היכל המרכבה ע"ש האלוף ישראל טל הוקם בחטיבה 460

בימים אלה מסתיימת הקמת לוחות המידע על קירות אחד המבנים בחטיבה 460 אשר מספרות את סיפור "מעשה המרכבה" וסיפורו של האלוף ישראל טל 'טליק' הוגה רעיון טנק המרכבה ומי שעמד בראש התוכנית. היוזמה – מח"ט 460 אל"ם אמיר אבשטיין. הביצוע – מנת"ק, ומש"א 7000.

 סא"ל (במיל') מיכאל מס. צילומים: משהב"ט מנת"ק.

מפקד חטיבה 460 החליט להנציח את סיפורו של פרויקט המרכבה אשר החל בתחילת שנות ה-70 ועד היום, וכן את זכרו של אלוף ישראל טל 'טליק' ז"ל אשר עמד בראש תוכנית הטנק, ע"י עיצוב קירות אחד המבנים בחטיבה. חטיבה 460 הינה חטיבת השריון היחידה אשר בה הוצבו ושרתו כול דגמי טנק המרכבה, סימן 1, 2, 3 ו-4.

קיר מעשה המרכבה בקצהו הימני

 

הלוחות המוצבים מפרטים את דגמי טנק המרכבה השונים אשר פותחו ויוצרו מיום הקמת הפרויקט ועד היום. בלוח מיוחד מסופר סיפורו של האלוף ישראל טל 'טליק' ז"ל אבי טנק המרכבה וכן מונצח גם אלוף משנה ישראל טילן ז"ל שכיהן כראש רפ"ט הראשון והיווה את המוח המתכנן שמאחורי טנק המרכבה בכלל ודגמי הטנק הראשונים בפרט. בנו של ישראל טילן, יואב, הינו מפקד חטיבת שריון.

לוח המציג את קורות חייו ופועלו של האלוף ישראל טל 'טליק' מר מרכבה

 

מראה כללי של הלוחות בקומת המסד של "היכל המרכבה" בחטיבה 460

הדבקת הלוחות ותליית לוחות המידע על המרכבה הסתיימו ביום 19 באפריל 2016, ובשלב הבא יוצב גם סמל המתכת של פרויקט המרכבה אשר הוכן על ידי מפעל המרכבה במש"א 7000. בהפקה ובעיצוב של הקירות אשר בגינן ייקרא המבנה "היכל המרכבה" חברו מפקד חטיבה 460 אלוף משנה אמיר אבשטיין, הוגה הרעיון וכן חיילי רפ"ט (רשות פיתוח הטנק) אשר במנהלת תוכנית הטנק, אשר נרתמו ליוזמה ביחד עם אנשי התכנון והמנהלה של פרויקט המרכבה.

אין ספק, שבמקום שבו עובר כול לוחם או מפקד בשריון, אם זה בהכשרת מסלול הלוחם, בקורס מפקדי טנקים או בקורס קציני שריון, יוכלו השריונאים לחזות וללמוד בסיפור המופלא של "מעשה המרכבה".