כך מצאו עצמם חיילי התקשוב של חטיבת ברק מוטסים עם טנקים אל עומק השטח

בהכשרה מתקדמת ומיוחדת, הועלו חיילי התקשוב של חטיבת ברק על "קרנפים" ותרגלו תמיכת קשר ללחימה בעומק שטח האויב

 

מתן גלין (מאתר צה"ל, 21 במארס 2013)

 

לראשונה ערך חיל השריון לכוחותיו בחטיבת 'ברק' אימון מיוחד בשיתוף טייסת מטוסי קרנף של חיל האוויר. האימון, שנערך בשבוע שעבר וכלל הטסה של כוחות התקשוב של החטיבה אל דרום הארץ, תוכנן כדי לדמות מתן מענה תקשובי לכלל כוחות הטנקים הנמצאים מעבר לקווי האויב.

"שיתוף הפעולה בין שני החילות אמור לתרגל כוחות אוויר המטיסים כוחות שריון בשטחי האש, במטרה להגביר את יכולות התקשוב בלחימה, ולהעלות את טווח השליטה שלהן", אמר לאתר צה"ל רס"ן אהרון פרידמן, קשר"ח (קצין קשר חטיבתי) 188 ומי שהיה אחראי על התרגיל.

גיפ מוטען לקרנף

האימון המוטס הוא תולדה של אינטרס משותף לחילות- בעוד לוחמי השריון ואנשי התקשוב של החיל מקבלים הכשרה מתקדמת, מבצעית וריאליסטית של הצוותים שלהם, חיל האוויר זוכים לתרגל הטסה של כוחות וציוד כבד מהרגיל.

"שיתוף הפעולה עם חיל האוויר הוביל ליכולות גבוהות מאוד"

טרם האימון עברו אנשי התקשוב הכשרות לא שגרתיות עבורם, ביניהן אימונים של ניווט וטופוגרפיה, על מנת לסייע להם בזמן אמת אם וכאשר ינחתו בשטחי אויב. "האימון מעלה את הכשירות בשלל פלטפורמות הלחימה, במיוחד כשמדברים על היכולות שידרשו מחיילי התקשוב של החטיבה בעת תמרון עמוק בשטח כמו לבנון. מלבד זאת, מקנה האימון תחושת ביטחון ומסוגלות ללוחמים", הסביר הקשר"ח.


הפעם האחרונה בה נתקלו הכוחות בצורך להטסה מסוג זה, הייתה לפני כארבעה חודשים. במהלך מבצע 'עמוד ענן', ביצעה טייסת הקרנפים פעילות מבצעית משותפת עם לוחמי השריון, במסגרתה הטיסו מטוסי חיל האוויר צפונה את הלוחמים אשר שהו בדרום על מנת שיחברו לטנקים בגזרתם ויבצעו מעבר משגרה לחירום.

רס"ן פרידמן סיכם את האימון ואמר כי "שיתוף הפעולה עם חיל האוויר הצליח מעל ומעבר למצופה, והיכולות באימון היו גבוהות מאוד. כעת אני יכול להגיד שחיילי מוכנים ללחימה".