הוקם מצפור ע"ש סא"ל אורן סידי ז"ל מג"ד 74 שנפטר ב-2007

סא"ל אורן סידי מג"ד 74 אשר נלחם במלחמת לבנון השנייה חש ברע במהלך תרגיל חטיבתי, ונפטר לאחר הידרדרות במצבו. משפחתו וחבריו התכנסו לחנוכת מצפור על שמו בצומת כברי.

 סא"ל (במיל') מיכאל מס, (וכן מ- ynet , מתאריך 28 במארס 2007(. צילומים: דורית ריטוו וולפוביץ

מפקד גדוד שריון 74 של חטיבת ברק, סא"ל אורן סידי, ניפטר לפני תשע שנים בבית החולים לאחר שחיידק תקף אותו דבר שגרם לו למוות מוחי והידרדרות מהירה.

אורן החל לפקד על גדוד השריון תשעה חודשים לפני מותו, לאחר שסיים קורס פיקוד ומטה בהצטיינות. חבריו סיפרו כי מדובר בקצין נפלא עם יכולות מרשימות. כשבועיים לפני מותו השתתף סא"ל סידי יחד עם הגדוד עליו פיקד בתרגיל חטיבתי של חטיבת הצנחנים, במסגרת האימונים שעשה צה"ל לאחר מלחמת לבנון. במהלך התרגיל חש ברע, ככל הנראה כתוצאה משפעת שתקפה אותו, אולם המשיך לפקד על הגדוד כרגיל.

סא"ל אורן סידי ז"ל

לאחר שהסתיים התרגיל, הוחמר מצבו והוא אושפז בבית החולים. תוך זמן קצר הודיעו הרופאים לבני המשפחה כי מצבו קשה מאוד. גורמים בכירים בחיל הרפואה ציינו כי לא נמצא קשר בין שירותו הצבאי לבין מצבו הרפואי. גורמי חיל הרפואה היו בקשר יומיומי עם בני המשפחה ועם הרופאים בבית החולים, אולם הפגיעה התבררה כקשה במיוחד.

סא"ל סידי, שהחל דרכו בצה"ל כלוחם בחטיבה 188 של השריון, הותיר אשה ותינוק בן חמישה חודשים. בחיל השריון אומרים כי מדובר במפקד נערץ וקצין שנועד לגדולות. "אורן הוא מהקצינים שכולם העריצו, לכולם היה ברור שתפקיד המג"ד היה רק התפקיד הראשון שלו בסולם הפיקוד הבכיר והוא יתקדם בעתיד ויגיע רחוק".

ביום ששי החולף, 15 באפריל 2016, התכנסו הוריו, רעייתו ובנו ביחד עם בני משפחה וחברים רבים לחנוך את המצפור על שמו בצומת כברי. האירוע כלל גם קטעי שירה ודברים שנישאו לזכרו, בין היתר על ידי מפקד החטיבה הנוכחי אלוף משנה ניר בן דוד 'בנדה'. 'בנדה' החליף אורן סידי בתפקיד מפקד גדוד 74 ולהלן קטע מדבריו בטקס בו סיים ניר בן דוד את תפקידו ב-2009:

"בחודש מארס 2007 עמדתי יחד עם מג"ד 74 וחברי, סא"ל אורן סידי ז"ל, על גבעה חשופה באחד משטחי האש של מל"י. יחד חנכנו את הגדוד בהכנות לפעולה קרקעית בעזה. בשבוע שלאחר מכן קרה הבלתי נתפס, אורן הוכרע על ידי חיידק, התמוטט והחל דועך עד לפטירתו. האירוע הטרגי השפיע בעוצמה על מספר גדל של מעגלים וליווה אותי באופן אישי בתפקידי".

ההורים, אברהם ודליה, ביחד עם הרעיה גלי והבן ענבר, מסירים את הלוט

 

גלי, רעייתו של אורן סידי ובנו ענבר ביחד עם מפקד חטיבה 188 אל"ם ניר בן דוד 'בנדה'

המצפה הוקם בנקודה שולטת מעל צומת כברי סמוך למקום בו נולד ולמקום מגוריהם של הוריו במושב בן-עמי. מהמצפור ניתן לראות את הים אותו כה אהב ואליו הגיע בכול רגע פנוי על מנת לגלוש, לצלול ואף לדוג.

על לוח הזיכרון נכתבו מילות השיר שכתב אבי קורן, "את הגשם תן רק בעתו ובאביב פזר לנו פרחים, ותן לנו לשוב ולראותו, יותר מזה אנחנו לא צריכים.."

המצבה לזכרו של סא"ל אורן סידי ז"ל במצפור מעל צומת כברי

המח"ט עם הוריו של אורן סידי, אברהם ודליה

בין החברים הרבים ומוקירי זכרו נימנה גם תת אלוף (במיל') עופר צפריר שהיה מפקדו ולימים גם קצין השריון הראשי.

קהל המשתתפים בטקס חנוכת המצפור

 

לדף היזכור באתר ההנצחה לחללי צה"ל, לחץ כאן

לידיעה על מותו של אורן סידי ב-NRG, לחץ כאן

לאלבום תמונות מהטקס, ע"י דורית ריטוו וולפוביץ, לחץ כאן