פיתוח ישראלי: 'פיתיונות' שיסתוו לטנקים בקרב

חברת הרובוטיקה General Robotics ומשרד הביטחון פיתחו פלטפורמות שיוכלו להסתוות לכלים משוריינים בצורה אמינה, ולהטעות את האויב. "כמעט בלתי ניתן להבחין ביניהן לדבר האמתי"

סוכנויות הידיעות | 6/10/2016

חברת רובוטיקה ישראלית קטנה עומלת על החייאת הרעיון הקלאסי של הגנת כוחות מתמרנים מפני טילים נגד טנקים באמצעות "פיתיונות" משוריינים – כך פורסם היום (ה') באתר Defense News.

לפי הפרסום, החברה General Robotics מפתחת בתמיכת משרד הביטחון את הפרויקט "צבוע", כשם החיה הידועה ביכולות ההטעיה שלה. מדובר בפיתוח של פלטפורמות סמי-אוטונומיות קלות משקל, בעלות צליל וחתימה של טנקים ושל רכבים משוריינים אחרים, שנועדו להתגרות באויב ולהטעות אותו.

"הפרויקט, שהותר לאחרונה לפרסום, יהיה בקרוב זמין לייצוא", אמר מייסד החברה אודי גל, לשעבר בכיר בחיל האוויר ובמפא"ת. "אנחנו מעריכים יחד עם משרד הביטחון עם אילו מדינות נוכל לשתף פעולה". גל סיפר כי הפיתוחים נבחנו במספר גדול של בדיקות שטח לצד כלים משוריינים אמתיים, וזאת כדי להשוות חתימות תרמיות וחזותיות. בשנה האחרונה החברה האריכה את התוכנית כדי לבדוק את החתימות בגלים מילימטריים – קרינה אלקטרומגנטית אשר בין היתר משמשת את שדות התעופה בחשיפת נשק.

יהפכו לחלק אינטגרלי מהתמרונים? תרגיל חטיבתי של חטיבה 7 ברמת הגולן .צילום: אריק סולטן

"בעבר פיתיונות משוריינים היו מאוד יקרים כי הם היו צריכים לשחזר את המטרה במלואה. כעת, עם הטכנולוגיה החדשה של הרובוטיקה המתקדמת ועוד כמה טריקים שהוספנו, אנחנו יכולים ליצור מטרות שכמעט בלתי ניתן להבחין ביניהן לדבר האמתי. אנחנו מסוגלים לעשות זאת בפחות מעשרות אלפי דולרים", תיאר מייסד החברה.

לטענתו פיתיונות כאלה יתפרסו בעתיד לצד כוחות שריון והנדסה כדי לפתוח נתיבי תמרון ולסלק מכשולים. "בסופו של דבר ברגע שהפקודות המבצעיות יעודכנו ויאומצו על ידי המפקדים והחיילים בשטח, הפיתיונות ישמשו לתמרונים מורכבים יותר, כמו משיכת אש בכוחות שריון וחי"ר".

לצפייה בכתבה ובסרטון , ראו כאן:

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/838/313.html?hp=1&cat=875