רוסיה חשפה לאחרונה את הדגם האחרון של הטנק T90 המכונה "פרוריב-3", עפ"י דיווח של מומחה לעינייני צבא אלכסיי חלופוטוב.

טנק טי 90מ החדש בצבא רוסיה

כתב וליקט סא"ל (במיל') מיכאל מס,מתוך Defence Blog 14.1.2017

 רוסיה חשפה לאחרונה את הדגם המתקדם יותר של טנק המערכה המתקדם T90 מדגם M, המכונה "Proryv-3"   . הטנק המתקדם איננו מהווה את חוד החנית של התכנון הרוסי בתחום הטנקים , שכן איננו עדיף על הטנק הרוסי החדיש מדגם "ארמטה" הנמצא בהצטיידות מואצת ואשר הינו בעל צריח בלתי מאויש. הדגם החדש מיועד להחליף את הצי של טנקים מדגמים T90, T90A אשר הינם עדיין בשירות של צבא הפדרציה הרוסית. (לעניות דעתי מדובר בשדרוג ולא ביצור דגם של טנק חדש מ.מ.).

עוד ב-2015 טען המשנה לשר ההגנה הרוסי, יורי בוריסוב, שאין מנוס אלא לשדרג או לשפר את הטנקים מהדגמים הישנים יותר.

טנק ה-T90M הינו בעל תותח בקוטר 125 מ"מ בעל יכולת של ירי תחמושת קונבנציונאלית פרודה, כמו גם טילי נ"ט מונחים. (יכולת שהייתה גם בדגמים המיושנים יותר). מערכות חדשות תהייה בתחום מערכת העקיבה האוטומטית וכן במערכת בקרת האש. מנוע הטנק הישן יוחלף במנוע בעל הספק של 1300 כ"ס ומשקל הטנק יגיע ל-50 טון. זהו הספק של 30 כ"ס לטון, בהשוואה לכ-20 כ"ס לטון בטנקים מערביים אחרים הכוללים גם את המרכבה 4.

טנק טי 90מ החדש בצבא רוסיה

הטנק המשודרג הרוסי T90M

לדגם החדש של הטנק הרוסי יהיה מיגון מרוכב כמו גם מיגון ריאקטיבי במקום המיגון הישן מדגם "קונטאקט-5". פלטות הבזוקה מכילות מודולים של מיגון ריאקטיבי כנגד איום מטילי נ"ט בעלי ראש טאנדם (כפול) והמסוגלים להפחית את החדירות של כדורים חודרי שריון בכ-50%. מערכת הגנה אקטיבית מדגם "שטורה-1" תורכב אף היא, דבר אשר יצמצם את הסכנה להיפגעות מטילי נ"ט. (גם מערכת זו קיימת כבר בטנקים מדגם T90 . מ.מ.).

הצהרת משרד ההגנה הרוסי בנושא שידרוג הטנקים לדגם T90M, עשויה להוות סימן שהממשל איננו רוצה או יכול להחליף את הטנקים המיושנים יותר, ע"י הטנק החדיש "ארמטה T14" אשר יועד להוות את טנק המערכה העיקרי של רוסיה בעתיד. נראה יותר שהצבא הרוסי ימשיך להתבסס על הטנקים מהדגמים המיושנים יותר ואף לשדרגם בנושאי המיגון, הניידות והקטלניות.

 

על טנק הארמטה, ראו כאן:

https://www.yadlashiryon.com/show_item.asp?levelId=63829&itemId=8200

 

על שידרוג טנקים ברוסיה, ראו כאן:

https://www.yadlashiryon.com/show_item.asp?levelId=63829&itemId=8600

 

 

בקרו דרך קבע באתר השריון www.yadlashiryon.com

 

 

 

בקרו דרך קבע בדף הפייסבוק

https://www.facebook.com/yadlashiryon.latron/?fref=ts