חיל השריון עטה בגדי חג ביום 12 במארס 2018, וגייס את מיטב בני הנוער לשירות משמעותי בחַיִל. חיילים ומפקדים מהשריון אף התקשרו עם המועמדים לגיוס בחודש הקודם וביקרו בבתיהם של המעוניינים בכך. כול החטיבות הסירות בשריון נרתמו ביום הגיוס והתוצאות בהחלט מעודדות

מתגייסים ובני משפחותיהם בלשכות הגיוס

רס"ן אור ארבל

 

גיוס לחיל השריון

מתגייסים ובני משפחותיהם בלשכת הגיוס

חיל השריון מקנה למתגייסים החדשים תחושה שהם מגיעים למשפחה וחמה ומחבקת, משפחת השריון. קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון הנחה את אנשיו לפעול ברוח זו. בתוך כך וכחלק מתהליך הגיוס, התקשרו חיילי ומפקדי החיל עם המועמדים לגיוס בחודש שקדם לגיוס ואף ביקרו בביתם של המעוניינים בכך. כחלק מתהליך החיבור של המלש"ב לחיל השריון המתגייסים הוזמנו לבקר בכנס שנערך לכבודם באתר יד לשריון בלטרון.

בכנס המתגייסים לעתיד פגשו המועמדים את קצין השריון הראשי, את מג"ד הכשרת הטירונות וכן לוחמים ומפקדים מכל מערכי החיל. עיקר הכנס הייתה תערוכת אמצעים ביד לשריון שכללה התנסות בסימולטור (מאמן צוות). כחלק מההכנות לגיוס מארס 2018 פגש קצין השריון הראשי שלושה מלש"בים באתר יד לשריון, וענה על שאלותיהם תוך כדי הסבר על טנק המרכבה המתקדם סימן 4.

ביום הגיוס עצמו נרתמו כול החטיבות הסדירות של חיל השריון והגיעו לצבוע את לשכות הגיוס בכול רחבי הארץ בצבעי חיל השריון. מטרת המפגש הייתה לרכך את הנחיתה של המתגייסים החדשים בצה"ל, וגם להקל על ההתרגשות של הורי המתגייסים באמצעות שיח ישיר עם מפקדי החיל.

מג"ד 75, סא"ל ראדי עזמה, הוביל את קבלת הפנים למתגייסים בלשכת הגיוס בטבריה. גם האלוף מוטי אלמוז, ראש אגף כוח האדם (אכ"א) הגיע לבקר את המתגייסים בטבריה. סא"ל עזמה סיפר שלוחמי הגדוד התרגשו מאוד לפגוש את הלוחמים לעתיד, והסביר כי מטרת העל של המפגש היא לגרום ללוחמים לעתיד לחוש את המושג רעות השריונאים כבר בלשכת הגיוס. מיזם חשוב נוסף של החיל לקראת הגיוס היא האפשרות של חברים להתגייס כקבוצה, והאפשרות של גיוס לוחמים על ידי חבריהם שכבר משרתים בשריון.

חטיבה 401 הובילה הפעם את החיל וגייסה לשריון כ-60 לוחמים חדשים באמצעות שיחות מפקדים במכינות ובבתי ספר והסבר על יתרונות השירות בחיל השריון.

סא"ל ראדי עזמה, מג"ד 75, מסביר למלש"ב על תהליך הגיוס
סא"ל ראדי עזמה, מג"ד 75, מסביר למתגייס על תהליך הגיוס

האלוף מוטי אלמוז, ראש אכ"א בלשכת הגיוס בטבריה

האלוף מוטי אלמוז, ראש אכ"א בלשכת הגיוס בטבריה