שבוע כשירות בחיל השריון האמריקאי

גם צבא ארה"ב נוהג לקיים יום כשירויות ותחרות בין יחידות השריון האמריקאיות בתחומים מגוונים. השנה התקיימו התחרויות גם עם נציגים מהשריון הקנדי.

 סא"ל (במיל') מיכאל מס

במזג אוויר מתאים לתחרויות קיים צבא ארה"ב שבוע כשירויות בבסיס פורט בנינג במדינת ג'ורג'יה, הנקראות גביע סאליבן על שמו של גנרל גורדון סאליבן הרמטכ"ל ה-32 של צבא ארה"ב אשר פרש לאחר 36 שנות שירות. התחרויות התמקדו אומנם בתותחנות ובניהול אש, אך עסקו גם ביכולות של יחידות סיור, חרמ"ש, תפקוד צוות הטנק בתפעול פריסת זחל, הרמת משקולות, ניווט, קליעה, איתור תקלות ואחזקה, פינוי וטיפול רפואיים ועוד. השנה, בתחילת חודש מאי, הוזמנו גם יחידות שריון קנדיות המצוידות בטנק המתקדם ליאופרד 2A4 .

הגביע ע"ש גנרל סאליוון ממתין להכרזה על הצוות המנצח

קולונל ג'ון קאשינג אשר עמד בראש הצוות שאירגן את שבוע הכשירות, ציין שההכנות והאימונים לקראת התחרות נמשכו על פני ארבעה חודשים בלוח זמנים אינטנסיבי. קולונל קאשינג הצהיר, שמה שמחדירים לאנשי הצוות הינו ש-"התמדה חסרת פשרות מובילה למצוינות".

צוות טנק אברמס אמריקאי בתרגולת פריסת זחל. הצוות מבצע מתיחת זחל הידראולית

השנה, שלא בהתאם לשנים קודמות בהן זכה במקום הראשון צוות טנק מיחידות השריון המפוארות, זכה צוות חיילי המילואים של המשמר הלאומי של סאנדהיל בקרוליינה הצפונית, מהחטיבה 252 הגדוד הראשון, למרות שהאזור בו נמצאת החטיבה, מתמחה דווקא בצניחות של היחידות המוטסות. הצוות הביס 15 צוותי טנקים אחרים, כולל צוותי טנקים משירות סדיר של יחידות השריון מהמארינס האמריקאי וכן ניצח את צוותי הליאופרד הקנדיים. הצוות פגע ב-13 מתוך 18 המטרות השונות, יותר מכול צוותי הטנקים האחרים.

נקודות מעניינות:

  • הטנקים נוסעים אך ורק ע"ג שבילי עפר ולא בשטח טבעי עם הפתעות.
  • הטנקים יורים בתנועה או מעמדות מוכנות וממוספרות.
  • בהשוואה למרכבה, נדרשים ארבעה אנשי צוות ע"מ לחמש את הטנק, דבר המונע פעילויות אחרות בזמן מילוי מחדש, כמו תדלוק, השתתפות בתדרוך למפקדים, ועוד.
  • מסיבה בסיום הטקס עם מדי ייצוג מפוארים…
  • בטנק הליאופרד, עולה התותח להגבהה מקסימלית לאחר כול פגז. התותח הינו ריינמטאל 120 מ"מ חלק קדח.
  • בטנקי אבראמס הותקן מיגון לוחות למט"ק ולטען, המגן עליהם בזמן תפעול המקלעים.

הרם, הורד… לוחם קנדי ושופט אמריקאי

ריצה אל הטנק והתקנת שני זוגות של בוגיסים

 

צוות טנק ליאופרד קנדי בנקודת הזינוק לפני ניווט יום

 

לצפייה בסרטון על שבוע התחרויות במאי 2016, צפו כאן

 לצפייה בסרט באיכות HD, ראו כאן

לצפייה בסרט של תחרות כשירות של נאטו, בה התחרו טנקים מסוג אבראמס, ליאופרד ממספר מדינות, אריאט איטלקי וכן M84 יוגוסלבי, ראו כאן