בחיל השריון נלחמים בסטיגמת הכרס: "השריונאים כשירים לא פחות מהחי"רניקים"

בחטיבה 7 של חיל השריון ערכו שינויים בשיטת האימונים, כדי להעלות את רמת הכושר הקרבי של הלוחמים: "הסטיגמה של ישיבה בטנק כבר לא קיימת"

 

מתן גלין (מאתר צה"ל, 10 במארס 2013)

 

 טנק מרכבה

לקראת גיוס מארס של חיל השריון שיתקיים בשבוע הבא, בחטיבה 7 החליטו לשים סוף לסטיגמה על השריונרים בכל מה שנוגע לכושר הקרבי, ולעשות מהפך – החל מתפיסת המפקדים והלוחמים לנושא, ועד לשינויים בשיטת האימונים, השריונרים של ימינו כבר מזמן יצאו מהטנק.

"חיל השריון וחטיבה 7 הם לא מה שהיו פעם", אומרת קצינת האימון הגופני של חטיבה 7, סגן נוגה גולדברג, "יש לנו פלוגות שריון ברמת כושר גבוה יותר מחי"רניקים רבים. הסטיגמה של ישיבה בטנק כבר לא קיימת, וחטיבה 7 הוכיחה זאת. אנו בתהליך ואנו ממשיכים בו כל הזמן".

באליפות צה"ל האחרונה, החלה חטיבה 7 להוכיח שלוחמיה ברמת חי"ר לכל דבר ועניין. האליפות מתקיימת אחת לשנה ובד"כ מתחילות החטיבות הלוחמות לאמן את נבחרותיהם כחודש מראש. בחטיבה החליטו להאיץ את קצב האימונים עוד לפני כן, והפכו את פקודת האימונים של וינגייט לקראת האליפות לפקודה כלל חטיבתית. השריונרים, שיצאו נשכרים מהעניין, סיימו את האליפות במקום השלישי הכללי מבין כלל חטיבות הלוחמים, ולראשונה בהיסטוריית האליפות זכתה חטיבת שריון במספר רב כל כך של גביעים. "ישנה מהפכה בתפיסת הראייה של המפקדים ושל החיילים בכל הנוגע לכושר הקרבי. הטמענו תרבות של כושר בחטיבה ועשינו את העבודה. אימוני הכושר הגופני נכנסים בכל הזדמנות", הוסיפה קא"גית החטיבה.

אין ספק שזו השנה של חטיבה 7 בכל הקשור לשינויים, ומלבד אלה הגופניים, נמצאת החטיבה במהלך השנה האחרונה בתהליך שינוי מתקדם גם לאימוניה המבצעיים. "למעשה שינינו את המיקוד והאופן בו אנחנו מתאמנים ביחידות הממוכנות. אנו נמצאים בדפוס אימונים חדש, מרמה של צוות-מחלקה ועד לרמה של תרגילי חטיבה, בשיטות אחרות ובשטחים אחרים". לדבריו, "התהליך מאוד משמעותי והשפיע על יחידות רבות", אמר מפקד החטיבה, אל"ם עודד בסיוק.