עשור למלחמת לבנון השנייה - המלחמה שהולידה חברות: "בזכות רון התגייסתי לשריון"

יעקב שלהבן הגיע בגיל 18 לבקר בבתי חולים ולשמח חיילים שנפצעו במלחמת לבנון השנייה. הוא פגש את רון וינריךשנפצע ומאז הם בקשר. "הוא נכנס לחיים שלי ושל רבים אחרים", סיפר רון. יעקב הפציר: בדור הזה, פוסט אחד יכול לשנות עולם.

 עמית קוטלר, אתר ynet , 5 ביולי 2016

חייהם של רון וינריך ויעקב שלהבן הצטלבו לאחר מלחמת לבנון השנייה. וינריך, שהיה מפקד טנק, אושפז בבית החולים לאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית, ויעקב היה בסך הכול בן 18 שהחליט לתת מעצמו למען החיילים. מאז יש ביניהם קשר מיוחד, שמסתכם, בין היתר, בכך שיעקב התגייס לשריון ומשמש כיום כקצין המבצעים של חטיבה 188.

במהלך הלחימה התנגש הטנק של וינריך בקיר. קוביות הבטון נחתו אל תוך הטנק ועל גופו של וינריך, שנותר משותק בפלג גופו התחתון. במהלך האשפוז הוא פגש את יעקב, שהתנדב בבתי החולים השונים. "הוא נכנס לחיים שלי ושל עוד רבים אחרים", מסביר וינריך. "נכנס בחור בן 18, שיער בלונדיני, מצויד בעגלה של גלידה ואלכוהול ומציע לכל הפצועים. הוא הגיע כל יום וזה יצר אימפקט בחיים שלנו".

יעקב שלהבן (מימין) ורון וינריך. אימפקט בחיים

עקב מצדו חושף סיפור מדהים של התנדבות. "התחלתי לקבל דיווחים מהצפון מהעיר צפת, בני דודים שלי גרים שם, שהם חוטפים קטיושות כל יום ובעצם כל מערך הרווחה בעיר קרס וצריכים מתנדבים שיבואו", שחזר. "עליתי לשם ולאט לאט התחלנו, היינו במהלך היום משפצים מקלטים, עוזרים לקשישים סיעודיים ובערב היינו הולכים לפצועים, היו לצערנו הרבה פצועים כל יום. התחלתי לכתוב איזשהו יומן באנגלית ואנשים מכל העולם ראו את זה,

התלהבו ואמרו 'לך על זה, אנחנו רוצים לפנק את הפצועים'. התחלנו עם עגלה, ואחרי המלחמה פגשו אותי זוג יקר מירושלים שיש להם עמותה למען חיילים והם בעצם אמרו לי 'לך על זה, אנחנו איתך עכשיו', וכל יום היינו עוברים מבית חולים לבית חולים, תל השומר, רמב"ם".

בשנים האחרונות מתגורר וינריך בלוס אנג'לס אך הקשר בינו לבין יעקב נשמר. "כיום, כלוחם בחטיבת שריון, אני יכול להגיד לך מה זה אחוות לוחמים אבל מבחינתי גם שם הייתה סוג של אחווה", אומר יעקב. "אתה רואה אנשים ברגעים הכי קשים שלהם והחיים שלך משתנים ברגע שאתה איתם. רק מי ששם יכול להבין את זה".

ליעקב חשוב לומר עוד דבר: "היום מדברים הרבה על דור ה-y, דור המסכים ושלאף אחד לא אכפת. אני מקווה שאולי דרך הסיפור הזה אנשים יבינו שכל ילד צעיר היום בדור הזה, פוסט אחד שלו יכול לשנות עולם ולהביא אנשים להירתם ולעשות דברים למען החברה, ואני מאוד מקווה שזה מה שיקרה".

שלהבן ווינריך לאחר הפציעה

לצפייה בסרטון ובכתבה, ראו כאן:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4821922,00.html