הטנק האמריקאי האחרון עוזב את גרמניה

מאז שלהי מלחמת העולם השנייה שהו יחידות שריון אמריקאיות על אדמת גרמניה. החודש הועמס הטנק האמריקאי האחרון בדרכו חזרה מגרמניה לארצות הברית

 

אל"ם (במיל') שאול נגר (על פי כתבה של John Vandiver באתר www.militaryphotos.net, 5 באפריל 2013)

בסיום מלחמת העולם השנייה נחצתה גרמניה לשתי מדינות, גרמניה המזרחית בשליטת ברית המועצות, וגרמניה המערבית בשליטת שלוש מבעלות הברית: ארצות הברית, בריטניה וצרפת. שני הגושים החזיקו יחידות צבא על אדמת גרמניה, ברית המועצות על אדמת גרמיה המזרחית ובעלות הברית על אדמת גרמניה המערבית. חלפו מאז קרוב ל-70 שנה, "מסך הברזל" (Iron Curtain), הכינוי המטאפורי שטבע וינסטון צ'רצ'יל ב-5 במארס 1946 לגבול שבין המזרח למערב באירופה התפוגג, חומת ברלין האימתנית נפלה, שתי הגרמניות התאחדו למדינה דמוקרטית אחת בשנת 1990, ברית המועצות התפוררה, ברית וארשה שבראשה עמדה רוסיה חלפה מן העולם וסדר חדש בא לאירופה. לארצות הברית יש עדיין אינטרסים חזקים ואסטרטגיים בגרמניה, אך היא החליטה להוציא את הטנקים שלה מאדמת גרמניה ולהחזירם הביתה. במארס האחרון עזב טנק האברמס האמריקאי האחרון את אדמת גרמניה.

חומת ברלין עם "רצועת המוות" (משמאל), שטח סטרילי שהיה סגור לאזרחים

"כבוד גדול הוא להיות החייל המלווה את הטנק האחרון העוזב את גרמניה." אמר סמל ג'רמי ג'ורדן (Jeremy Jordan) מהמשטרה הצבאית האמריקאית. "כשטנק אחרון זה מפליג חזרה לארצות הברית אנו מסיימים פרק בהיסטוריה. בתקופת השיא היו מוצבים על אדמת גרמניה 20 דיוויזיות משוריינות של כוחות נאט"ו ובהן כ-6000 טנקים. "אין יותר טנק אמריקאי על אדמת גרמניה. זה רגע היסטורי." אמר סא"ל ווין מארוטו (Wayne Marotto), דובר היחידה האמריקאית.

 הטנק האמריקאי האחרון מועמס על רכבת בדרכו לנמל

הטנק האמריקאי האחרון מועמס על רכבת בדרכו לנמל

 טנק אברמס אמריקאי בתרגיל על אדמת גרמניה

טנק אברמס אמריקאי בתרגיל על אדמת גרמניה

 טנק אברמס אמריקאי בירי בתרגיל על אדמת גרמניה

טנק אברמס אמריקאי בירי בתרגיל על אדמת גרמניה