בטקס צנוע במשרדי ארגון בני ברית ישראל הוענקו שש מלגות לימודים לשתי נשים וארבעה אנשי מילואים בשריון, במעמד נשיא ארגון בני ברית ישראל מר דניאל גרץ, קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה, מנכ"ל עמותת יד לשריון תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין וחברי ועדת המלגות בני ברית-יד לשריון, נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך, אל"ם (במיל') שאול נגר עורך הביטאון "שריון" וד"ר הדס-מלכה הכהן, נשיאת לשכת בנימין דה רוטשילד בני ברית ראשון לציון וסגנית יו"ר נשות בני ברית ישראל, והזוכים המאושרים

תעודת הוקרה לרס"ן יקיר לייב

ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר. צילום: מר אריק מור

טקס הענקת שש מלגות לימודים של ארגון בני ברית ישראל לאנשי מילואים מצטיינים בשריון, התקיים זו הפעם השלישית ברציפות, ביום 24 ביוני 2020. והפעם מחמת הקורונה נתקיים טקס צנוע במשרדי בני ברית בתל אביב. השתתפו באירוע נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ, קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה, מנכ"ל עמותת יד לשריון תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין, וחברי ועדת המלגות (בנוסף למר דניאל גרץ ותא"ל במיל' חנן ברנשטיין): הגב' נחמה בר-כוכבא המשמשת יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון; ד"ר הדס-מלכה הכהן שהיא נשיאת לשכת נשים בנימין דה-רוטשילד, בני ברית ראשון לציון וסגנית יו"ר נשות בני ברית ישראל; ועו"ד צבי רוטנברג נשיא בני ברית בלשכת ירושלים (נעדר מהטקס). המלגה היא בסך 8,500 ₪. בתעודה הנלווית למלגה נכתב: תעודת הוקרה ומלגת לימודים מוענקת ל… על פעילות מסורה וחתירה למצוינות.

בטקס הענקת מלגות בני ברית ישראל. יושבים: מר דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל; הגב' נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך ביד לשריון; עומדים משמאל: ד"ר הדס-מלכה הכהן, חברת ועדת המלגות בני ברית-יד לשריון ונשיאת לשכת נשים בנימין דה-רוטשילד, בני ברית ראשון לציון וסגנית יו"ר נשות בני ברית ישראל; הח"מ אל"ם (במיל') שאול נגר המשמש חבר בוועדת המלגות ועורך הביטאון "שריון"; תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין מנכ"ל עמותת יד לשריון; קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה; וששת הזוכים במלגות

בטקס הענקת מלגות בני ברית ישראל. יושבים: מר דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל; הגב' נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך ביד לשריון; עומדים משמאל: ד"ר הדס-מלכה הכהן, חברת ועדת המלגות בני ברית-יד לשריון ונשיאת לשכת נשים בנימין דה-רוטשילד, בני ברית ראשון לציון וסגנית יו"ר נשות בני ברית ישראל; הח"מ אל"ם (במיל') שאול נגר המשמש חבר בוועדת המלגות ועורך הביטאון "שריון"; תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין מנכ"ל עמותת יד לשריון; קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה; וששת הזוכים במלגות

מקבלי המלגות הם:

  1. רס"ל ישי אופיר, מפקד כיתה בפלוגת חרמ"ש בגדוד 77 בחטיבה 7. לומד פיזיותרפיה באוניברסיטת אריאל, נשוי + 3.
  2. רס"ן יקיר לייב, מ"פ מבצעית בחטיבה 847, בן 31, לומד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים.
  3. סרן אליאב סעד, מ"מ טנקים בחטיבה 10, בן 30, לומד הנדסת תעשייה וניהול במכללת רופין.
  4. סרן יובל פרץ, קצינת משא"ן (משאבי אנוש) בחטיבה 14. סיימה לימודי מעבדה רפואית באוניברסיטת בן-גוריון והחלה ללמוד רפואה במכללת תל-חי.
  5. סגן יהודה גרינגולד, מ"מ חרמ"ש בחטיבה 14. בן 27, לומד הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת אריאל. נשוי + 2.
  6. סמ"ר סתיו הראל, מדריכת שריון במקשנ"ר. שירתה חיילת בודדת שעלתה לארץ מארצות הברית השנת 2016. החלה לימודים במרכז הבין-תחומי בהרצליה.

 

מנימוקי ועדת המלגות

כול ששת מקבלי המלגות לשנת 2020 נבחנו ונבחרו מכלל המועמדים שהועברו בהמלצת מפקדיהם הישירים בכלל ומפקד החטיבה בפרט, ובחירתם מתבססת בעיקר על תרומתם המתמשכת למסגרת המילואים שבה הם פועלים. ראוי להדגיש כי השנה הוענקה מלגה לשתי נשים מתוך ששת מקבלי המלגות.

 

מדברי הברכה של נשיא ארגון בני ברית ישראל, מר דניאל גרץ*

שלום וברוכים הבאים, חברי עמותת יד לשריון, הסטודנטים הזוכים במלגות וחברי הנהלת בני ברית המשתתפים בטקס חגיגי זה.

זו השנה השלישית שארגון בני ברית ישראל מעניק מלגות לימודים לשישה חיילים וחיילות שריון מצטיינים במילואים, שהם סטודנטים במוסדות לימוד אקדמיים. ששת הזוכים נבחרו בידי ועדה המשותפת ליד לשריון ולארגון בני ברית, מבין כלל המצטיינים והנצרכים מחטיבות השריון שהומלצו על ידי המפקדים.

בני ברית שהוא אחד הארגונים החברתיים והתנדבותיים המובילים בישראל, פועל בשיתוף עם עמותת יד לשריון זה כארבע שנים, וחלק מחברי הארגון שירתו בעברם בחיל מפואר זה. הענקת מלגות הלימוד לסטודנטים שהם חיילי מילואים מצטיינים, הנושאים בנטל ועושים מעל ומעבר בשרות המילואים, מהווה סמל וציון להערכה שארגון בני ברית ישראל רוחש לזוכים.

ארגון בני ברית, כידוע, משתתף בפעילויות חברתיות והתנדבותיות שונות בכול חלקי הארץ. 2100 חבריו מתנדבים ב-70 לשכות בכול חלקי המדינה, מסייעים ליחידות צה"ליות שונות, כמו  שריון, תותחנים, מג"ב ועוד, וכן אנו מסייעים במוסדות חינוך בעזרה לתלמידים הנזקקים בלימודים.

ארגון בני ברית ישראל מהווה חלק מהארגון העולמי של בני ברית. אנו, ארגון בני ברית בישראל, מאמצים את הסיסמה של שׂימת דגש על החינוך ומתן דוגמה אישית. כאן המקום לציין את פעולות צוות שיתוף הפעולה של יד לשריון ובני ברית ישראל, בראשות תת-אלוף במיל חנן ברנשטיין מנכ"ל עמותת יד לשריון, לברך ולהודות לחברי הצוות והם נחמה בריל בר-כוכבא, מנהלת מחלקת החינוך של יד לשריון ואלמנתו של אחד מלוחמי השריון הנועזים האלוף משה בריל, לאל"ם (במיל') שאול נגר עורך הביטאון לשריון, עו"ד צבי רוטנברג נשיא בני ברית לשכת ירושלים, וד"ר הדס הכהן נשיאת לשכת רוטשילד בראשל"צ וחברת מועצת עיריית ראשל"צ ומחזיקת תיק החינוך לאוכלוסייה ייחודית.

תודה מקרב לב לד"ר אבי חולי, שסיים לאחרונה את תפקידו כחבר בנוסף. ברצוני לציין שצוות שיתוף הפעולה פועל לפי תוכנית הכוללת הרחבת שיתוף הפעולה בין שני הגופים בתחומים שצוינו, ובמסגרת חלוקת המלגות נבחרו השנה שישה חיילים וחיילות מצטיינים במילואים שהם סטודנטים שהומלצו על ידי מפקדיהם מבין עשרות מועמדים, חיילי שריון מכלל חטיבות השריון, ואלה הם החיילים הנבחרים הנושאים בנטל במסירות ובחתירה למצוינות במהלך שירות המילואים.

בשם חברי הוועדה ובשמי, הנני מברך את המלגאים וגאה בשם ארגון בני ברית להעניק מלגות לששת החיילים והחיילות במילואים, המשמשים דוגמה וציון דרך של ארגוננו, שהציב בראש יעדיו מתן דגש על החינוך תוך כדי מתן דוגמה אישית.

היו ברוכים ותצלח דרככם!
נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ וקצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה

נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ וקצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה

 

מדברי קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה

אין יותר מתאים מההיסטוריה ומהחזון הקשורים להקמת המדינה וקשורים להסתכלות קדימה על ערכים של חינוך וקידום חברתי, מלבוא למקום שאנשי המילואים הם גם אזרחים וגם חיילים וחיילות, ולתת כזאת מלגה שמחברת בין העשייה והחינוך לשירות המילואים. צריך להוקיר את אנשי המילואים שעושים שירות מילואים ולומר להם כול הכבוד לכם.

גם אתם, החיילים והחיילות המצטיינים, כול הכבוד לכם. בעיניי אין זה מובן מאליו שאתם באים ואתם עושים, והתקופה היום עוד יותר מאתגרת – לבוא ולעשות, ולמפקדי היחידות לפקד על היחידות האלה. זה באמת הדבר הכי חשוב והוא ביטחון המדינה, להכין את עצמנו למלחמה. עולם המילואים הוא העולם של רוב הסד"כ של צה"ל ואנחנו מחויבים אליו, ואי אפשר בלעדיו, אנחנו חייבים אותו. לכן כול חייל מילואים, כול לוחם, כול חיילת, מדריך, מדריכה, מפקדים כמובן – אתם תעודת הביטוח של מדינת ישראל ולכן כול הכבוד על העשייה שלכם, כול הכבוד על הדרך שלכם להביע ולהוקיר אותה, זה מרגש מאוד.

כולנו יושבים על כתפי הענקים שהיו לפנינו, כדוגמת האלוף משה בריל, והחיבור שביניהם ובין המשרתים עכשיו הוא חיבור מדהים בעיניי. אני חש הוקרה והערכה רבה למי שיצר את החיבור הזה ולמי שקידם אותו ומי שמשמר אותו פה, זה יד לשריון ובני ברית, והעשייה שלכם היא זו שנותנת למפגש החשוב הזה להתרחש. תודה רבה למי שמנהל זאת בשוטף וביומיום, ולמי שיזם את זה, תודה רבה לכם שאתם עושים את מה שאתם עושים, באמת בלי ציניות, זה מאוד חשוב אין לנו ארץ אחרת ואין לנו צבא אחר, ורק האיחוד הזה בין העולם האזרחי והעולם הצבאי הוא שייתן לנו את הביטחון שמדינת ישראל צריכה, והיא צריכה.

 

מדברי הברכה של הגב' נחמה בר-כוכבא

נחמה בר-כוכבא משמשת יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון וחברה בצוות הבוחר את חיילי המילואים הזוכים במלגה של ארגון בני ברית. נחמה ברכה את ארבעת החיילים ושתי החיילות שזכו השנה לקבל את מלגת הלימודים, על רצונם הנחוש בשירות המילואים והיותם מופת למפקדי השריון בעתיד. עוד הוסיפה: אתם שתובילו קדימה את פיתוח וקידום כול הלוחמים בשריון, והנני מאחלת לכם הצלחה בכול תפקיד שתהיו.

 

מדברי הברכה של סרן במילואים יובל פרץ, ממקבלי המלגות

שלום לכולכם,

פעם שמעתי בחור נחמד שאמר: לכולנו יש 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע, אבל השאלה היא מה אנחנו בוחרים לעשות איתם.

שמי יובל, בת 28 סטודנטית לרפואה. אחד הדברים היותר מיוחדים ומספקים שאני עושה ביומיום שלי – הוא להיות שלישה בגדוד שלי.

מאחד הקורסים שבו השתתפתי השנה באוניברסיטה נאלצתי להיעדר בעקבות אימון של הגדוד. בתגובה לכך קיבלתי דוא"ל מהמרצה שאמר לי, כי לידיעתו סטודנטים לרפואה לא נדרשים לבצע מילואים, ואם ארצה שהוא יסייע לי לקבל פטור קבוע. קראתי וצחקתי. הוא כנראה לא הבין שאצלנו בגדוד, מילואים זה כבר מזמן לא חובה, אלא בחירה.

הגדוד שלי, הוא הבית השני בשבילי. מהרגע הראשון קיבלו אותי בזרועות פתוחות ובחיבוק גדול. נפלה בחלקי זכות כל כך גדולה והפכתי להיות חלק ממשפחה עוטפת, אוהבת ודואגת. זה נכון שמשפחה לא בוחרים, אבל איזה כיף זה שכן אפשר לבחור?

אין מילים שיתארו את ההערכה הגדולה שיש לי, לעפרי המג"ד שלי, לגדוד וכמובן לעמותת יד לשריון שעזרה לי ללמוד בשקט עוד שנה.

בזכות היושבים כאן קיבלתי הערכה גדולה ומשמעותית הרבה יותר מזו שקיבלתי בכל תקופת השירות הצבאי שלי. ורציתי לומר פשוט תודה!

תודה לעמותת בני ברית וליו"ר ועדת החינוך של עמותת יד לשריון – המחנכת והמנהלת הגברת נחמה בריל, אלמנתו של קצין השריון אלוף משה בריל בר-כוכבא.

אסיים בקטע שכתב יוני נתניהו:

"אני מאמין שחיים בעיקרם אינם אוסף השעות והימים בין לידתו של אדם למותו אלא התוכן שאנו יוצקים לתוכם. הביטוי החזק ביותר של היקום איננו זרימת הזמן לאורך חייו של אדם, אלא אוסף החותמות שהוא מטביע על הסובבים אותו מכוח אישיותו ומעשיו, ואוסף החתימות שהעולם מטביע בו – דרך רגישותו ופתיחותו לגוונים היותר דקים את גילויי החיים".

מימין: סתיו הראל מדריכת שריון במילואים ממקבלי המלגות, ד"ר הדס מלכה הכהן, קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה, תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין מנכ"ל עמותת יד לשריון, הגב' נחמה בר-כוכבא

מימין: סתיו הראל מדריכת שריון במילואים ממקבלי המלגות, ד"ר הדס מלכה הכהן, קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה, תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין מנכ"ל עמותת יד לשריון, הגב' נחמה בר-כוכבא

 

על ארגון בני ברית לעידוד ההשכלה הגבוהה, ייצוג נשי בין מקבלי המלגות ושבח לזוכים

מאת ד"ר הדס-מלכה הכהן*

כחלק מארגון בני ברית העולמי (שהוקם בשנת 1843) ארגון בני ברית בארץ ישראל הוקם עוד לפני קום המדינה, בשנת 1888, והציב לעצמו מטרות שיש בהן השפעה על עיצוב דמותה של חברת העתיד שלנו ודמותה של המדינה היהודית. אחת מהן היא עידוד ההשכלה הגבוהה למי שידם אינה משגת.

זו השנה שלישית שאנו, מארגון בני ברית, מעניקים מלגות לימודים לסטודנטים חיילי המילואים של חיל השריון – חיילים שהומלצו על ידי מפקדיהם על שירות מרשים של ימי מילואים ונזקקים למלגת לימודים.

הקריטריונים הנוספים שעמדו לנגד חבריי לוועדה בבחירה היו מתן מלגות לאנשי מילואים מחטיבות שלא קיבלו אשתקד וכן ייצוג נשי הולם. אני שמחה וגאה בחבריי לוועדה על ההסכמה המשותפת לבחירות המדויקות ועל הטמעת המסר לבחירה של נשים מילואמניקיות "מורעלות", כפי נהוג לומר בעגה הצבאית.

מבין 6 מקבלי מלגות הלימודים יש השנה שתי נשים. האחת מדריכת מרגמות והשנייה קצינת שלישות בגדוד השריון מחטיבה 7. כמי שהובילה את הרעיון לייצוג נשי בוועדה וגם מדריכת טנקים בעברה, במחזורים הראשונים של חיל השריון – בעיניי זהו הישג, כבוד והתרגשות עצומה. מהרקע של כול אחד ואחת ממקבלי המלגות וההמלצות היפות שניתנו על ידי מפקדיהם ומפקדותיהן, המפגש האישי וההתרשמות שלי משיחה עימם ועימן בטקס קבלת המלגות, אני יכולה לומר שהם והן היהלום החברתי, שגם החטיבה וגם החַיִל וגם ארגון בני ברית שמח להתהדר בהם ובהן. הנני מאחלת לכול מקבלי המלגות הצלחה בלימודים וגאה בהם ובהן על ראיית ערך לשירות המילואים, אהבת החַיִל, אהבת המולדת ותרומתם/ן לחַיִל ומודל לחברת מופת.

*ד"ר הדס-מלכה הכהן, חברת ועדת המלגות בני ברית-יד לשריון, נשיאת לשכת נשים בנימין דה-רוטשילד, בני ברית ראשון לציון וסגנית יו"ר נשות בני ברית ישראל.

צילום אחת התעודות שנמסרו בעת הטקס יחד עם המלגות

צילום אחת התעודות שנמסרו בעת הטקס יחד עם המלגות