיום התרגיל אינה ברורה מאליה ומדגישה אף היא את הערכים והתכונות של חטיבה 188, שמציבה עצמה בחוד החנית של כוחות הצבא.

עם גיוסכם, אני מברך אתכם בבואכם אלינו ויודע שאוכל לסמוך על כל אחד ואחד מכם. מהיום- עיני האזרחים נשואות אליכם. אני מאחל לכם הצלחה בהמשך דרככם כלוחמי הברק בחטיבה 188 ויודע שאתם הטובים שבטובים.

ברק בעיניים. צילום: דובר צה"ל
ברק בעיניים. צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבה 401, אל"ם יאיר וולנסקי

מתגייסים יקרים,

היום אתם מצטרפים אל שורות חיל השריון, חיל שעוצמתו אינה מוטלת בספק ונחיצותו מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם בשדה הקרב.

אתם המתגייסים לחטיבה 401, ״חטיבת ההכרעה״, תזכו להפעיל את טנק ״מרכבה סימן 4״, הטנק המתקדם בעולם. אתם תזכו להשתלב בחטיבה לוחמת אשר ייחודה אינו האמל"ח המתקדם, אלא אנשיה. בחטיבה משרתים לוחמים ומפקדים איכותיים וערכיים, בעלי רוח לחימה וחתירה לניצחון.

חטיבה 401, ״עוצבת עקבות הברזל״, ניצבה פעם אחר פעם בחזית מאז הקמתה בשנות השישים, ונטלה חלק מרכזי במלחמות ישראל ובמבצעי הלחימה.

גם בקיץ הקודם, במבצע ״צוק איתן״, לחמה החטיבה בחוד החנית והגיעה להישגים מבצעיים משמעותיים. כוחות השריון, ההנדסה והחי״ר של החטיבה הם מהאיכותיים והמיומנים בצה״ל, ואתם, המתגייסים, תידרשו לעמוד ברף החטיבתי הגבוה – מקצועית וערכית.

אני מעריך כל אחד מכם שבחר להיות חלק מהלוחמים הלוקחים אחריות על ההגנה על מדינת ישראל, יחד נחווה שירות אינטנסיבי ומשמעותי בחיל הנמצא בחזית הלחימה. אני סמוך ובטוח שתצליחו לעמוד במשימותיכם בצורה הטובה ביותר.

ברוכים הבאים לחטיבה 401, בהצלחה.

האדם שבטנק. צילום: דובר צה"ל
האדם שבטנק. צילום: דובר צה"ל