מפגש מחמם לב ביום קר

ביום קר, 11 בינואר 2013, הגענו 11 לוחמי גדוד 52 ממלחמת יום הכיפורים, למפגש מחמם לב לשני הצדדים עם לוחמי גדוד 52 כיום. רווינו נחת מהביקור המוצלח, החזית והעורף חיזקו אחד את השני.

סא"ל (במיל') אבי גור. צילום: אריק גוטמן שליש הגדוד ביום הכיפורים.

לוחמי גדוד 52 במלחמת יום הכיפורים והלוחמים כיום. סא"ל (במיל') אבי גור מחזיק שלט על הכנס המיועד ביד לשריון, ביום 24 בספטמבר 2013, במלאות 40 שנה למלחמה

לוחמי גדוד 52 במלחמת יום הכיפורים והלוחמים כיום. סא"ל (במיל') אבי גור מחזיק שלט על הכנס המיועד ביד לשריון, ביום 24 בספטמבר 2013, במלאות 40 שנה למלחמה

ללא תרועת חצוצרות יצאנו השכם בבוקר, 11 לוחמים מגדוד 52 של מלחמת יום הכיפורים, לבקר בדרום ולפגוש את לוחמי הגדוד כיום.
סיפרנו לחיילים על מלחמת יום הכיפורים, הבאנו לכל חייל ספר מתנה אישית ועוד פינוקים. כל הכבוד לחיילים ובמיוחד בחורף הקר, וגם מילה טובה למג"ד אודי  שאלה הם לוחמיו. רואים תוצאות לפיקוד ולניהול הנבון. אגב זו יחידה שמתמודדת כול יום עם אירועים רבים וקיבלה צל"ש על חיסול חדירה של נגמ"ש מצרי שהשתלטו עליו מחבלים! הבטחנו להם שנמשיך לעמוד לצידם ולעזור ככול שניתן! הצטרף אלינו המג"ד כיום אודי שנתן סקירה על תכנית הביקור וסוכם על מפגש נוסף, כנראה בסוף ינואר.
נסענו ליחידה הראשונה בקו שם הציג זליג את לוחמי יום הכיפורים בפני הלוחמים כיום. החלפנו חוויות, חילקנו ספר במתנה לכל חייל סדיר בקו. יקי מוסקוביץ העניק פרס כספי לחייל מס' 6 שהיה המהיר מכולם. אבי גור הסביר על מלחמת יום הכיפורים וכל אחד מלוחמי העבר הוסיף מניסיונו. אריק גוטמן תיעד את המפגש בתמונות. הצטלמנו גם ליד טנק המרכבה שאליו נכנסנו לסיור והחלפנו חוויות עם ועל הטנקי הפטון של המלחמה אז. נסענו ליחידה הבאה וגם שם פעלנו בתרגולת מתנה לכל חייל ושי כספי שנתן יקי מושקוביץ וצילום לאחר שיחה במועדון.
ביקרנו באנדרטת אוגדת הפלדה והנצחנו בתמונות. שמענו הסברים לאורך מספר נקודות בשטח מפי המג"ד. ניצלנו את ההזדמנות להודות על היום במפגשי החוויה בין לוחמי יום הכיפורים 1973 תשל"ד ללוחמי 2013 תשע"ג בשנה ה-40 לניצחון הגדול. לוחמי יום הכיפורים העניקו למג"ד הנוכחי את סיפרו של מפקדם דאז האלוף (במיל') ד"ר עמנואל סקל "הסדיר יבלום?", המבוסס על עבודת הדוקטורט על מלחמת יום הכיפורים.
אודי המג"ד כיום רואה חשיבות גדולה בביקור אחד-עשר לוחמי מלחמת יום הכיפורים בגדוד הסדיר. זה חלק ממורשת הגדוד והיום היה אחד השיאים החיוביים. הד הביקור יעבור מהר בין החיילים הסדירים.
המג"ד אודי ציין ואמר כי ,חשוב לי מאד שהבאתם רוח התנדבות ואווירה נעימה וחדשנות".
תודה למג"ד אודי ולכל הלוחמים, ותודה לכל מי שתרם להצלחת יום זה.

ביקור באנדרטה של אוגדת הפלדה

ביקור באנדרטה של אוגדת הפלדה

סא"ל (במיל') אבי גור עם ההודעה על המפגש ביד לשריון בלטרון

סא"ל (במיל') אבי גור עם ההודעה על המפגש ביד לשריון בלטרון