מ'עמוד ענן' עד פרס האימונים החדשניים - חטיבה 7 מסכמת את שנת 2012

בכנס מיוחד, סיכמה החטיבה שנת עבודה עמוסה בפעילות בגזרות השונות. אלוף פצ"ן: "החטיבה הוכיחה רמה גבוהה באימונים וזריזות פעולה מרשימה ב'עמוד ענן'"

מתן גלין (מאתר צה"ל, 14 בינואר 2013)

טנק של חטיבה 7

חטיבת 7 סיכמה בשבוע שעבר את שנת 2012 בכנס לכלל מפקדיה וחייליה. הכנס מסכם שנה עמוסה בפעילות; משימות שוטפות ברחבי הארץ, אימונים חדשניים אשר זיכו אותם בפרס מז"י, והכנות בדרום לקראת פעילות אפשרית במבצע "עמוד ענן".
מפקד פיקוד הצפון, האלוף יאיר גולן אשר נכח בכנס החטיבה, אמר כי "החטיבה מסיימת בימים אלה אימון חורף קר ורטוב, בו הוכיחה את רמתה הגבוה. החטיבה הפגינה זריזות פעולה מרשימה גם בירידה למבצע עמוד ענן".
אלוף הפיקוד, אשר נכח באימון החורף האחרון של החטיבה, הוסיף והתייחס לחשיבותה של החטיבה במערך הלוחם של פיקוד הצפון. "החטיבה חתרה למגע במגוון תרחישים בשטחי האימון, בעת הזו, רק בשטחי האימון. אתגרי ההווה והעתיד אינם נופלים מאתגרי העבר, שאו מבטכם קדימה והמשיכו להוביל בעוז את מערך השריון בצה"ל".

חטיבה 7 באימון, שנה שעברה. צילום ארכיון: יובל הקר, דו"ץ

חטיבה 7 באימון, שנה שעברה. צילום ארכיון: יובל הקר, דו"ץ

מפקד החטיבה, אל"ם עודד בסיוק, התייחס גם הוא למוכנות חייליו. "סיימנו כעת תקופת אימון מוצלחת בה נערכנו לתת מענה לכל תרחיש שאליו נדרש. במהלך האימון הוקפצנו לעמוד ענן וראיתי אתכם ברגעי השיא, מלאי מוטיבציה ונחישות. אנו מוכנים ללחימה בכל מקום ובכל זמן בזכות כל אחד מהחיילים בחטיבה. עלינו מוטלת האחריות להמשיך את המורשת ולשמור על בטחונה של מדינת ישראל ותושביה".
את ההכרה באימוניה המוצלחים קיבלה החטיבה עם סיומה של השנה האזרחית. חטיבה 7 זכתה בתחרות שכללה את כלל החטיבות הלוחמות בצה"ל, בניהן גולני, צנחנים וגבעתי. הפרס, אשר הוענק ע"י מפקדת זרוע היבשה, התייחס לחדשנות באימונים ואיכות ביצועיהם. חטיבה 7 היא חטיבת השריון הותיקה בצה"ל, ובין החטיבות הלוחמות היחידות שפועלות מאז מלחמת העצמאות. הטנקים שבשימושה, מרכבה סימן 2, אומנם נחשבים למיושנים מבין חטיבות השריון, אך מורשת הקרב של החטיבה וגבורת חייליה הם מושא להערצה עבור כלל מפקדי צה"ל. "נתיב קרבות החטיבה הוא נתיב ההיסטוריה של מדינת ישראל. יצא לי להלחם שכם אל שכם עם רבים ממפקדי וחיילי החטיבה במשך שנים של לחימה בלבנון. בכל המקומות הללו מצאתי תמיד לוחמים נחושים, אמיצים, עיקשים, שקועים בבוץ בקור המקפיא, אך עם להט לוחמני בלב", סיכם האלוף גולן.